Alma Media > Mainostajalle > PäättäjäMind – Yrittäjät
PäättäjäMind - Yrittäjät

PäättäjäMind – Yrittäjät

Kiireinen yrittäjä pitää tyypillisesti useita lankoja käsissään ja päättää hankinnoista yksin. Miten yrittäjät panostavat digitalisaatioon? Nyt tutustumme PäättäjäMindiin yrittäjien näkökulmasta.

Digitalisaatio on yrittäjillekin nykypäivää

Tavallisesti yrityksissä työskentelevät hankintavastaavat ovat vastuussa vain parista muutamaan heille nimetystä hankinta-alueesta, kun taas yrittäjältä vaaditaan osaamista monelta eri kantilta taloushallinnosta ja markkinoinnista palvelukehitykseen ja hankintoihin – varsinaisen yritystoimintansa lisäksi.

Digitalisaatio on väistämättä nykypäivää yrittäjillekin, huolimatta yrityksen koosta tai toimialasta. Monilla toimialoilla digitalisoituminen on jopa välttämättömyys, mikäli yritys haluaa pysyä kilpailukykyisenä ja vastata muuttuvan maailman odotuksiin. Tästä huolimatta PäättäjäMindin vastauksista ilmenee, että yrittäjät eivät pidä digitalisaatioon panostamista lähitulevaisuudessa tärkeänä.

Kun muista yrityspäättäjistä ja asiantuntijoista jopa 34 % vastasi, että yrityksen fokusalueena on panostaminen teknologiakehitykseen, IT-projekteihin ja digitalisaatioon, vain 17 % yrittäjistä oli tätä mieltä.

Yrittäjiltä puuttuu digiasiantuntijoiden verkosto

Siinä missä suurten yritysten johtajat saavat asiantuntijuutta ja tukea päätöksiinsä oman organisaationsa sisältä, ei yrittäjillä välttämättä ole digiasiantuntijoiden verkostoa, vaan kaikki päätökset tehdään itse.

Myös taloudelliset syyt voivat jarruttaa digitalisoitumista. Niin sanottua löysää rahaa kokeiluihin tai varaa epäonnistumisiin ei ole, sillä jo muutaman tuhannen euron digi-investointi voi olla yrittäjälle valtava panostus sekä ajallisesti että taloudellisesti. Yrittäjät eivät välttämättä ole digiaallon kärjessä kokeilemassa uusia teknologioita, vaan investointeihin paneudutaan huolella ja halutaan varmistua jokaisen hankinnan toimivuudesta.

Yrittäjät arvostavat henkilökohtaista palvelua

PäättäjäMind-tuloksista käy vahvasti ilmi, että yrittäjät ovat hereillä muutoksessa ja aikovat reagoida kilpailutilanteeseen tehokkuutta lisäämällä ja kuluja karsimalla. Säästökuuri näkyy arjessa, ja nyt eletään tarkan euron budjetilla.

Osaamisen, rahan ja resurssien puute voi näkyä yrittäjien arjessa tietynlaisena epävarmuutena. Koska yrittäjät pitävät käsissään koko liiketoimintansa hankintapalettia, kannattaa ostopolku harkinnasta hankintaan tehdä yrittäjäkohderyhmälle mahdollisimman sujuvaksi. Yrittäjien matkaa digitalisoitumiseen voi helpottaa tarjoamalla heille henkilökohtaista palvelua, ja jos vain mahdollista, palvelun tarjoamista kannattaa tuoda esiin yrittäjille suunnatussa markkinoinnissa ja viestinnässä.

PäättäjäMind-tuloksista selviää, että yrittäjille verkostojen ylläpitäminen on tärkeää ja kokemuksia toisilta yrittäjäkollegoilta arvostetaan. Myös ammattilais- ja bisnesmedioiden sekä ammattitapahtumien hyödyntäminen tiedonlähteenä korostuu yrittäjien vastauksissa.

