Alma Media > Mainostajalle > Kohdenna mainontaa datasegmenteillä ja tavoita business-päättäjät

Kohdenna mainontaa datasegmenteillä ja tavoita business-päättäjät

Kaikki businesspäättäjät eivät suinkaan ole samanlaisia, eivätkä kaikkien B2B-mainostajien tarpeet ole yhteneväisiä. Mutta eipä hätää, löydät meiltä monipuolisia kohdentamisen työkaluja myös B2B-mainostajan erilaisiin tarpeisiin. Voit esimerkiksi kohdentaa mainontaa businesspäättäjille lähes 20 erilaisen datasegmentin avulla. Tutustu kuukauden datasegmenttiin ja käytännön esimerkkiin B2B-markkinoinnin ja -myynnin parista.

B2B-mainonnan tulosten kannalta on tärkeää, että löydetään oikeat yleisöt. Kun tavoitellaan yrityspäättäjiä, eivät perinteiset esimerkiksi ikään tai muihin demografiatietoihin perustuvat kohdentamisen keinot välttämättä riitä. Tällöin avuksi tulee digitaalisen mainonnan kohdentaminen datasegmenttien avulla haluttuihin B2B-päättäjäyleisöihin.

Tavoitamme businesspäättäjiä laajasti ja voimme siten kerätä ja mallintaa näitä kohderyhmiä ja heidän käyttäytymisestään syntyvää dataa. Medioistamme esimerkiksi Kauppalehti, Talouselämä, Tekniikka&Talous ja muut päättäjäyleisöille suunnatut digimediat ja palvelut kiinnostavat lukijoita ja keräävät merkittävän kokoisia yleisöjä.

”Alma Businessmediat on Suomen johtava talous- ja ammattilaismedioiden julkaisija. Mainostamalla Alma Businessmedioissa tavoitat suomalaiset päättäjät, ja päätöksentekoon osallistuvat vaikuttajat heille luontevimmassa mediaympäristössä, ammatillisesti kiinnostavien asioiden ääreltä – niin töissä kuin vapaa-aikanakin.”

Irina Liimatainen, markkinointipäällikkö, Alma Businessmediat

Tutustu Alman kattavaan talous- ja ammattilaismedioiden kokonaisuuteen >>

Tavoita business-päättäjät kohdennetulla mainonnalla

Kaikki business-päättäjät eivät ole samanlaisia. Eivät myöskään näitä päättäjiä tavoittelevat mainostajat ja heidän tarpeensa ja tavoitteensa. Meiltä löytyykin lähes 20 erilaista datasegmenttiä, joiden avulla voi kohdentaa mainontaa B2B-kohderyhmiin.

Päättäjä-datasegmentteihin käyttäjä luokitellaan muun muassa keskeisissä talous- ja ammattimedioissa säännöllisesti vierailemalla, tiettyjen aihepiirien sisältöjä kuluttamalla sekä näiden yhdistelmillä.

Voit kohdentaa mainontaa esimerkiksi näihin aihepiireihin ja toimialoihin liittyville kohderyhmille:

  • Vaikuttajat (segmentin koko noin 840 000)
  • Päättäjät (segmentin koko noin 600 000)
  • Talous (segmentin koko noin 930 000)
  • Vastuullisuus (segmentin koko noin 660 000)
  • Insinööritaito (segmentin koko noin 920 000)
  • IT (segmentin koko noin 1 000 000)
  • Logistiikka (segmentin koko noin 1 200 000)
  • Henkilöstöhallinto (segmentin koko noin 430 000)

Katso kaikki business-päättäjiin liittyvä datasegmentit täältä >>

IT-yritys nappaa tärkeät liidit kiinni kohdennetun mainonnan avulla

Tuttuun tapaan kuukauden datasegmentti -artikkelissa esittelemme esimerkkikampanjan, jonka avulla saat käytännön vinkkejä datasegmenttien hyödyntämiseen mainonnan kohdentamisen keinona.

Esimerkkimainostajana toimii tällä kertaa yritysten toiminnanohjausjärjestelmiä saas-palveluna tuottava ja myyvä suomalainen IT-yritys. Yrityksen tuottamaa palvelua ei suoraan osteta verkosta, vaan se vaatii henkilökohtaista myyntityötä ja palvelun jonkinasteista räätälöintiä asiakkaan tarpeiden mukaisesti.

Yritys onkin asettanut digitaalisen markkinoinnin tavoitteeksi kerätä laadukkaita ja potentiaalisia liidejä. Markkinoinnilla kiinnisaatuja liidejä luokitellaan sekä nurturoidaan eli hoivataan markkinoinnin automaation keinoin. Kaikista kuumimmat liidit tulevat myyjille henkilökohtaisesti kontaktoitaviksi. Näin voidaan käyttää myyntityön resursseja oikein ja keskittyä arvokkaisiin ja potentiaalisimpiin liideihin.

Yritys on tehnyt tutkimuksen, jonka tulosten se tietää kiinnostavan potentiaalisia asiakkaitaan. Tutkimusraportti julkaistaan verkossa omalla laskeutumissivullaan, josta se on ladattavissa sähköpostiosoitteen antamalla. Raportin latauksen yhteydessä kysytään asianmukaiset markkinointiluvat, jolloin luvan antaneille voidaan kohdistaa lisää räätälöityä viestintää markkinoinnin automaation avulla.

Koska laskeutumissivulla julkaistava sisältö tuo aidosti lisäarvoa päättäjille, ohjataan liikennettä tutkimusraportin lataussivulle digimainoskampanjalla. Kampanja kohdennetaan vaikuttajat- ja päättäjät-datasegmenteille. Iso osa yrityksen nykyisistä asiakkaista toimii logistiikan toimialoilla, sillä toiminnanohjausjärjestelmä sopii erityisesti tälle strategiseksi asiakassegmentiksi valitulle toimialalle. Kampanjan kohdentamista täydennetään myös logistiikka-datasegmentillä, jotta saadaan myös tämän toimialan tärkeät päättäjät kiinni ja oikeat liidit kiinni.

Kiinnostuitko datasegmenteillä kohdentamisesta?

Keräämme datasegmenttien muodostamiseen ja mallintamiseen käytettävää dataa omista digipalveluistamme, tilaaja- ja rekisteröitymistiedoista sekä erilaisten kyselyiden avulla. Datasegmentit perustavatkin yleisöjen käyttäytymiseen ja mediankäyttöön. Datasegmenttejä voi hyödyntää ohjelmallisen mainonnan tai yksittäisten kampanjoiden kohdentamiseen.

Tutustu tästä edellisiin kuukauden datasegmentti -artikkeleihin

Ruoka- ja juomaintoilijat »
Lifestyle-yleisöt »
Eri harrastuksista kiinnostuneet »
Kotimaan matkailijat »
Auton hankintaa suunnittelevat »
Sijoittajat »
Asunnonetsijät »
Penkkiurheilijat »


  • Julkaistu: 25.10.2022, 13:47
  • Kategoria: Mainostajalle
  • Teema: Kohdentaminen

Jaa artikkeli