Alma Media > Mainostajat > Alma mainostajalle > Ajankohtaista mainostajalle -uutisarkisto

Ajankohtaista mainostajalle -uutisarkisto

Autoilun datakatsaus: Alma Businessmedioiden autoaiheiset sisällöt kiinnostavat

Meiltä tavoitat autoista kiinnostuneen ja ostovoimaisen yleisön. Sen takaavat Suomen…

Autoilun datakatsaus

PäättäjäMind – Yrittäjät

Kiireinen yrittäjä pitää tyypillisesti useita lankoja käsissään ja päättää hankinnoista…

Tutkimus

Alma Hiilimittari kertoo digimainontasi päästöt

Alma Media mahdollistaa digimainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediayhtiönä Suomessa. Raportoimme…

Ajankohtaista autokaupasta: Sähköautot ja hybridit kasvattavat suosiotaan

Luet ensimmäistä Ajankohtaista autokaupasta -artikkelia, jossa tarkastellaan suomalaista automarkkinaa maan…

Autoilun datakatsaus

PäättäjäMind – Digitalisaatio yrityksissä

Peräti 42 % asiantuntijoista vastaa, että yrityksen fokusalueena on panostaminen…

Tutkimus

Mitkä tekijät vaikuttavat digimainonnan hiilijalanjälkeen? – Alma Hiilimittari kertoo sen

Alma Hiilimittari kertoo digitaalisen mainonnan ympäristövaikutuksista hiilipäästöjen muodossa. Mutta mitkä…

Vastuullisuus

Ymmärrä asiakastasi, jos haluat markkinoida hänelle paremmin

Asiakasymmärrys ei totta vieköön ole helppoa. Lokakuinen Alma Talk esitteli,…

B2B-markkinointi

Ajankohtaiset yleisöt: Loppuvuosi on mainostajallekin juhlaa

Loppuvuosi on tapahtumia ja juhlia täynnä, joten ostohalua, menohalua ja…

Kohdentaminen

Onko kotimaisen median ostaminen vastuullisuusteko (ja millä hinnalla)?

Digimainonnan saralla vastuullisuudesta puhutaan juuri nyt erityisesti hiilijalanjäljen näkökulmasta. Mutta…

Just bidding

Tutkimus: Alma Businessmedioiden yleisö auto-ostoksilla

Mainonnalla on yhä merkittävä vaikutus ostopäätöksissä. Lähes puolet muodostaa harkintalistaa…

Tutkimus

Alma Talk: Asiakasymmärryksellä parempaa B2B-markkinointia

Pitkän tauon jälkeen Alma Talk järjestettiin LIVE-tilaisuutena Alma Talolla. Tiiviin…

Tekoäly

Alma Spotlight – Selja Selenius, OIKIO: Onhan tässä saatu yhdessä rakennettua ihan mahtava ekosysteemi!

Tällä kertaa Alma Spotlightissa keskustelemme OIKIOn Selja Seleniuksen kanssa. Seljalla…

Alma Spotlight

Autoilun datakatsaus: Tunne yritysten autohankinnoista päättävät paremmin uuden tutkimuksen avulla

Kun suomalaisissa yrityksissä tehdään ostopäätöksiä autoihin ja muihin kuljetusvälineisiin liittyen,…

Tutkimus

PäättäjäMind – Mitä ylimmän johdon agendalla on juuri nyt?

Kilpailukyky. Digitalisaatio. Uusasiakashankinta. Siinä kolme tärkeänä pidettyä aluetta, joihin yrityksissä…

Tutkimus

Alma Spotlight – Daniil Ivanov, Tulos Helsinki: Mainonnan hiilijalanjälki on kuuminta alalla juuri nyt!

Alma Spotlight on artikkelisarja, jossa päästämme asiakkaamme ääneen.

Alma Spotlight

PäättäjäMind – Tutkimusmatka päättäjän mielenmaisemaan

Haluaisitko päästä päättäjän mielenmaisemaan katsomaan, miten yrityksissä aiotaan panostaa digitaalisuuteen…

Tutkimus

Suomen arvostetuimmat brändit on taas listattu! Katso Brand Talk 2023

Monet samat brändit säilyttivät tänäkin vuonna paikkansa TOP10-listalla. Kärkisijalla paistattelee…

Brändit ja markkinointi

Alma Talk -podcast, jakso 3: Luovuus

Alma Talk -podcast syventyy markkinoinnin ja brändäyksen maailmaan huippuvieraiden seurassa.…

Markkinointi

Alma Talk -podcast, jakso 2: Tekoäly

Alma Talk -podcast syventyy markkinoinnin ja brändäyksen maailmaan huippuvieraiden seurassa.…

Markkinointi

Alma Talk – Nyt podcastina!

Tarjoilemme kesälomakuukausiksi mielenkiintoista kuunneltavaa. Tämä podcast jokaisen markkinointi-ihmisen on kuultava.

