Ajankohtaista tietoa ja inspiraatiota markkinoinnin ammattilaisille

Pysy ajan tasalla markkinoinnin ja median uusimmista tuulista. Täältä löydät tuoreimmat caset, artikkelit ja oppaat, jotka auttavat sinua tekemään parempia päätöksiä ja vaikuttavampaa mainontaa. 

ASIAKASCASET

Tutustu asiakkaidemme onnistumisiin

Uskomme näyttöihin, ei vain puheisiin. Alma Median kanssa mainostajat tekevät tuloksia joka päivä. Tutustu kampanjoihin, jotka ovat tavoittaneet kohderyhmänsä tarkasti, rakentaneet tunnettuutta tai kasvattaneet myyntiä. Meillä menestytään niin uusilla toteutuksilla kuin perinteisemmillä ratkaisuillakin, paikallisesti ja valtakunnallisesti.

Katso, miten brändit loistavat Alman medioissa

Kampanja ylitti kaikki keskiarvot Alma Supersivulla

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin

Tallink Silja Linen Black Week -kampanja loisti: myynti kasvoi ja kohderyhmä tavoitettiin Itämeren aalloilla matkustajia […]

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki

Sisältömarkkinointi kasvatti Raahen tunnettuutta / Case Raahen kaupunki Raahen kaupunki halusi tavoittaa yrityspäättäjät ja tehdä […]

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan

Uusi visuaalinen ilme valloitti yleisön – Näin Finnair onnistui Supersivulla taktisessa mainoskampanjassaan Mitä ajattelet ensimmäisenä, […]

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case KOKO-kassa

Ääni kuuluviin sisältömarkkinoinnilla – Näin työttömyyskassa sai sadat tuhannet tärkeiden yhteiskunnallisten asioiden äärelle / Case […]

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni

Innoair sai jonoa oven taakse – ja varasto tyhjeni Innoair on LVI-alan ammattiliike, joka myy […]

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon

Kamux luotti mainosratkaisuiden tehokaksikkoon Supersivu + Digikokosivu olivat nappivalinta Kamuxille. Niiden ansiosta kampanja sai suurta […]

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari

Verkkosivujen, brändäyksen ja markkinoinnin kokonaisratkaisu löytyi Almalta / Case Ekokaari Kymenlaaksolainen jätealan yritys Ekokaari tarvitsi […]

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista

Ekokaari haastaa toimijat kiertotalouden puolelle Alman ratkaisujen avulla – liikkeelle lähdettiin luovasta konseptista Kymenlaaksolainen jätealan […]

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato

Sisältömarkkinointi on brändinäkyvyyden ytimessä / Case Kaalimato Kaalimato.com on tehnyt sisältömarkkinointia Iltalehdessä jo useamman vuoden […]

AJANKOHTAISTA

Alma Median tuoreimmat uutiset, julkaisut ja tiedotteet

Pysy ajan tasalla markkinoinnin ja median uusimmista käänteistä. Alta löydät uusimmat uutiset, tuoteuutuudet, kampanjatiedot ja muut julkaisut, jotka tukevat markkinointityötäsi. Kurkkaa, mitä uutta on juuri nyt tarjolla.

Katso koko uutisarkisto

Alma Spotlight – Janne Tuominen, Digital Growth Director s360: Haastan kaikkia asiantuntijoita miettimään digimainonnan metriikoita kriittisesti

Alma Spotlight -podcastin kevään viimeisen jakson asiantuntijahaastattelussa on s360:n tuore digitaalisen kasvun johtaja Janne Tuominen. […]

Luotettavuus, tuloksellisuus ja yhteiskunnallinen merkitys – Kotimainen media on vastuullisen mainostajan valinta 

Mainostaminen kotimaisessa mediassa on paitsi tuloksellista, myös strateginen ja vastuullinen valinta, joka tukee brändiä, demokratiaa […]

Mitkä autot myyvät loppuvuonna ja mitä markkinasta on nyt syytä tietää? Katso Ajankohtaista autokaupasta -webinaari!

Autokauppa elää murrosta, jossa yhä useampi valitsee auton käyttövoimaksi sähkön samalla kun kuluttajien ostopolut nopeutuvat. […]

Mitä tämän päivän sijoittaja kaipaa? Selkeyttä, vinkkejä ja luotettavia brändejä

Minkälainen on tämän päivän sijoittaja? Miten sijoituspäätöksiä tehdään ja mistä haetaan inspiraatiota? Näihin kysymyksiin haettiin […]

Alma Spotlight – Näin Suomi Bidaa -kyselyn jälkipuinti – Miika Luoma, Agency Lead: ”Miksi digimainonnalta odotetaan välitöntä reaktiota verrattuna muihin kanaviin?” 

