Alma Media > Mainostajat > Alma mainostajalle > Ajankohtaista mainostajalle -uutisarkisto

Ajankohtaista mainostajalle -uutisarkisto

Kesä saa suomalaiset liikkeelle ja kuluttamaan

Iltalehden ja Alma Businessmedioiden lukijoilta kysyttiin heidän kesäsuunnitelmiaan. Vastauksissa korostui…

Toimialakatsaus: Ratkaisujen vuosi

Mitä juuri sinun toimialallasi tulisi ottaa huomioon tänä vuonna, kun…

Alman kesäedut 2021

Alman mediat ja palvelut tavoittavat lukijat tehokkaasti myös kesällä. Suvi…

Viewability on tehokas mittari verkkomainonnan kehittämiseen

Viewability mittaa, miten verkkomainonta näkyy käyttäjän ruudulla. Jos mainos ei…

Kohdennettua mainontaa tarkasti mallinnettujen demografiasegmenttien avulla

Datan parissa tehtävä kehitystyö mahdollistaa verkkomainonnan kohdentamisen yhä paremmin. Eräs…

Alma Talk: Sisältömarkkinoinnin tulevaisuus

Sisältömarkkinointi on monelle markkinoinnin ammattilaiselle tuttua valtavirtaa. Mennyt vuosi on…

B2B-sisältömarkkinointi muuttuu

Sisältömarkkinointi on muutoksen kourissa. Uusi etätyöaika luo sisällöntuottajille painetta tarjota…

Muistilista hyvään B2B-sisältömarkkinointiin

Hyvän B2B-sisältömarkkinoinnin suunnittelu saattaa olla haastavaa. Paitsi että sisällön tuotanto…

Kauppalehden monikanavainen etusivu

Näyttävä tapa ottaa koko Kauppalehti haltuun yhdeksi päiväksi! Sopii erityisesti lanseerauksiin ja tiedon viemiseen nopeasti…

Alma Talk: Markkinoinnin trendit 2021

Epävarmat ajat jatkuvat. Onneksi markkinoinnin ammattilaiset oppivat päivä päivältä toimimaan…

Kuntavaalit tulevat – Alma tavoittaa äänestäjät

Kuntavaalit tulevat jälleen huhtikuussa – tällä kertaa tilanne on poikkeuksellisempi kuin aikoihin,…

Iltalehti tavoittaa joka viikko yli 3 miljoonaa suomalaista

Iltalehti kokoaa suomalaiset sisältöjensä pariin. Iltalehden painettu lehti ja verkkosivut…

Mainostajan ystävänpäiväedut 2021

Vahva suhde kantaa välimatkasta riippumatta Tarjoamme ystävillemme, eli Sinulle Mainostaja,…

Mainostajan talviedut 2020-2021

Nyt kannattaa hyödyntää Alma Consumerin, Alma Talentin ja Alma-verkoston talviedut…

Mainostajan Black Friday ja Cyber Monday 2020

Black Friday rantautuu Alman medioihin ja palveluihin. Nyt jos koskaan…

Google Chromen päivitys rajoittaa raskaiden mainosaineistojen näkymistä

Taustatietoja Google on tuomassa Chrome versio 85 -päivityksen myötä verkkoselaimeensa…

Yrittäjien näkymiä loppuvuodelle

Koronan kurittama Suomen talous on puhuttanut talousmediassa päivittäin. Viime päivien…

Pippuri.fi tavoittaa entistä laajemman yleisön, joka haluaa syödä hyvin

Ruuanlaitto kotona on lisääntynyt selvästi korona-arjen myötä. Tämä näkyi Iltalehden…

Alma Talent tavoittaa liike-elämän päättäjät ja vaikuttajat

Uudet Kantar Mind Päättäjä 2020 luvut ovat saapuneet. Kyseessä on…

Kesällä hellitetään kukkaron nyörejä ja lomaillaan kotimaassa

Iltalehti.fi:n lukijoille toteutetussa kyselyssä kartoitettiin vastaajien suunnitelmia kesän ajalle.  Kesä…