Alma Talk

Alma Talk -podcast, jakso 1: Markkinointi

Alma Talk -podcast syventyy markkinoinnin ja brändäyksen maailmaan huippuvieraiden seurassa.…

Markkinointi

Webinaaritallenne: Digimainonnallakin on hiilijalanjälki

Toukokuussa kerroimme, että Alma Media mahdollistaa ensimmäisenä mediatalona Suomessa digitaalisen…

Vastuullisuus

Näin tavoitat finanssitoimialan ammattilaiset

Sijoittamiseen liittyvälle tiedolle on suuri tarve tällä hetkellä Alma Talentin…

Kohdentaminen

Ajankohtaiset yleisöt: Vinkit, miten tavoittaa asiakkaat kesällä ja syksyn alkaessa

Kesällä lomaillaan ja rentoudutaan, ja monet tekevät valmisteluja syksyllä alkavaa…

Kohdentaminen

Tee videomainoksestasi se video, jota halutaan katsoa

Huomioarvon merkitys mainonnassa on esillä tänä päivänä vahvasti, kun puhutaan…

videomainonta

Tavoita, mainosta ja vaikuta työsuhdeautoilijoihin

Autoalan Tiedotuskeskuksen mukaan Suomessa on noin 80 000 työsuhdeautoedun saajaa.…

Autoilun datakatsaus

Tutustu ohjelmallisen mainonnan tiimiin

Alman ohjelmallisen mainonnan tiimi huolehtii, että mainonnan järjestelmät toimivat kuten…

Alma Media aloittaa digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa  

Digitaalinen mainonta vaikuttaa yrityksesi hiilijalanjälkeen. Tiedätkö kuinka paljon? Alma Media…

Vastuullisuus

Luottamus printtiin voi paremmin kuin koskaan

Monen suomalaisen kahvipöydässä on tuote, jonka osa luulee olevan unohdettu.…

Tutkimus

Kesäkysely 2023: Näin suomalaiset panostavat kesänviettoon

Heinäkuu on suomalaisten lomakuu, mutta miten sitä vietetään? Kysyimme Iltalehden…

Tutkimus

Tuskanhuutoja evästeettömästä maailmasta?

Kolmannen osapuolen evästeiden poistuminen. Aihe, jolta digimainonnan ammattilainen ei ole…

Just bidding

Näin tavoitat lätkäfanit ja muut penkkiurheilijat

Varmista näkyvyytesi kiekkohulinan keskellä, kun jääkiekon MM-kisat pelataan 12. –…

Kohdentaminen

Kohti älykkäämpää kohdentamista: Kohdenna konteksteihin

Miten kohdentaa digimainontaa yleisön tämänhetkisen kiinnostuksen perusteella reaaliaikaisesti? Vieläpä niin,…

Kohdentaminen

Kohdentamisen aika ei ole ohi

Mainonnan kohdentaminen on murroksessa muun muassa evästekadon ja tiukentuneen regulaation…

Kohdentaminen

Vaalimainonta Alman medioissa

Vaalimainonta Alman medioissa tavoittaa äänestäjät niin valtakunnallisesti kuin alueellisestikin.Vaalimainos on…

Vaalit

Ajankohtaiset yleisöt: Näin tavoitat suomalaisen kevät- ja kesäkansan

Mainostaja: inspiroidu vinkeistämme, miten tavoitat yleisöjä juuri nyt ja teet…

Kohdentaminen

Alman kesäedut 2023

Tavoita kuluttajat tehokkaasti myös kesällä Alman medioissa! Kesällä suomalaisilla on…

Kesä

Iltalehti on Suomen suurin uutismedia. Ai, että miksi?

Siksi, koska Iltalehden sisällöt herättävät tunteita. Ville Rannan pilapiirrokset ihastuttavat…

Tutkimus

Alma Talk: Näin Suomi bidaa ja kohdentaa

Ohjelmallinen on kasvanut nopeasti yhdestä tärkeimmistä digitaalisen mainonnan ostotavoista. Sen…

Tutkimus

Pysy autoilevien kohderyhmien pulssilla – kävijätutkimuksesta dataa kysynnästä

Mitkä ovat suosituimmat käyttövoimat auton ostoa harkitsevien keskuudessa? Miten vallitseva…

Tutkimus

Nettivene on uudistunut – nyt on oikea aika aloittaa mainonta

Kauppapaikka Nettivene.com on uudistunut helmikuussa 2023. Käyttäjälle se tarkoittaa entistä…

Nettivene

Attention! Huomio huomioarvoon

Mainonnan huomioarvon merkitys on viime aikoina noussut entistä tärkeämmäksi. Nykyisen…

Just bidding

Nettimoto tavoittaa motoristit – kauppapaikka antaa dataa kuluttajakäyttäytymisestä

Mitä moottoripyörien kauppapaikka Nettimoto tarjoaa mainostajalle? Ainakin paikan, josta tavoitat…

Nettimoto

Automarkkina NYT: Katsaus Suomen suurimman markkinapaikan vuoteen 2022

Nettiauto on Suomen suosituin autojen markkinapaikka kävijöiden, kohteiden ja myytyjen…

Autoilun datakatsaus

Näin Suomi bidaa: Evästekato mietityttää ohjelmallisen mainonnan ostajia

Evästekato, algoritmien toiminta ja muutokset ohjelmallisen mainonnan mittaamisessa näkyvät Näin…

