Alma Media > Mainostajat > AUTOILU JA LIIKKUMINEN



TUTUSTU ALMAN AUTOILUN JA LIIKKUMISEN KOKONAISUUTEEN

Suomen parhaat markkinapaikat, journalistiset sisällöt ja mainosratkaisut – Alman autoilun ja liikkumisen kokonaisuudesta tavoitat ostovoimaiset kuluttajat.






Tavoita autoilevat ja liikkuvat kohderyhmät


Alma on tavoittavuudeltaan Suomen #1 autoilun ja liikkumisen toimialoilla

Yhdistämällä markkinapaikat, digitaaliset palvelut ja journalistiset sisällöt tavoitat jopa 1,3 miljoonaa autoilusta ja liikkumisesta kiinnostunutta suomalaista.1

Oli asiakkaasi sitten vannoutunut autoilija tai innokas motoristi, käyttää hän todennäköisesti Alman medioita ja palveluita.

Puhtaasti autoiluun ja liikkumiseen keskittyvien sivustojen lisäksi meiltä löytyy muun muassa Iltalehden Autot-osio, joka tarjoaa kiinnostavimmat autoalan puheenaiheet ja uutiset. Kauppalehden Auto -aiheisista sisällöistä löytyy asiaa autoista ja autoilusta talouden näkökulmaa unohtamatta.

Mainostamalla Alman autoilun ja liikkumisen kokonaisuudessa tavoitat ostovoimaisia, merkkiuskollisia ja laatutietoisia kohderyhmiä. Vaikka kohderyhmällä on enemmän tai vähemmän bensaa suonissaan, tuo Alman autoilun ja liikkumisen palvelut mahdollisuuksia tehokkaaseen digimainontaan monelle toimialalle.



Esimerkkejä tuotteista ja palveluista, joiden kohderyhmät löytyvät autoilun ja liikkumisen kokonaisuudesta:

Huoltopalvelut
Lisävarusteet ja tarvikkeet
Matkailu- ja ravitsemuspalvelut
Polttoaine ja energia
Käyttötavarat ja työkalut



Data

Ainutlaatuinen tieto markkinasta, mitä haetaan ja luetaan. Kohdenna mainoksesi kuluttajien preferenssien ja käyttäytymisen pohjalta.

Konteksti

Kattavimmat ratkaisut kaikkiin ostopolun vaiheisiin. Tavoita ostovoimaiset autoilun ja liikkumisen yleisöt.

Mainosratkaisut

Tavoittavat, luovat ja tuottavat mainosratkaisut, ostettavissa eri ostotavoilla.


Laajan tavoittavuuden lisäksi voit kohdentaa mainontaa tarkasti. Esimerkiksi autoilun ja liikkumisen markkinapaikat tuovat kattavaa dataa markkinasta ja kohderyhmistä, jota voit hyödyntää mainonnan kohdentamisessa.

Tutustu kohdentamiseen ja kohderyhmiin >> tai kysy lisää mediamyyjältäsi >>




Autotalli ja Nettiauto tavoittavat yhdessä tehokkaimmin


Autoilun suosituimmat markkinapaikat: Autotalli ja Nettiauto tavoittavat yhdessä 945 000 käyttäjää viikossa2.

Palvelut täydentävät toisiaan ja tavoittavat eri kävijöitä​:


FIAM 10/2021


Autotalli on valtakunnallinen autokaupan verkkopalvelu ja autoalan kehittyvä kumppani. Palvelusta löytyvät vaihtoautot, kaikki Suomessa myytävät uudet autot sekä leasing-autot alan parhailta toimijoilta.

Autotallissa tavoitat ostovoimaisia kuluttajia.


83%

sivukävijöistä miehiä3

74%

kävijöistä on yli 30-vuotiaita3


190 000

viikkokävijää4

1,5 milj.

sivukatselua viikossa4



Nettiauto on suosituin autojen markkinapaikka verkossa sekä kävijöiden, kohteiden että myytyjen autojen määrällä mitattuna. Tarjolla on laajin valikoima sekä uusia että käytettyjä autoja.

