Alma Media > Mainostajalle > PäättäjäMind – Mitä ylimmän johdon agendalla on juuri nyt?
PäättäjäMind - Mitä on johdon agendalla juuri nyt?

PäättäjäMind – Mitä ylimmän johdon agendalla on juuri nyt?

Kilpailukyky. Digitalisaatio. Uusasiakashankinta. Siinä kolme tärkeänä pidettyä aluetta, joihin yrityksissä aiotaan panostaa nyt ja lähitulevaisuudessa. Mitä tämä tarkoittaa mainostajalle?

Kilpailussa halutaan olla mukana

PäättäjäMind-kyselyn vastauksissa näkyy, että nyt yrityksissä panostetaan muun muassa kilpailukyvyn parantamiseen. Ja kun halutaan pysyä kilpailukykyisenä, se vaatii hankintoja ja panostuksia monilla osa-alueilla. Tähän liittyy vahvasti myös paine saada hyviä työntekijöitä, mikä taas kiristää kilpailua parhaiden osaajien rekrytoinnissa.

Vähemmälle huomiolle yrityksissä jää vastausten perusteella työnteon muotojen kehittäminen. Tämä voi osaltaan kertoa siitä, että hybridityöskentelymallit ja etätyökäytännöt ovat asettuneet uomilleen ja rutinoituneet, joten nyt on aika panostaa liiketoimintaa edistäviin asioihin.

Mistä lähteistä etsitään tietoa tulevista hankinnoista?

Kun kuluttajat aikovat hankkia tavaraa tai palvelua, tietoa lähdetään luonnollisesti etsimään netistä, selaillaan verkkokauppoja ja ehkä kysellään kaverilta kokemuksia. Entä B2B-puolella? Miten yrityksissä hankitaan inspiraatiota ja tietoa, kun tehdään hankintoja? Vastauksissa korostui muutama tiedonlähde kaikissa vastaajaryhmissä:

TOP 5: Inspiraation ja tiedon lähteet hankinnoissa

  1. Keskustelut kollegojen kanssa (66 %)
  2. Hakukoneet (54 %)
  3. Ammatti- ja bisnesmediat (44 %)
  4. Yritysten omat verkkosivut (43 %)
  5. Myyjien antamat tiedot (39 %)

(PäättäjäMind 2023, Inspiraation ja tiedon lähteet hankinnoissa: Päättäjät ja valmistelijat %)


Päättäjät luottavat ammattilais- ja bisnesmedioihin

Ammatti- ja bisnesmediat (sekä painettuna että diginä) ovat yksi tärkeimmistä yritysten käyttämistä tiedonlähteistä hankintojen tueksi. Kun haluat tavoittaa korkeasti koulutetut päättäjät, kasvuyritykset sekä päätöksiä tekevät asiantuntijat, Alma Businessmediat on luotettava ja luonteva mediaympäristö tavoittaa suomalainen päättäjäkohderyhmä heitä ammatillisesti kiinnostavien asioiden ääreltä.

Alma Businessmedioihin kuuluu: Kauppalehti, Talouselämä, Arvopaperi, Uusi Suomi, Kauppalehti Optio, Kauppalehti Fakta, Toimitilat Kauppalehti, Mikrobitti, Tivi, Tekniikka&Talous ja Mediuutiset.

Näin valitset oikean mediaympäristön: Tehokkaampaa mainontaa kohdentamalla >

Myös myyjillä on merkittävä rooli

Vaikka saatavilla on paljon tietoa eri lähteistä, hankintoja tehtäessä yrityksissä kaivataan yhä henkilökohtaista palvelua. PäättäjäMind-vastauksien kärkipäässä nouseekin esiin, että myyjän sanaan luotetaan ja myyjän rooli on kaupanteossa merkittävä. Kannattaa siis panostaa myyjien ammattitaidon kehittämiseen ja myyntimateriaalien ajantasaisuuteen, jotta käytössä olisi paras osaaminen ja parhaat välineet asiakaskohtaamisiin.