Ammattilais- ja bisnesmediat ovat myös yrittäjien suosiossa >

Alma Business Events – ammattitapahtumat verkostoitumiseen >

(Lähde: PäättäjäMind 2023)

Kauppalehti tavoittaa yrittäjät

Yrittäjät arvostavat toisia yrittäjiä ja haluavat tietää, miten he onnistuvat menestymään ja saavuttamaan asettamiaan tavoitteita.

Tänä vuonna 125 vuotta täyttävä Kauppalehti tavoittaa ajankohtaisilla ja yrittäjiä kiinnostavilla sisällöillään hyvin tämän vaativan kohderyhmän. Uutisoimme joka päivä yrittäjille tärkeistä aiheista ja teemme mielenkiintoisia yrittäjistä ja yrittäjyydestä kertovia juttuja eri puolilta Suomea.”

Ajankohtaiset talousuutiset, pörssikurssit ja kattavat sijoittajapalvelut: www.kauppalehti.fi

Uutispäällikkö Janne Pöysti, Kauppalehti
Janne Pöysti, Kauppalehden uutispäällikkö.

Haluatko tutustua dataan syvemmin?

PäättäjäMind-tuloksista hyötyvät kaikki markkinoijat, jotka pohtivat toimivia ratkaisuja tulokselliseen B2B-markkinointiin tavoittaen yritysten päättäjät ja asiantuntijat. Jos haluat nähdä PäättäjäMind-tulokset kokonaisuudessaan, uteliaisuutesi palkitaan! Käymme mielellämme yhdessä läpi, miten voit hyödyntää päättäjädataa omassa liiketoiminnassasi. Jätä yhteystietosi alla olevalla lomakkeella tai kysy lisää suoraan omalta yhteyshenkilöltäsi.

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

  • Julkaistu: 15.11.2023, 12:23
  • Kategoria: Mainostajalle
  • Teema: Kohdentaminen, PäättäjäMind, Tutkimus

Tällainen on PäättäjäMind

• Tutkimuksen kohderyhmänä ylemmät toimihenkilöt yrityksissä, joissa vähintään kaksi työntekijää ja joiden liikevaihto on +400 000 € vuodessa.
• Tutkimukseen vastasi 1906 kohderyhmän kuuluvaa ylempää toimihenkilöä.
• Tilastokeskuksen mukaan kohderyhmän koko 465 000.
• Rekisterinä käytettiin Alma Talentin Yritysrekisteriä.
• Lähde: Kantar Mind.

Vastaajat:
7 % ylin johto
62 % keskijohto tai esihenkilötaso
31 % asiantuntija

Vastaajista 15 % toimii päätoimisesti yrittäjänä yrityksessä, jossa vähintään kaksi työntekijää ja liikevaihto +400 000 €/v.

Vastaajien sijainti:
Uusimaa 46 %
Muu Suomi 54 %

 

Seuraa PäättäjäMind-teemoja:

YLIMMÄN JOHDON AGENDALLA JUURI NYT.
Miltä näyttävät johtoryhmän strategiset näkymät, mitkä ovat fokusalueet ja haasteet? Tästä juttuun >

DIGITALISAATIO.
Miten yrityksissä panostetaan digitaalisuuteen seuraavan 1–2 vuoden aikana? Mikä matkalla digitaalisuuteen tökkii? Tästä juttuun >

VASTUULLISUUS.
Mitä vastuullisuuden toteuttamiseen ja seurantaan liittyviä toimenpiteitä yrityksissä on tehty? Missä vastuullisuusteemoissa on onnistuttu? Tästä juttuun >

 

Alma Talk: Asiakasymmärryksellä parempaa B2B-markkinointia

Miten data, laadukas sisältö, sopiva mediaympäristö ja tekoäly voivat auttaa ymmärryksen kasvattamisessa?

Lue juttukooste ja katso tallenne >

Jaa artikkeli