Alma Media > Mainostajat > Caset > Alma-verkosto > Continental tavoitti autoilevat suomalaiset sisältömarkkinointiratkaisullaan

Continental tavoitti autoilevat suomalaiset sisältömarkkinointiratkaisullaan

Rengasvalmistaja Continental toteutti sisältömarkkinointikokonaisuuden Autotalli-, Nettiauto- ja Iltalehti.fi-verkkopalveluissa. Artikkelin avulla tuotiin esiin kitkarenkaiden etuja ja tekniikkaa juuri ennen talvirenkaiden vaihtosesonkia. Sisältömarkkinoinnilla tavoitettiin haluttu kohderyhmä ja aihe kiinnosti lukijoita.

Continental on maailman johtavia rengasvalmistajia. Yritys kehittää edellä käyvää teknologiaa ja palveluita ihmisten ja tavaroiden vastuulliseen ja verkottuneeseen liikkumiseen. Continental toteutti sisältömarkkinointikokonaisuuden Alma Mediaratkaisujen kanssa syksyllä 2021. Kokonaisuus sisälsi sisältömarkkinointiartikkelin tuotannon sekä sen julkaisun Autotalli-, Nettiauto- ja Iltalehti.fi -verkkopalveluissa. Artikkelia nostettiin lisäksi edellä mainittujen verkkopalveluiden etusivuilla ohjaten artikkelille lisää lukijoita.

Kitkarenkaiden hyödyt ja tekniikka esiin

Continental oli jo aiemmin julkaissut natiiviartikkelin kitkarenkaista Iltalehden digi- ja printtiversiossa, ja siitä saadut hyvät tulokset rohkaisivat jatkamaan sisältömarkkinointia myös muissa medioissa. Artikkelit julkaistiin juuri ennen renkaidenvaihtosesongin alkua syksyllä – jospa tällä kertaa talvi ei yllättäisikään autoilijaa.

Tavoitteena oli Continentalin bränditunnettuuden vahvistaminen sekä kitkarenkaiden käytön hyötyjen esiintuominen. Kampanjan kohderyhmänä oli autojen omistajat, autojen kuljettajat ja ylipäätään autoista ja autoilusta kiinnostuneet yli 30-vuotiaat suomalaiset.

”Kaikki kuluttajat eivät kovin hyvin tunne kitkarenkaissa käytettyä tekniikkaa ja toimintaperiaatetta ja sitä halusimme avata tässä artikkelissa”, kertoo Continentalin Marketing & Communication Specialist Heidi Westerlund.

Tutustu artikkeliin kitkarenkaiden tekniikastaja hyödyistä »

Artikkeli tavoitti oikean kohderyhmän

Continental on varsin tyytyväinen saavutettuihin tuloksiin. ”Saimme oikein mukavasti lukukertoja ja artikkelin lukuaika oli pitkä”, toteaa Heidi Westerlund. Varsinkin Autotalli.comin lukijat viihtyivät artikkelin parissa hyvin: keskimääräinen lukuaika oli noin 2,4 minuuttia.

Westerlund korostaa myös sitä, että artikkeleilla tavoitettiin juuri sitä kohderyhmää, jota niillä lähdettiin tavoittelemaan. Artikkelin lukeneille kohdennettiin lisäksi re-targetoinnin avulla display-mainontaa, jonka klikkiprosentti ylitti reilusti keskimääräisen. Display-mainonnan avulla ohjattiin liikennettä Continentalin verkkosivuille.

Sisältömarkkinointia täydennettiin display-kampanjalla

Artikkeli julkaistiin mm. Autotalli.com -sivustolla

Helppoa ja hedelmällistä yhteistyötä

”Artikkelin tekstin tuotti erittäin ammattitaitoinen kirjoittaja ja vaikka artikkelin aihe on varsin tekninen, tuli siitä mielenkiintoinen ja helppolukuinen kokonaisuus” Heidi Westerlund kertoo. Continental käyttää mediaostoissaan kansainvälistä mediatoimistoa, mutta keskustelua käydään myös suoraan Alman mediamyynnin kanssa ja yhteistyö on ollut helppoa ja hedelmällistä – siitä esimerkkinä tämä sisältömarkkinoinnin kokonaisuus, joka oli asiakkaan mielestä ”houkutteleva paketti”.

”Meille on tärkeää näkyä luotettavassa mediaympäristössä ja laadukkaissa medioissa valtakunnallisesti. Sitä Alma pystyy meille tarjoamaan. Tämä lisäksi Alma tarjosi ympäristön, jossa saavutamme autoista ja autoilusta kiinnostuneet suomalaiset” Westerlund toteaa.

Almalta tehokkaat ja tavoittavat ratkaisut autoilun ja liikkumisen kohderyhmiin

Tiesithän, että Alma Media tarjoaa maan johtavan autoilun ja liikkumisen kokonaisuuden, joka tavoittaa noin 1,3 miljoonaa autoilusta ja liikkumisesta kiinnostunutta suomalaista? Olipa asiakkaasi sitten vannoutunut autoilija tai innokas motoristi, käyttää hän todennäköisesti Alman medioita ja palveluita​.

Tutustu Alman autoilun ja liikkumisen ratkaisuihin »