Mainostaja, helpota perheiden arkea

Kotona vietetään nyt paljon aikaa ja päivittäisen ruuanlaiton tarve on…

Alman kesäedut 2020

Tiedon tarve on tällä hetkellä suuri ja suomalaisilla on aikaa…

Media poikkeusaikana

Viime aikoina Suomen taloutta, yrityksiä ja ihmisiä on kohdannut ennennäkemätön…

Iltalehti on aina läsnä

Tiedon tarve on tällä hetkellä suuri ja suomalaisilla on aikaa…

Yrittäjä, näin markkinoit tehokkaasti poikkeustilanteessa

Pidä asiakkaistasi kiinni, muista empatia, yritä tarjota ratkaisuja arkisiin ongelmin…

Tyyli.com on ehdolla vuoden muotivaikuttajaksi – Fashion Finland palkitsee suomalaisen muodin tekoja

Muotikaupan liittona aiemmin tunnettu Fashion Finland järjestää 28.2.2020 Fashion Gala…

Iltalehti.fi tavoittaa suomalaiset entistä paremmin

Iltalehden verkkosivuston lukijamäärä on kasvanut tasaisesti vuoden 2019 aikana. Iltalehti…

Viekö mainontasi kohti rakastettavaa vai vaikeasti tavoitettavaa brändiä?

Testaa brändimainontasi nykytila. Testin tekemiseen menee noin kaksi minuuttia. Haluatko kuulla…

Tässä ovat kauden parhaat digikampanjat

Alma Media nostaa esiin kauden parhaat digikampanjat kaksi kertaa vuodessa.…

Mobiilimainonta ohittaa tv-mainonnan

Deloitten tutkimuksen mukaan yhdysvaltalaiset kuluttajat katsovat puhelintaan keskimäärin yli 50 kertaa…

Alman talviedut 2019-2020

Alman talviedut tavoittavat niin kuluttajat kuin B2B-päättäjätkin. Etuhinnat ovat hyödynnettävissä…

Hyvä tarina ei riitä

Suomalaisyritykset saisivat sisältömarkkinoinnista enemmän irti, kun työtä tehtäisiin aiempaa rohkeammin…

Brändit ja markkinointi

Vältä ympäristökatastrofi – Näin mediaympäristö vaikuttaa mainoksesi tehokkuuteen ja uskottavuuteen

Onhan se täysin ymmärrettävää, että mainospaikkoja ostaessa helposti mieltää sen halvimman näkyvyyden olevan…

Asiakas löytyy jo strategiasta, nyt on siirryttävä tekoihin

Asiakaskokemuksen parantaminen vaatii yritykseltä konkreettisia tekoja. Monessa yrityksessä kaivataan lisää…

Brändit ja markkinointi

Tässä ovat kevätkauden parhaat digikampanjat

Alma Media palkitsee kauden parhaat digikampanjat neljä kertaa vuodessa. Kevätkauden…

Superskillsin vertailupalvelu osaksi MarMain verkkosivustoa

Alma Media ja digitaalinen markkinoinnin hakupalvelu Superskills ovat sopineet yhteistyöstä,…

Näin taklaat luovan työn haasteet

Luova työ vaatii aikaa, stressinsietokykyä ja rohkeutta. Asiantuntijat kertovat, kuinka…

Brändit ja markkinointi

Ei aikaa sen oikean etsimiseen? Anna markkinoinnin matchmaker-palvelun löytää sinulle sopivin kumppani

”Mielenkiintoisen ravintolan lounaslistan voi helposti googlata, mutta juuri yrityksesi tarpeisiin…

Kuluttajat kaipaavat brändeiltä aitoja tekoja

Merkityksellisyyteen perustuva markkinointi eli purpose-driven marketing herättää kuluttajissa tunteita ja…

Brändit ja markkinointi

“Testaa oletko…” – Sitouta asiakkaasi osallistavalla testillä tai kyselyllä

Haluatko saada asiakkaasi viettämään pidemmän tovin brändisi parissa? Osallistavan kyselyn…