Tutkimus

Ajankohtaiset yleisöt: Vinkit, miten kohdennat mainontaa juuri nyt

Millaiset yleisöt ovat aktiivisia vuoden ensimmäisellä neljänneksellä? Kenelle voi ja…

Kohdentaminen

Miten luottavaisesti talouteen suhtaudutaan 2023? Näin yleisö vastasi

Kysyimme Alma Talentin digiyleisöltä, mitä he miettivät Suomen, yrityksen tai…

Tutkimus

Kohti älykkäämpää kohdentamista: Näin käytät omaa dataasi

Tiesitkö, että voit kohdentaa digimainontaa tarkasti, vaikka kolmannen osapuolen evästeet…

Kohdentaminen

Kohti älykkäämpää kohdentamista: Julkaisijan ja mainostajan oma data paremmin käyttöön

Kolmannen osapuolen evästeiden merkitys vähenee ja tukeutuminen pelkästään niiden pohjalle…

Kohdentaminen

Automarkkina NYT: Suosituksia ja näkökulmia automainontaan

Automarkkinalla tapahtuu nyt enemmän kuin pitkään aikaan. Muun muassa autojen…

Tutkimus

Automarkkina NYT: Tällainen on autonostaja vuonna 2022

Alma Businessmedioiden Autotutkimuksen mukaan harkintalistalle pääsee keskimäärin 4,6 automerkkiä. Saman…

Tutkimus

Kohti älykkäämpää kohdentamista: Rakennuspalikat parempaan kohdentamiseen

Eilisen kohdentamisen keinot eivät tänään enää riitä. Tutustu, miten me…

Kohdentaminen

Automarkkina NYT: Käyttövoimat puhuttavat

Sähkö, hybridi, bensiini vai kaasu? Pohdintaa sopivimmasta auton käyttövoimasta on…

Tutkimus

Kohti älykkäämpää kohdentamista: Tulevaisuus on jo täällä

Tiesitkö, että kohdentamisen tulevaisuus on jo täällä, ja eilisen kohdentamisen…

Kohdentaminen

Automarkkina NYT: Autoilun kustannukset ja uudet omistamisen muodot

Autoilun data asuu Almalla ja nyt kutsumme sinut mainostaja mukaan…

Tutkimus

Hyödynnä loppuvuoden sesongit kohdentamisessa

Loppuvuoden juhlakausi ja joulusesonki ovat monelle kuluttajakaupan alalla toimivalle mainostajalle…

Kohdentaminen

Puhuvatko myynti ja markkinointi vieläkään keskenään?

Kun onnistutaan, myynti saa kiitosta. Kun tulee takkiin, syyttävä sormi…

B2B-markkinointi

Alma Talk: Mikä B2B-markkinoijia puhututtaa?

Kuumat aiheet ovat yritysten vastuullisuus, tapahtumien takaisintulo ja datan rooli…

B2B-markkinointi

Kohdenna mainontaa datasegmenteillä ja tavoita business-päättäjät

Kaikki businesspäättäjät eivät suinkaan ole samanlaisia, eivätkä kaikkien B2B-mainostajien tarpeet…

Kohdentaminen

Mainostajalle: Autotutkimus kertoo, millaisia autoja nyt harkitaan

Uusi auto vai käytetty, bensa vai hybridi? Kysyimme Alma Businessmedioiden…

Tutkimus

Tutkimus: Näin autonostajat käyttäytyvät markkinapaikoilla

Suomen suurimmat autojen markkinapaikat Nettiauto ja Autotalli ovat suosittuja sivustoja…

Tutkimus

Ruokaintoilijat ja kotileipurit kiinni kohdennetulla mainonnalla

Tämänkertaisessa kuukauden datasegmentti -artikkelissa perehdymme ruokaan ja juomaan liittyviin kohderyhmiin.…

Kohdentaminen

Vaikuta valintoihin videomainonnalla

Videomainonnan ratkaisuillamme vaikutat valintoihin juuri oikealla hetkellä. Päivän aikana, kauppaan…

Video

Viisi markkinoinnin trendiä 2022 – näistä vielä puhutaan

Trendikatsaukset tehdään tyypillisesti alkuvuonna, mutta maailman ja trendien muovautuessa yhä…

Trendit

Älä unohda brändimainontaa ohjelmallisesta!

Julkaisimme elokuussa Taloustutkimuksen kanssa tehdyn Brändien arvostus -tutkimuksen. Siksipä on hyvä…

Löydä luovuus! Apunasi on tekoäly, rohkeus, liikkuva kuva ja data

Näin syksyn kynnyksellä on mukava palata lämpimän kesän tunnelmiin. Kesäkuun…

Markkinointi

Brand Talk 2022: Vuoden arvostetuimmat brändit on listattu 

Brand Talk 2022 -tilaisuudessa tunnetut suomalaiset brändit Fiskars ja Sinituote…

Brändit ja markkinointi

Kohdenna mainontaa yleisön lifestyle-valintojen perusteella

Elokuun kuukauden datasegmentti -artikkelissa paneudumme erilaisiin lifestyle-yleisöihin. Kohdentamalla oikeisiin datasegmentteihin…

Kohdentaminen

Mitä tapahtuu, kun mainostaja lakkaa mainostamasta?