Todelliset autointoilijat tavoitat Nettiautossa.


1/3

käyttäjästä omistaa enemmän kuin kaksi autoa9

70%

kävijöistä on yli 35-vuotiaita9


900 000

viikkokävijää4

15 milj.

sivukatselua viikossa4




Tavoita veneilijät, karavaanarit ja motoristit johtavilta markkinapaikoilta

Nettivene, Nettikaravaani ja Nettimoto ovat alansa johtavia markkinapaikkoja, jotka houkuttelevat laatutietoisia, ostovoimaisia ja merkkiuskollisia kuluttajia. Veneily, karavaanit ja moottoripyöräily ovat monelle harrastuksen lisäksi elämäntapa ja intohimo. Ajanvietteen parissa vietetään aktiivista ja liikkuvaa elämää ja sen piirissä tehdään erilaisia hankintoja.

Nettivene on Suomen suurin ja suosituin uusien ja käytettyjen veneiden ilmoittelusivusto.

197 000

viikkokävijää sesonkiaikana5


Kävijöissä korostuvat koulutetut sekä korkeassa asemassa työskentelevät. He ovat keskimääräistä parempituloisia ja 18 prosentilla talouden bruttotulot ylittävät 100 000 euroa vuodessa6.

Nettikaravaanissa myydään ja ostetaan käytetyt matkailuautot, asuntovaunut ja talovaunut ympäri Suomen.

72 000

viikkokävijää7


Kävijöissä on keskimääräistä enemmän rakentamisesta ja remontoinnista, sekä tekniikasta ja sen kehityksestä kiinnostuneita6.

Nettimoto on Suomen suurin moottoripyörien, moottorikelkkojen, mönkijöiden, mopojen ja skoottereiden kauppapaikka.

323 000

viikkokävijää sesonkiaikana8


Sivustolla vierailevat ovat valmiita maksamaan laadukkaista tuotteista enemmän ja he arvostavat tuotemerkkejä6.





Raskaasta kalustosta, varaosista ja huoltopalveluista kiinnostuneet löytyvät meiltä



on maan suurin raskaan kaluston ja työkoneiden markkinapaikka. Nettikoneessa ostetaan ja myydään metsä- ja maatalouskoneita, työkoneita, kaivinkoneita ja mönkijöitä. Viikoittain sivustolla vierailee 136 000  sitoutunutta ja pitkään viipyvää kävijää.
on Suomen suurin ja suosituin varaosien ja tarvikkeiden ilmoittelusivusto. Nettivaraosasta löydät ajoneuvojen lisävarusteet ja varaosat sekä renkaat ja vanteet. Kävijämäärä on viikossa keskimäärin 71 000 7.
on koko Suomen kattava palvelu, josta löytyy lähimmät katsastusasemat ja niiden hintatiedot.​ Katsastushinnat.fin kautta voi myös varata katsastusajan useimmille asemille.
on maan suurin autohuoltojen markkinapaikka. Autojerryssä kuluttaja voi kilpailuttaa ja vertailla korjaamopalveluita.




Tutustu asiakkaidemme onnistumisiin:

Continental tavoitti autoilevat suomalaiset sisältömarkkinointi-ratkaisullaan

Lue lisää >>

BMW tavoitti sähköistyvästä mallistosta kiinnostuneen yleisön ja sai lukijat harkitsemaan ostoa

Lue lisää >>





Kiinnostuitko Alma Ajon mainosratkaisuista?

Ota yhteyttä:

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.





Lähteet:
1. Mind 2020 viikkotavoittavuus, kr. 18+ Autoilun markkinapaikat, liikkumisen palvelut, Iltalehti.fi Autot, Kauppalehti.fi, IL printti, KL printti.
2. FIAM vko 10/2021
3. Autotalli.com Kävijätutkimus 2021 ja 2019
4. FIAM vko 35–39/2021
5. FIAM vko 20–22/2021
6. Kantar Mind tammi–joulukuu 2020
7. FIAM 35–36/2021
8. FIAM 33–36/2021
9. Nettiauton käyttäjäkysely, 11/2020