Tässä ovat talvikauden parhaat digikampanjat

Alma Media palkitsee kauden parhaat digikampanjat neljä kertaa vuodessa. Talvikauden…

Laadukas sisältö + laajasti tavoittava media + samaistuttava vaikuttaja = lyömätön yhtälö

Sisältömarkkinointi ja vaikuttajamarkkinointi ovat tämän hetken kuumimpia markkinointiviestinnän trendejä. Molempien…

Alman kesäedut 2019

Kesä on aikaa jolloin pidetään hauskaa, rentoudutaan perheen ja ystävien…

Alma Media aloittaa kauden parhaiden digikampanjoiden palkitsemisen

Alma Media haluaa antaa kunniaa onnistuneille digimarkkinointikampanjoille, nostamalla esiin kauden…

Huimaa kasvua Tekniikka&Talouden, Tivin ja Talouselämän printtilehtien lukijamäärissä

Tekniikka&Talouden, Tivin ja Talouselämän printtilehtien lukijamäärät ovat huimassa kasvussa, ilmenee tuoreesta Kansallisen…

Bannerimainontako muka tylsää? Lisää luovuutta ja vaikuttavuutta älybannerilla

Display-mainonta mielletään helposti arkipäiväiseksi massamainonnaksi. Mainostaja voi kuitenkin erottua digitaalisen…

Sisältömarkkinoinnin trendit 2019

Vuonna 2019 sisältömarkkinoinnissa tulevat voimakkaasti esiin vastuullisuus, teot, osallistaminen ja…

Vinkit toimivan mainosaineiston toteuttamiseen ja optimointiin

Mainonnan tekninen toteutus sekä kuluttajan käyttökokemus vaikuttavat olennaisesti mainonnan onnistumiseen…

Vaalimainonta haltuun

Vastuullisessa toimintaympäristössä julkaistu vaalimainos näyttäytyy äänestäjienkin mielestä suotuisassa valossa. Ehdokkaan käytettävissä…

Tähtää Arkadianmäelle, osu lähelle

Eduskuntavaaliehdokas. Muista, että valintasi eduskuntaan tehdään lähellä sinua. Jotta saat…

Rantapallo palkittiin vuoden matkailuvaikuttajana

Matkailusivusto Rantapallo valittiin vuoden matkailuvaikuttajaksi Finnish Travel Galassa 5.10.2018. Toista…

Mikrovaikuttaja tuntuu samaistuttavalta

Mitä läheisemmältä suosittelija tuntuu, sitä isompi vaikutus suosituksella on ostopäätökseen. …

Brändit ja markkinointi

Vinkit turvalliseen videomainontaan ja sen mittaamiseen

Mainosvideoiden katseluympäristön ja tulosten raportoinnin läpinäkyvyyden ympärillä käyvä keskustelu on…

Brändi rakentuu asiakaskokemuksen kautta

Positiiviset asiakaskokemukset ovat brändien tärkein voimavara. Menestystä tavoittelevan brändin kannattaa…

Brändit ja markkinointi

Mobiilimainonnan teho nousee, kun sen parissa voi tehdä jotakin

Luovan mainonnan teknologiayritys Celtran tuore maailmanlaajuinen tutkimus osoittaa, että mainonnan aikaansaamaan kokemukseen…

Sanomalehti kuuluu lähes jokaisen suomalaisen arkeen

Sanomalehdillä on edelleen vahva asema suomalaisten arjessa. Lähes kaikki suomalaiset,…

Toimisto menee vaihtoon, jos vuorovaikutus ja henkilökemiat eivät pelaa

  Suomalaiset markkinointi- ja viestintätoimistojen asiakkaat päätyvät vaihtamaan käyttämäänsä toimistoa…

Markkinointi

Neljä ajankohtaista kysymystä ohjelmallisesta ostamisesta

Ohjelmallinen ostaminen on suosittu digimainonnan ostotapa – eikä mikään ihme.…

Hyvä sisältömarkkinointi hyödyttää sekä yritystä että sen asiakasta

Alma Median julkaisuissa on kaupallisia sisältöjä, jotka tavoittavat joskus enemmän…