Maailmantilanne ja talous huolestuttaa, joten moni mainostaja pohtii mainonnan laittamista…

Brändit ja markkinointi

Mitä yhteistä on mummolla ja mainostajalla?

Maailma ja rutiinit muuttuvat hurjaa vauhtia. Se, mikä oli pari…

Retail Buying Study

Senkin taitava sisältömarkkinoija, tämän sinä jo tiesit

Kun seuraavan kerran teet sisältömarkkinointia, siitä tulee niin laadukasta, että…

sisältömarkkinointi

Miten kohdentaa mainontaa eri harrastuksista kiinnostuneille?

Harrastuksiin ollaan usein valmiita käyttämään paljonkin rahaa ja aikaa. Aktiiviset…

Kohdentaminen

Miten aikaansaadaan kasvua brändillä ja datalla tulevaisuudessa

Kuluttajien luottamus markkinointiin on rapautunut. Viime vuonna 70 % brändeistä…

Data

Alma Talk: Jokainen asiakas on jo digitaalinen asiakas

Koronapandemia on muuttanut arkeamme, arvojamme ja jopa työskentelytapojamme, mutta jälkensä…

Retail Buying Study

Retail Buying Study 2022

Pohjoismaiden suurin kaupan alan tutkimus Retail Buying Study on taas…

Retail Buying Study

Tiedätkö, millaisessa seurassa brändisi näyttäytyy?

Jos junamatkamainos sopii asiayhteydeltään mainiosti matkailusivustolle, tunnelma on hieman erilainen…

Brand Safety

Kesäkysely 2022: Nyt panostetaan kesän viettoon!

Pian alkava kesälomakausi saa suomalaiset panostamaan omaan ja perheen hyvinvointiin…

Kesäkysely

Alma investoi datakyvykkyyksiensä kehittämiseen ja vastaa näin kolmannen osapuolen evästeiden vähenemiseen

Digitaalisen mainonnan ekosysteemi on suuren murroksen edessä. Tulevat muutokset, kuten…

Kävijätutkimus paljastaa autoilun markkinapaikkojen kuluttajatottumukset

Toteutimme maaliskuussa 2022 kävijäkyselyt Autotallissa ja Nettiautossa. Kyselyt toteutettiin pop…

Tutkimus

Näin kohdennat mainontaa auton hankintaa suunnitteleville

Autoilun data asuu meillä! Tiedämme siis varsin tarkasti, millaisia autoja…

Kohdentaminen

Tavoita ostovoimaiset sisustajat

Lue miten tavoitat sisustusratkaisuista kiinnostuneet kohderyhmät.

Sisustaminen

Videomainonnan mahdollisuudet laajenevat, uusia formaatteja Almalla!

Lue miten outstreamilla otetaan tehot irti videomainonnasta.

Video

Tavoita kevään ja kesän matkoja suunnittelevat kuluttajat​

Rantapallossa tavoitat kävijät ostoaikeissa.

Matkailu

Kevät ajaa veneilijät, karavaanarit ja motoristit netin markkinapaikoille

Yksi varma kevään merkki on veneilijöiden, karavaanarien ja motoristien aktivoituminen.…

Markkinapaikat

Alma panostaa autoilun ja liikkumisen sisältöihin keskitetyllä autotoimituksella

Alma Consumerille perustettiin helmikuussa 2022 yhteinen autotoimitus, jossa tuotetaan autoilun…

Autoilu

Näin Suomi bidaa vuonna 2022 – lataa ohjelmallisen mainonnan katsaus

Halusimme selvittää, miten Suomen markkinalla tehdään ohjelmallista mainontaa ja millaiset…

Videomainonnan selvitys: Videomainonta brändinrakentajana

Videoista puhutaan paljon – mutta mitä oikeasti tiedämme niiden tuloksellisuudesta?…

Video

Alma Talk: Markkinoinnin trendit 2022

Alkuvuonna 2022 muutosnopeus on ollut huimaa. Tämä on pakottanut markkinointipäättäjän…

Brändit ja markkinointi

Sijoittamisesta kiinnostuneet kiinni kohdennetulla mainonnalla

Datasegmenteillä kohdentaminen on tapa saada juuri tietynlaiset kohderyhmät kiinni ja…

Kohdentaminen

IL Sähköautot tarjoaa uusia sisältömarkkinointi-mahdollisuuksia

Iltalehti Sähköautot on uusi osio, joka tarjoaa luettavaa tiedonjanoisille kuluttajille…

Autoilu

Painetut liitteet, kuvastot ja esitteet digitaalisessa formaatissa? Alma tarjoaa monipuoliset ja kustannustehokkaat ratkaisut mainostajalle

Mainostajat ovat siirtyneet osittain digiin myös perinteisten painettujen mainospostien osalta.…

Digitaalisuus

Tavoita asumisesta kiinnostuneet kohdennetulla mainonnalla

Alma tarjoaa poikkeuksellisen kokonaisuuden asumisesta kiinnostuneille, joten tavoitat verkostostamme muun…

Kohdentaminen

Tavoita 1,2 miljoonaa penkkiurheilijaa kohdennetulla mainonnalla

Datasegmenttien avulla voit kohdentaa digitaalista mainontaa tarkasti, tehokkaasti ja tietosuojasääntelyn…

Kohdentaminen

Neurotutkimus: Millainen on mainonnalle otollinen mediaympäristö?

