Alma Media > Mainostajalle > Alma Talk > Ymmärrä asiakastasi, jos haluat markkinoida hänelle paremmin
Alma Talk: Kauppalehden päätoimittaja Riina Nevalainen kertoo median roolista ja vastuusta

Ymmärrä asiakastasi, jos haluat markkinoida hänelle paremmin

Asiakasymmärrys ei totta vieköön ole helppoa. Lokakuinen Alma Talk esitteli, miten data, laadukas sisältö, sopiva mediaympäristö ja tekoäly voivat auttaa ymmärryksen kasvattamisessa. Lue juttukooste ja katso inspiroivat esitykset tallenteelta tämän jutun lopusta.

Alma Talk: Asiakasymmärryksellä parempaa B2B-markkinointia

Tuoretta dataa B2B-päättäjien arjesta

PäättäjäMind on tutkimusmatka päättäjien mielenmaisemaan.

Yksi tärkeimmistä lähteistä parempaan asiakasymmärrykseen on data. Millainen data on relevanttia kunkin yrityksen kohdalla ja miten samaa dataa voi hyödyntää täysin erilaisten liiketoimintojen apuna?

PäättäjäMind-tulosten avulla voi saada lisää ymmärrystä siihen, mitä yritysten johdossa tällä hetkellä tapahtuu ja millaisiin asioihin yritykset tulevaisuudessa panoksiaan fokusoivat. Lisäksi luvassa on löydöksiä yritysten digitalisaatiosta, vastuullisuudesta sekä inspiraation ja tiedonhaun lähteistä. Datasta selviää myös mielenkiintoisia huomioita kasvuyrityksistä.

Katsauksen PäättäjäMindiin tarjoilee Alma Mediaratkaisuiden Insight Manager Kati Heinänen-Rautee sekä tutkimuspäällikkö Vesa Siitari.

Sisällöllä on iso merkitys

Laadukas mediaverkosto pakottaa tekemään laadukasta sisältöä.

Liiaksi ei voi korostaa sitä, että laadukas sisältö oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan saa aikaan tuloksia. DNA onnistui tekemään jotain poikkeuksellisen menestyksekästä. Kyberrosvot on tietoturva-asioista kertova podcast-sarja, joka sai monet yritykset pohtimaan omaa tietoturvaansa. Miten se onnistui saamaan yli 25 000 kuuntelijaa ylittäen kaikki odotukset?

Kampanjasta kertoo Elina Mansner, johtaja, yritysmarkkinointi DNA ja Hanna Repo, sisältömarkkinointijohtaja, Alma Mediaratkaisut.

Brändiympäristön ja median merkitys B2B-markkinoinnissa

Median täytyy olla uskottava, ja sen tulee tavoittaa oikeat yleisöt.

Ei riitä, että mediaympäristö tukee, vaan sen tulee edesauttaa brändin lupauksen toteutumista. Oikea mediaympäristö auttaa myös bränditunnettuuden kasvattamisessa. Näin toteaa Ilmarisen viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Kaisa Ala-Laurila.

Mediaympäristön valikoituminen ei ole Ilmarisen sisällöille sattumaa, sillä työeläkeala ja sen markkinointi on hyvin säänneltyä, joten markkinoinnin keinot ja kumppanuudet täytyy löytyä tiettyjen raamien mukaan. Se ei kuitenkaan estä kokeilemasta uusia juttuja, kuten huikeaan menestykseen johtaneet natiivisisällöt Uuden Suomen kumppaniblogina osoittivat.

Yleisönä yli miljoona ihmistä

Kauppalehden päätoimittaja Riina Nevalainen kertoo median roolista ja vastuusta, kun Alman digitaalinen business- ja asiantuntijamedioiden verkosto tavoittaa viikoittain yli miljoona ihmistä.

Miten tekoälyä voi hyödyntää liiketoiminnassa?

Tekoälyä livenä.

Alma-talon lavalla Futuricen perustaja ja osakas Tuomas Syrjänen laittaa yleisön lahkeet tutisemaan jos ei silkasta jännityksestä live-esimerkkien toimivuudesta, niin ainakin hämmästyksestä paljastaessaan, mikä on rehellisintä tietoa, jota jokainen yritys antaa ulospäin itsestään ja tulevaisuuden aikeistaan.

Ja tokihan on luvassa vinkkejä, miten tekoälyä ja ulkoista tietoa voi hyödyntää yrityksen liiketoiminnassa. Esimerkiksi uutismassaa tekoälyn avulla analysoimalla voi saada hyvän käsityksen siitä, mitä tapahtuu markkinassa jopa globaalilla tasolla.

Katso Alma Talk -tallenne:

Jäikö jokin asia kutkuttamaan?

Jos haluat kuulla lisää Alma Talkissa esiin tulleista aiheista, jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä.

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

  • Julkaistu: 17.10.2023, 12:25
  • Kategoria: Alma Talk, Mainostajalle
  • Teema: Alma Talk, Asiakasymmärrys, B2B-markkinointi

Katso aiempien Alma Talk -tilaisuuksien tallenteet webinaarikirjastosta >

 

Alma Talk -ohjelma:

PäättäjäMind – Tutkimusmatka suomalaisen päättäjän mielenmaisemaan
Kati Heinänen-Rautee, Insight Manager ja Vesa Siitari, tutkimuspäällikkö, Alma Mediaratkaisut

Case DNA ja Kyberrosvot
Elina Mansner, johtaja, yritysmarkkinointi DNA ja Hanna Repo, sisältömarkkinointijohtaja, Alma Mediaratkaisut

Case Ilmarinen – Brändiympäristön merkitys
Kaisa Ala-Laurila, viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja, Ilmarinen

Innostava journalismi & median rooli suomalaiselle päättäjälle
Riina Nevalainen, päätoimittaja, Kauppalehti

Tekoäly live-esimerkkien kautta – konventioiden haastaminen AI:n avulla
Tuomas Syrjänen, perustaja, osakas, Futurice

Jaa artikkeli