Alma Media > Mainostajalle > Miten luottavaisesti talouteen suhtaudutaan 2023? Näin yleisö vastasi
Myyntijohtaja Anne Eklund, Alma Businessmediat

Miten luottavaisesti talouteen suhtaudutaan 2023? Näin yleisö vastasi

Kysyimme Alma Talentin digiyleisöltä, mitä he miettivät Suomen, yrityksen tai omasta taloudellisesta näkymästä vuoden 2023 alussa. Alma Businessmedioiden myyntijohtaja Anne Eklund kertoo, mihin juuri nyt kannattaa panostaa.

Vuoden 2023 alussa tehdyn tutkimuksen vastaajina oli johtajia, ylempiä toimihenkilöitä sekä yrittäjiä ja yrityksen omistajia.

Tutkimuksesta käy ilmi, että valtion tilanne huolettaa enemmän kuin yrityksen tai oma taloudellinen tilanne. Haastavista ajoista huolimatta suurin osa suhtautuu luottavaisin mielin omaan, työnantajansa tai yrityksensä taloudelliseen tilanteeseen vuonna 2023. Entä mitkä asiat mietityttävät yrityspäättäjiä eniten? Miten suhtaudutaan sijoitusmarkkinaan?

Kuinka luottavaisesti suhtaudut omaan taloudelliseen tilanteeseen vuonna 2023?

Suhtautuminen omaan taloustilanteeseen 2023

Nyt on tiedolle tarvetta

Huomionarvoista on se, että noin 80 % vastaajista on sitä mieltä, että sijoittamiseen liittyvälle tiedolle ja analyysille on entistäkin suurempi tarve.

Yrityspäättäjien haasteita liiketoiminnalle ja kasvulle ovat muun muassa rekrytoinnin haasteet eli miten saada sopivaa osaamista yritykseen. Lisäksi haasteena koetaan kilpailutilanteen muutokset, ja miten niihin pitäisi reagoida.

Anne, pitääkö olla huolissaan?

”Tämän kyselyn perusteella yrityspäättäjät suhtautuvat kuitenkin edelleen kohtuullisen luottavaisesti talouden tilanteeseen. Nyt on mielestäni juuri oikea hetki keskittyä markkinoinnin avulla luomaan hyvää pohjaa tulevia aikoja varten. Brändistä ja siihen liittyvistä mielikuvista kannattaa pitää hyvää huolta ja viestiä näistä asioista – on sitten kyse työnantajamielikuvasta, uusasiakashankinnasta tai nykyisten asiakkaiden palvelemisesta.

Kilpailutilanteen muutokset ja niihin reagoiminen nostettiin kyselyssä ykkössijalle tämän vuoden haasteiden taklaamisessa. Tämän avuksi yrityksissä tarvitaan hyviä kumppaneita ja hyödyllistä tietoa vaikkapa liiketoiminnan digitalisaation vauhdittamisesta. Me voimme olla teille se hyvä kumppani ja auttaa teitä rakentamaan parhaita ratkaisuja juuri teidän markkinoinnin ja mainonnan tarpeisiinne. Ja kyllä se parempi keli sijoitusrintamallakin sieltä vielä tulee!”

Anne Eklund
myyntijohtaja, Alma Businessmediat

Haluatko tutustua tarkemmin tutkimuksen tuloksiin?

Laita viestiä, niin buukataan lyhyt aika tutkimuksen läpikäynnille:

"*" näyttää pakolliset kentät

Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

  • Julkaistu: 2.2.2023, 09:36
  • Kategoria: Mainostajalle
  • Teema: Tutkimus

Jaa artikkeli