Minkälainen on otollinen mediaympäristö? Tähän kysymykseen on vaikea vastata klassisen…

Konteksti

Konteksti apuna mainonnan tehostamisessa

Mainos pärjää parhaiten sille ominaisessa ympäristössä. Mutta miten tunnistetaan brändille…

Konteksti

Näillä ratkaisuilla otat haltuun toimitila- ja kiinteistöpäättäjien kohderyhmän

Alma Businessmedioiden monikanavaisilla mainosratkaisuilla tavoitat kiinnostavan ja tarkasti rajatun toimitilapäättäjien…

Toimitilat

Vuoden toimisto -kilpailun finalistit julki

Alma Media on tänäkin vuonna mukana toteuttamassa Vuoden Toimisto -palkintotilaisuutta.…

Vuoden Toimisto

Alma Talk: Vastuullisuuden markkinointi

Vastuullisuus on megatrendi, joka vaikuttaa niin yritysten toimintaan kuin kuluttajien…

Vastuullisuus

Usein kysyttyjä kysymyksiä evästeettömästä maailmasta

Googlen ilmoitus estää kolmannen osapuolen evästeet Chrome-selaimessa on herättänyt paljon…

Monikanavaiset ratkaisut tavoittavat digissä ja printissä

Tavoita ja vaikuta printissä, saat lisäkontakteja digissä. Alma Businessmedioiden printtituotteet…

Jatkuvan mainonnan hyödyt

Menestyjät vetoavat tunteisiin. Jatkuvasti. Alma Media selvitti yhdessä Kuulas Helsingin…

Markkinointi

Alma on siirtynyt first price -huutokauppamalliin ohjelmallisessa mainonnassa

Ohjelmallisessa mainonnassa CPM-hinta muodostuu huutokaupan perusteella ja mainosnäytön lopullinen hinta…

Iltalehti on Suomen suurin digitaalinen uutismedia

Iltalehti on FIAM-mittauksen mukaan Suomen suurimman digitaalisen yleisön tavoittava media.…

Alma Talk: Autoilun ja liikkumisen trendit

Liikkuminen elää jatkuvaa muutosta. Uudet teknologiat, innovaatiot ja uudet toimijat…

Kesä saa suomalaiset liikkeelle ja kuluttamaan

Iltalehden ja Alma Businessmedioiden lukijoilta kysyttiin heidän kesäsuunnitelmiaan. Vastauksissa korostui…

Toimialakatsaus: Ratkaisujen vuosi

Mitä juuri sinun toimialallasi tulisi ottaa huomioon tänä vuonna, kun…

Alman kesäedut 2021

Alman mediat ja palvelut tavoittavat lukijat tehokkaasti myös kesällä. Suvi…

Programmatic Guaranteed tarjoaa uusia mahdollisuuksia ohjelmalliseen mainontaan

Ohjelmallinen mainonta kasvattaa suosiotaan, kun sen hyödyntämisen laajat mahdollisuudet tulevat…

Alma Talk: Luovuus ja Data

Miksi data ja luovuus ovat tärkeitä tekijöitä tehokkaassa markkinointiviestinnässä? Miten…

Keyword-listat brand safetyn turvaajina – vai ovatko sittenkään?

Brand safetya ja brand suitabilitya käsittelevän blogisarjamme ensimmäisessä osassa kerroimme, mistä aiheessa…

Viewability on tehokas mittari verkkomainonnan kehittämiseen

Viewability mittaa, miten verkkomainonta näkyy käyttäjän ruudulla. Jos mainos ei…

Kohdennettua mainontaa tarkasti mallinnettujen demografiasegmenttien avulla

Datan parissa tehtävä kehitystyö mahdollistaa verkkomainonnan kohdentamisen yhä paremmin. Eräs…

Alma Talk: Sisältömarkkinoinnin tulevaisuus

Sisältömarkkinointi on monelle markkinoinnin ammattilaiselle tuttua valtavirtaa. Mennyt vuosi on…

B2B-sisältömarkkinointi muuttuu

Sisältömarkkinointi on muutoksen kourissa. Uusi etätyöaika luo sisällöntuottajille painetta tarjota…

Muistilista hyvään B2B-sisältömarkkinointiin

Hyvän B2B-sisältömarkkinoinnin suunnittelu saattaa olla haastavaa. Paitsi että sisällön tuotanto…

Kauppalehden monikanavainen etusivu

Näyttävä tapa ottaa koko Kauppalehti haltuun yhdeksi päiväksi! Sopii erityisesti lanseerauksiin ja tiedon viemiseen nopeasti…

Brand Safety ja Brand Suitability – asiapuhetta vai turhia uhkakuvia?

