Brand Safety Almalla

    Alma Media > Mainostajat > Brand Safety Almalla


Brand Safety eli bränditurvallisuus tarkoittaa kaikkia niitä käytäntöjä ja työkaluja, joilla varmistetaan mediaympäristön turvallisuus brändille, eli ettei digitaalista mainontaa esitetä sille epäsuotuisan sisällön yhteydessä. Me Almalla pyrimme siihen, että mainostaja voi olla turvallisin mielin sen suhteen, että sisältö on kokonaisuudessaan soveliasta ja turvallista.

Asiakkaidemme luottamus meihin perustuu muun muassa laadukkaaseen ja relevanttiin sisältöön sekä hyvään käyttökokemukseen, mikä osaltaan tarkoittaa onnistumista mainonnan sijoittelussa. Automatisoidun mainonnan sijoittelun taustalla on kehittynyt – ja alati kehittyvä – teknologia, jonka avulla sisältöjä analysoidaan koneoppimisen keinoin. Mainoksia voidaan sulkea pois epätoivotusta ympäristöstä yksittäisten avainsanojen perusteella, mutta se ei yksinään riitä, vaan me käytämme aina myös tarkempaa sisällön analysointia parhaan mahdollisen kohdentamisen aikaansaamiseksi. Älykäs teknologia on apunamme nopeatempoisessa ympäristössä.

Käsitteet tutuiksi

  • Brand Safety: käytännöt ja työkalut, joilla varmistetaan ettei digitaalista mainontaa esitetä epäsuotuisan sisällön yhteydessä
  • Brand Suitability: mainonnan ohjaamistasen kannalta relevantin sisällön yhteyteen
  • Kontekstuaalinen kohdentaminen: mainonnan ohjaamista halutun sisällön ympärille.



Miksi Brand Safety on tärkeää?

Tietoisuus mediaympäristön merkityksestä kasvanut ohjelmallisesti ostetun mainonnan myötä.

Teknologia mahdollistaa mainonnan estämisen ei-toivotuista yhteyksistä.

Vastuullisuuden entistä suurempi merkitys yrityksille.

Valeuutisten, vihasivustojen yms. määrän kasvu.

Mainonnan evästemuutokset kasvattavat odotuksia kontekstuaalista mainontaa kohtaan.

Myös mainostajien kumppaneilta edellytetään vastuullisuutta.



Turvallista sijoittelua = vastuullista mainontaa = Brand Safety

Yksi tärkeimmistä tuloksellisen mainonnan elementeistä on laadukas ja turvallinen mediaympäristö.

Me Almalla noudatamme asiakaslupaustamme, ja suljemme mainonnan automatisoidusti pois järkyttäväksi ja vahingolliseksi luokitelluista artikkeleista ja videoista. Alman uutismediat tekevät myös aina tarkkaa journalistista harkintaa – tärkeisiin periaatteisiin kuuluu yksityisyydensuojan kunnioittaminen, rikoksen uhrien hienotunteinen käsittely, raa’an kuvailun välttely tekstissä ja otsikoissa, sekä julkaistavien kuvien tarkka arviointi.

Tämä auttaa kaikkia mediaa kuluttavia kohtaamaan asiallista, kiinnostavaa ja ennen kaikkea turvallista sisältöä. Yhdessä pidämme median turvallisena.




Asiakaskohtainen bränditurvallisuus

Mietityttääkö sinua oman brändisi turvallisuus? Alman asiantuntijat auttavat sinua bränditurvallisuuteen liittyvissä kysymyksissä. Almalla on myös mahdollista tehdä mainostajakohtaisia Brand Suitability -toimenpiteitä tapauskohtaisesti, ota yhteyttä mediamyynnin yhteyshenkilöösi. https://www.almamedia.fi/mainostajat/mediamyynnin-yhteystiedot/