Kesällä nautitaan elämästä ja höllätään kukkaron nyörejä

Kesä on suomalaisille rentoutumisen aikaa. Pitkän talven jälkeen aurinkoiset aamut,…

Uuden Suomen blogifoorumeihin lisää mielenkiintoisia teemoja

Uuden Suomen blogifoorumit käynnistettiin helmikuussa 2018 Tulevaisuuden työelämä -blogifoorumilla. Rinkiin…

Vauras kuluttaja poimii tyyli-ideoita talousmediasta

Talousmedioissa julkaistaan uutisten ja taloutta taustoittavien sisältöjen ohella näkemyksellisiä juttuja…

Tärpit ja konkreettiset neuvot

Yrittäjät haluavat heti ensimmäisten joukossa tärpit mahdollisista uusista asiakkaista. He…

Sijoittajat arvostavat vinkkejä, joilla pistetään eurot poikimaan

Varakkaat ja vaurastumisesta kiinnostuneet sijoittajat arvostavat erityisesti laadukasta ja korkeatasoista…

Uusi tietosuoja-asetus tarkoittaa muutoksia myös mainostajan näkökulmasta

25.5.2018 sovellettavaksi tuleva EU:n yleinen tietosuoja-asetus eli GDPR (General Data…

Mikä motivoi päättäjiä? Tutkimus valottaa suomalaisen päättäjän omakuvaa

Yksityisellä sektorilla on yhteensä lähes 400 000 päättäjää ja hankintapäätöksiin…

Jarru pois päältä ja lisää markkinointia

Suomalaisilla yrityksillä olisi paljon voitettavaa, mikäli markkinointiin panostettaisiin enemmän. Ida…

Markkinointi

Työnantajabrändi hukassa? Työnantajamielikuvalla on valtava merkitys

Kilpailu parhaista työntekijöistä kiristyy työmarkkinoilla, joten yritysten työnantajamielikuvalla on entistä…

Trendit

Tulevaisuuden työelämä -blogifoorumi käynnistyi Uudessa Suomessa

Työ muuttuu, samoin työn tekijöiden ajatukset suhteesta työhön ja työnantajaan.…

Näyttäviä rich media -toteutuksia Celtran avulla

Alma tarjoaa mainostaja-asiakkaidensa käyttöön Celtra-työkalun, joka mahdollistaa vaikuttavien rich media…

Uuden Suomen vilkkaat vaaliviikot

Uuden Suomen vilkkaat vaaliviikot ja -vuodetkin ovat alkamassa! Tammikuun vaalit…

Alma Talentin lehtien takakansien ilmoituskokoihin pieniä muutoksia

Posti siirtyy vuoden 2018 aikana konelajitteluun ja muuttaa osoitealueeseen liittyvää…

Uusi Suomi terävöityy ja tuo uusia mainospaikkoja

Tuoreet lukijatutkimuksen tulokset ovat saatavilla Uusi Suomi on yhteiskunnallisten ja…

Maakuntamediat erinomaisia päättäjäfoorumeita

Kun paikkakunnalla tapahtuu, ihmiset tulevat ensimmäisenä lähimedian pariin, useimmiten mobiililaitteilla.…

Talouselämä uudistuu 6.10.

Uusi Talouselämä on entistäkin runsaampi ja oivaltavampi. Uusi Talouselämä on…

Alma News & Lifen talviedut 2017

Syksyn kääntyessä kohti talvea siirtyvät kuluttajienkin ajatukset kohti tulevan juhlakauden…

Mediapalveluissa poikkeusaikatauluja

Verkon ja printin mediapalveluissa on poikkeusaikatauluja kesän aikana. Torstaina 22.6.2017…

IL kokosivu

IL kokosivu on monikanavainen etupaketti, jonka avulla mainostajan on nyt…

Alman kesäedut 2017

Kesä on kuluttajille rentoutumisen, hauskanpidon ja uusien hankintojen tekemisen aikaa.…