Mediaympäristön vaikutuksesta markkinoinnin tehokkuuteen ja brändeistä muodostuviin mielikuviin on puhuttu…

Alma Talk: Markkinoinnin trendit 2021

Epävarmat ajat jatkuvat. Onneksi markkinoinnin ammattilaiset oppivat päivä päivältä toimimaan…

Kuntavaalit tulevat – Alma tavoittaa äänestäjät

Kuntavaalit tulevat jälleen huhtikuussa – tällä kertaa tilanne on poikkeuksellisempi kuin aikoihin,…

Mikä on Transparency & Consent Framework ja mihin se vaikuttaa? Kerroimme webinaarissa.

Alma Median Transparency & Consent Framework -webinaarissa 27.1.2021 tästä digimarkkinoinnin…

Iltalehti tavoittaa joka viikko yli 3 miljoonaa suomalaista

Iltalehti kokoaa suomalaiset sisältöjensä pariin. Iltalehden painettu lehti ja verkkosivut…

Mainostajan ystävänpäiväedut 2021

Vahva suhde kantaa välimatkasta riippumatta Tarjoamme ystävillemme, eli Sinulle Mainostaja,…

Miten Apple IDFA:ssa tapahtuvat muutokset vaikuttavat digimainontaan?

Mitä tapahtuu kolmannen osapuolen evästeisiin liittyen?

Mainostajan talviedut 2020-2021

Nyt kannattaa hyödyntää Alma Consumerin, Alma Talentin ja Alma-verkoston talviedut…

Google Chromen päivitys rajoittaa raskaiden mainosaineistojen näkymistä

Taustatietoja Google on tuomassa Chrome versio 85 -päivityksen myötä verkkoselaimeensa…

Yrittäjien näkymiä loppuvuodelle

Koronan kurittama Suomen talous on puhuttanut talousmediassa päivittäin. Viime päivien…

Pippuri.fi tavoittaa entistä laajemman yleisön, joka haluaa syödä hyvin

Ruuanlaitto kotona on lisääntynyt selvästi korona-arjen myötä. Tämä näkyi Iltalehden…

Alma Talent tavoittaa liike-elämän päättäjät ja vaikuttajat

Uudet Kantar Mind Päättäjä 2020 luvut ovat saapuneet. Kyseessä on…

TCF-standardin uusi versio käyttöön

TCF eli Transparency and Consent Framework on IAB Europen yhdessä…

Kesällä hellitetään kukkaron nyörejä ja lomaillaan kotimaassa

Iltalehti.fi:n lukijoille toteutetussa kyselyssä kartoitettiin vastaajien suunnitelmia kesän ajalle.  Kesä…

Mainostaja, helpota perheiden arkea

Kotona vietetään nyt paljon aikaa ja päivittäisen ruuanlaiton tarve on…

Alman kesäedut 2020

Tiedon tarve on tällä hetkellä suuri ja suomalaisilla on aikaa…

Media poikkeusaikana

Viime aikoina Suomen taloutta, yrityksiä ja ihmisiä on kohdannut ennennäkemätön…

Iltalehti on aina läsnä

Tiedon tarve on tällä hetkellä suuri ja suomalaisilla on aikaa…

Yrittäjä, näin markkinoit tehokkaasti poikkeustilanteessa

Pidä asiakkaistasi kiinni, muista empatia, yritä tarjota ratkaisuja arkisiin ongelmin…

Tyyli.com on ehdolla vuoden muotivaikuttajaksi – Fashion Finland palkitsee suomalaisen muodin tekoja

Muotikaupan liittona aiemmin tunnettu Fashion Finland järjestää 28.2.2020 Fashion Gala…

Iltalehti.fi tavoittaa suomalaiset entistä paremmin

Iltalehden verkkosivuston lukijamäärä on kasvanut tasaisesti vuoden 2019 aikana. Iltalehti…

Viekö mainontasi kohti rakastettavaa vai vaikeasti tavoitettavaa brändiä?

Testaa brändimainontasi nykytila. Testin tekemiseen menee noin kaksi minuuttia. Haluatko kuulla…

Tässä ovat kauden parhaat digikampanjat

Alma Media nostaa esiin kauden parhaat digikampanjat kaksi kertaa vuodessa.…

Mobiilimainonta ohittaa tv-mainonnan

Deloitten tutkimuksen mukaan yhdysvaltalaiset kuluttajat katsovat puhelintaan keskimäärin yli 50 kertaa…

Alman talviedut 2019-2020

Alman talviedut tavoittavat niin kuluttajat kuin B2B-päättäjätkin. Etuhinnat ovat hyödynnettävissä…

Hyvä tarina ei riitä

Suomalaisyritykset saisivat sisältömarkkinoinnista enemmän irti, kun työtä tehtäisiin aiempaa rohkeammin…

Brändit ja markkinointi

Vältä ympäristökatastrofi – Näin mediaympäristö vaikuttaa mainoksesi tehokkuuteen ja uskottavuuteen