Alma Spotlight -podcastin uusimmassa jaksossa puidaan läpi tuoreen ohjelmallisen mainonnan Näin Suomi bidaa – kyselyn […]

Suomalaisten kesäsuunnitelmat 2025

Miten suomalaiset viettävät kesälomaansa? Entä miten luottavaisesti suomalaiset suhtautuvat omaan taloudelliseen tilanteeseensa? Muun muassa näitä […]

Alman kesäedut 2025

Kesällä on loistava tilaisuus tavoittaa sekä kuluttajat että päättäjät! Suomalaiset viettävät aikaa Alman medioiden ja […]

Suorat lennot ja sopivat hinnat kiinnostavat suomalaisia matkailijoita – Katso, mitä matkailun pulssikysely paljasti

Marraskuussa 2024 kuluttajille tehdyn kyselyn mukaan yli puolet vastaajista suunnittelee matkustamista seuraavan 6 kuukauden aikana […]

Näin rakennat menestyneen brändin – Katso Alma Talk -seminaarin tallenne!

Miksi brändinrakentamiseen kannattaa nyt satsata, vaikka taktinen mainonta tuntuisi houkuttelevammalta? Tuore Alma Talk -seminaari pureutui […]

Outstream-video vakuuttaa numeroin: Alman ohjelmallisen VTR jopa 60 %

Videomainonta on tehokas tapa vangita yleisön huomio ja outstream-video on noussut vahvaksi vaihtoehdoksi mainostajan keinovalikoimassa […]

Näin Suomi Bidaa: Evästeettömyyskeskustelu hiipuu, tuudittuuko markkina virheellisesti kolmannen osapuolen evästeiden riittävyyteen?

Suuri osa digimainonnasta ostetaan kanavista ja selaimista, joita kolmannen osapuolen evästeet eivät tue. Googlen Chrome-selain […]

Näin Suomi Bidaa: Ostajien markkinapaikat jakavat ostajien mielipiteet, onko sittenkin kyseessä vain mediatoimistojen uusi ansaintalogiikka?

Yksi digimainonnan ja ohjelmallisen ostamisen suurimmista buzzwordeista 2024 ja edelleen 2025 on ollut ostajien omat […]

ALMA TUTKII

Tietoa, joka ohjaa päätöksiä

Markkinat muuttuvat nopeasti. Dataa on tarjolla enemmän kuin koskaan, mutta siitä syntyy arvoa vasta, kun sitä osataan hyödyntää.  Alma Tutkii tarjoaa mainostajille tuoretta ja sovellettavaa tutkimustietoa. Autamme sinua ymmärtämään yleisöjä, trendejä ja median käyttöä. Ja suunnittelemaan mainontaa, joka toimii.

Käytämme laajasti markkinatutkimuksia kuten Kantar Mind, Kantar Mind Päättäjä ja KMT, ja tuotamme myös omaa dataa, joka auttaa sinua onnistumaan niin B2C- kuin B2B-ympäristöissä. Lisäksi tarjoamme mittauksia ja insight-palveluita, joiden avulla viet viestisi perille vaikuttavasti ja perustellusti.

Lue uusimmat tutkimukset Alma Tutkii -sivulla

OPPAAT

Lataa käytännön työkalut käyttöösi

Tarvitsetko selkeää tukea kampanjasuunnitteluun, asiakasymmärryksen syventämiseen tai brändin kehittämiseen? Meiltä löydät oppaita ja artikkeleita, jotka tarjoavat hyötyä heti käyttöön. Olemme koonneet yhteen asiantuntijoidemme parhaat vinkit, oivallukset ja havainnot, joilla viet markkinointisi uudelle tasolle.

Lataa vinkit talteen ja aloita vaikuttavampi suunnittelu jo tänään

ALMA TALK

Webinaarikirjasto

Alma Talk -webinaarit tarjoavat tiukkaa asiaa markkinoinnista, mediasta ja liiketoiminnan kasvusta suoraan alan asiantuntijoilta. Tutustu aiempien tilaisuuksien aiheisiin ja katso tallenteet silloin kun sinulle sopii. Webinaarikirjastosta löydät puheenvuoroja datasta, vaikuttavuudesta, brändeistä ja tulevaisuuden mediasta.

Katso tallenteet ja inspiroidu Alma Talk -tilaisuuksista

KAUPPALEHDEN KOLUMNIT

Tätä mieltä markkinoinnista: Ajatuksia median, datan ja markkinoinnin ytimestä

Tässä juttusarjassa ääneen pääsevät Suomen johtavat media- ja markkinointivaikuttajat. Kirjoitamme siitä, miten mainonta muuttuu  ja mikä edelleen toimii.Tätä mieltä markkinoinnista -sarjan artikkeleissa pureudutaan ajankohtaisiin teemoihin, kampanjoiden taustoihin ja arkeen markkinoinnin ytimessä.

Tutustu Kauppalehden juttusarjaan ja katso, mistä markkinoinnissa puhutaan juuri nyt ›