Alma Businessmediat on Suomen johtava talous- ja ammattilaismedia

Alma Businessmediat tavoittaa 1,3 miljoonaa päättäjää viikoittain.*

”Talousmediassa syksy on käynnistynyt poikkeuksellisen kiinnostavana. Parhaillaan seurataan esimerkiksi sitä, miten maan uusi hallitus saa työmarkkinoiden uudistuksia liikkeelle. Arvaan, että aihepiiri kiinnostaa myös kaikkia kilpailukykykysymyksiä pohtivia yrityspäättäjiä. Toimialojen välillä on tällä hetkellä suuria eroja.”

Riina Nevalainen, Kauppalehden päätoimittaja

”Toinen iso asia on tekoäly. Jos vielä joitakin kuukausia sitten tekoälyn ympärillä kohistiin yleisellä tasolla, nyt monessa yrityksessä pohditaan käytännön ratkaisuja. Tekoälyn voi valjastaa käymään läpi suuria tietomassoja ja löytämään esimerkiksi potentiaalisia asiakasryhmiä. Tai toisaalta sen avulla on mahdollista kehittää aiempaa parempia palveluita. Näitä esimerkkejä saamme tulevan talven aikana nähdä varmasti enenevissä määrin.”

(FIAM)


Haluatko kuulla lisää?

PäättäjäMind-tuloksista hyötyvät kaikki markkinoijat, jotka pohtivat toimivia ratkaisuja tulokselliseen B2B-markkinointiin tavoittaen yritysten päättäjät ja asiantuntijat. Jos haluat nähdä PäättäjäMind-tulokset kokonaisuudessaan, uteliaisuutesi palkitaan! Käymme mielellämme yhdessä läpi, miten voit hyödyntää päättäjädataa omassa liiketoiminnassasi. Jätä yhteystietosi alla olevalla lomakkeella tai kysy lisää suoraan omalta yhteyshenkilöltäsi.

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

Alma Talk to 5.10.2023
Asiakasymmärryksellä parempaa B2B-markkinointia
Ilmoittaudu webinaariin >

Haluatko jatkossa kutsun Alma Talk -webinaareihin?
Lisää itsesi kutsulistalle ja vinkkaa myös kollegalle.

  • Julkaistu: 27.9.2023, 12:45
  • Kategoria: Mainostajalle
  • Teema: Kohdentaminen, PäättäjäMind, Tutkimus

Tällainen on PäättäjäMind

• Tutkimuksen kohderyhmänä ylemmät toimihenkilöt yrityksissä, joissa vähintään kaksi työntekijää ja joiden liikevaihto on +400 000 € vuodessa.
• Tutkimukseen vastasi 1906 kohderyhmän kuuluvaa ylempää toimihenkilöä.
• Tilastokeskuksen mukaan kohderyhmän koko 465 000.
• Rekisterinä käytettiin Alma Talentin Yritysrekisteriä.
• Lähde: Kantar Mind.

Vastaajat:
7 % ylin johto
62 % keskijohto tai esihenkilötaso
31 % asiantuntija

Vastaajista 15 % toimii päätoimisesti yrittäjänä.

Vastaajien sijainti:
Uusimaa 46 %
Muu Suomi 54 %

 

Seuraa PäättäjäMind-teemoja:

DIGITALISAATIO.
Miten yrityksissä panostetaan digitaalisuuteen seuraavan 1–2 vuoden aikana? Mikä matkalla digitaalisuuteen tökkii? Tästä juttuun >

YRITTÄJÄT.
Kun vastaajana on yrittäjä. Yrittäjät vastaavat usein useammasta hankinta-alueesta. Mikä yrittäjien vastauksissa korostuu? Tästä juttuun >

VASTUULLISUUS.
Mitä vastuullisuuden toteuttamiseen ja seurantaan liittyviä toimenpiteitä yrityksissä on tehty? Missä vastuullisuusteemoissa on onnistuttu? Tästä juttuun >

 

Asiakasymmärryksellä parempaa B2B-markkinointia

Alma Talk torstaina 5.10.2023

Live-tilaisuus on jo loppuunvarattu, mutta linjoille mahtuu mukaan!

Ilmoittaudu webinaariin >

Haluatko jatkossa kutsun Alma Talk -webinaareihin? Lisää itsesi kutsulistalle ja vinkkaa myös kollegalle.

Jaa artikkeli