Onhan se täysin ymmärrettävää, että mainospaikkoja ostaessa helposti mieltää sen halvimman näkyvyyden olevan…

Asiakas löytyy jo strategiasta, nyt on siirryttävä tekoihin

Asiakaskokemuksen parantaminen vaatii yritykseltä konkreettisia tekoja. Monessa yrityksessä kaivataan lisää…

Brändit ja markkinointi

Tässä ovat kevätkauden parhaat digikampanjat

Alma Media palkitsee kauden parhaat digikampanjat neljä kertaa vuodessa. Kevätkauden…

Superskillsin vertailupalvelu osaksi MarMain verkkosivustoa

Alma Media ja digitaalinen markkinoinnin hakupalvelu Superskills ovat sopineet yhteistyöstä,…

Näin taklaat luovan työn haasteet

Luova työ vaatii aikaa, stressinsietokykyä ja rohkeutta. Asiantuntijat kertovat, kuinka…

Brändit ja markkinointi

Ei aikaa sen oikean etsimiseen? Anna markkinoinnin matchmaker-palvelun löytää sinulle sopivin kumppani

”Mielenkiintoisen ravintolan lounaslistan voi helposti googlata, mutta juuri yrityksesi tarpeisiin…

Kuluttajat kaipaavat brändeiltä aitoja tekoja

Merkityksellisyyteen perustuva markkinointi eli purpose-driven marketing herättää kuluttajissa tunteita ja…

Brändit ja markkinointi

“Testaa oletko…” – Sitouta asiakkaasi osallistavalla testillä tai kyselyllä

Haluatko saada asiakkaasi viettämään pidemmän tovin brändisi parissa? Osallistavan kyselyn…

Tässä ovat talvikauden parhaat digikampanjat

Alma Media palkitsee kauden parhaat digikampanjat neljä kertaa vuodessa. Talvikauden…

Laadukas sisältö + laajasti tavoittava media + samaistuttava vaikuttaja = lyömätön yhtälö

Sisältömarkkinointi ja vaikuttajamarkkinointi ovat tämän hetken kuumimpia markkinointiviestinnän trendejä. Molempien…

Alman kesäedut 2019

Kesä on aikaa jolloin pidetään hauskaa, rentoudutaan perheen ja ystävien…

Alma Media aloittaa kauden parhaiden digikampanjoiden palkitsemisen

Alma Media haluaa antaa kunniaa onnistuneille digimarkkinointikampanjoille, nostamalla esiin kauden…

Huimaa kasvua Tekniikka&Talouden, Tivin ja Talouselämän printtilehtien lukijamäärissä

Tekniikka&Talouden, Tivin ja Talouselämän printtilehtien lukijamäärät ovat huimassa kasvussa, ilmenee tuoreesta Kansallisen…

Bannerimainontako muka tylsää? Lisää luovuutta ja vaikuttavuutta älybannerilla

Display-mainonta mielletään helposti arkipäiväiseksi massamainonnaksi. Mainostaja voi kuitenkin erottua digitaalisen…

Sisältömarkkinoinnin trendit 2019

Vuonna 2019 sisältömarkkinoinnissa tulevat voimakkaasti esiin vastuullisuus, teot, osallistaminen ja…

Vinkit toimivan mainosaineiston toteuttamiseen ja optimointiin

Mainonnan tekninen toteutus sekä kuluttajan käyttökokemus vaikuttavat olennaisesti mainonnan onnistumiseen…

Vaalimainonta haltuun

Vastuullisessa toimintaympäristössä julkaistu vaalimainos näyttäytyy äänestäjienkin mielestä suotuisassa valossa. Ehdokkaan käytettävissä…

Tähtää Arkadianmäelle, osu lähelle

Eduskuntavaaliehdokas. Muista, että valintasi eduskuntaan tehdään lähellä sinua. Jotta saat…

Rantapallo palkittiin vuoden matkailuvaikuttajana

Matkailusivusto Rantapallo valittiin vuoden matkailuvaikuttajaksi Finnish Travel Galassa 5.10.2018. Toista…

Mikrovaikuttaja tuntuu samaistuttavalta

Mitä läheisemmältä suosittelija tuntuu, sitä isompi vaikutus suosituksella on ostopäätökseen. …

Brändit ja markkinointi

Vinkit turvalliseen videomainontaan ja sen mittaamiseen

Mainosvideoiden katseluympäristön ja tulosten raportoinnin läpinäkyvyyden ympärillä käyvä keskustelu on…

Brändi rakentuu asiakaskokemuksen kautta

Positiiviset asiakaskokemukset ovat brändien tärkein voimavara. Menestystä tavoittelevan brändin kannattaa…

Brändit ja markkinointi

Mobiilimainonnan teho nousee, kun sen parissa voi tehdä jotakin

Luovan mainonnan teknologiayritys Celtran tuore maailmanlaajuinen tutkimus osoittaa, että mainonnan aikaansaamaan kokemukseen…

Sanomalehti kuuluu lähes jokaisen suomalaisen arkeen

Sanomalehdillä on edelleen vahva asema suomalaisten arjessa. Lähes kaikki suomalaiset,…

Toimisto menee vaihtoon, jos vuorovaikutus ja henkilökemiat eivät pelaa

  Suomalaiset markkinointi- ja viestintätoimistojen asiakkaat päätyvät vaihtamaan käyttämäänsä toimistoa…

Markkinointi

Neljä ajankohtaista kysymystä ohjelmallisesta ostamisesta

Ohjelmallinen ostaminen on suosittu digimainonnan ostotapa – eikä mikään ihme.…

Hyvä sisältömarkkinointi hyödyttää sekä yritystä että sen asiakasta

Alma Median julkaisuissa on kaupallisia sisältöjä, jotka tavoittavat joskus enemmän…

Kesällä nautitaan elämästä ja höllätään kukkaron nyörejä

Kesä on suomalaisille rentoutumisen aikaa. Pitkän talven jälkeen aurinkoiset aamut,…

Uuden Suomen blogifoorumeihin lisää mielenkiintoisia teemoja

Uuden Suomen blogifoorumit käynnistettiin helmikuussa 2018 Tulevaisuuden työelämä -blogifoorumilla. Rinkiin…

Vauras kuluttaja poimii tyyli-ideoita talousmediasta

Talousmedioissa julkaistaan uutisten ja taloutta taustoittavien sisältöjen ohella näkemyksellisiä juttuja…

Tärpit ja konkreettiset neuvot

Yrittäjät haluavat heti ensimmäisten joukossa tärpit mahdollisista uusista asiakkaista. He…

Sijoittajat arvostavat vinkkejä, joilla pistetään eurot poikimaan

Varakkaat ja vaurastumisesta kiinnostuneet sijoittajat arvostavat erityisesti laadukasta ja korkeatasoista…

Uusi tietosuoja-asetus tarkoittaa muutoksia myös mainostajan näkökulmasta

25.5.2018 sovellettavaksi tuleva EU:n yleinen tietosuoja-asetus eli GDPR (General Data…

Mikä motivoi päättäjiä? Tutkimus valottaa suomalaisen päättäjän omakuvaa

Yksityisellä sektorilla on yhteensä lähes 400 000 päättäjää ja hankintapäätöksiin…

Jarru pois päältä ja lisää markkinointia

Suomalaisilla yrityksillä olisi paljon voitettavaa, mikäli markkinointiin panostettaisiin enemmän. Ida…

Markkinointi

Työnantajabrändi hukassa? Työnantajamielikuvalla on valtava merkitys

Kilpailu parhaista työntekijöistä kiristyy työmarkkinoilla, joten yritysten työnantajamielikuvalla on entistä…

Trendit

Tulevaisuuden työelämä -blogifoorumi käynnistyi Uudessa Suomessa

Työ muuttuu, samoin työn tekijöiden ajatukset suhteesta työhön ja työnantajaan.…

Näyttäviä rich media -toteutuksia Alma Visualsin (Celtra) avulla

Alma tarjoaa mainostaja-asiakkaidensa käyttöön Alma Visuals (Celtra) -työkalun, joka mahdollistaa…

Mainonnan laatu ja katsaus vuoden 2018 ohjelmalliseen ostamiseen

Ohjelmallisen puheenaiheet v. 2017 Mainostajat ovat alkaneet arvostaa aiempaa enemmän…

Uuden Suomen vilkkaat vaaliviikot

Uuden Suomen vilkkaat vaaliviikot ja -vuodetkin ovat alkamassa! Tammikuun vaalit…

Alma Talentin lehtien takakansien ilmoituskokoihin pieniä muutoksia

Posti siirtyy vuoden 2018 aikana konelajitteluun ja muuttaa osoitealueeseen liittyvää…

Uusi Suomi terävöityy ja tuo uusia mainospaikkoja

Tuoreet lukijatutkimuksen tulokset ovat saatavilla Uusi Suomi on yhteiskunnallisten ja…

Maakuntamediat erinomaisia päättäjäfoorumeita

Kun paikkakunnalla tapahtuu, ihmiset tulevat ensimmäisenä lähimedian pariin, useimmiten mobiililaitteilla.…

Talouselämä uudistuu 6.10.

Uusi Talouselämä on entistäkin runsaampi ja oivaltavampi. Uusi Talouselämä on…

Alma News & Lifen talviedut 2017

Syksyn kääntyessä kohti talvea siirtyvät kuluttajienkin ajatukset kohti tulevan juhlakauden…

Mediapalveluissa poikkeusaikatauluja

Verkon ja printin mediapalveluissa on poikkeusaikatauluja kesän aikana. Torstaina 22.6.2017…

IL kokosivu

IL kokosivu on monikanavainen etupaketti, jonka avulla mainostajan on nyt…

IL kokosivu – ota Iltalehti haltuun printissä, desktopissa ja mobiilissa

IL kokosivu on monikanavainen etupaketti, jonka avulla mainostajan on nyt…

Alman kesäedut 2017

Kesä on kuluttajille rentoutumisen, hauskanpidon ja uusien hankintojen tekemisen aikaa.…