Senkin taitava sisältömarkkinoija, tämän sinä jo tiesit
Kun seuraavan kerran teet sisältömarkkinointia, siitä tulee niin laadukasta, että asiakkaat viihtyvät sisältöjesi parissa, inspiroituvat, palaavat uudelleen ja vaikuttuvat niin, että valitsevat juuri sinun brändisi.
Miten laadukasta sisältömarkkinointia tehdään?
Voit hyödyntää muutaman kohdan vinkkilistaamme, kun seuraavan kerran suunnittelet sisältöjä tai markkinoinnin kampanjaa.
- Herätä kiinnostus! Mitä arvoa sisällölläsi on, mitä jää käteen?
- Mieti tavoite. Mitä haluat yleisön tekevän luettuaan tai katsottuaan laadukkaan sisältösi?
- Ilmaise asiasi selkeästi. Käytä konkreettisia esimerkkejä, mitä asiakas sinulta saa tai minkä haasteen ratkaiset.
- Kiinnitä erityistä huomiota oikeakielisyyteen. Vilisevät kielioppivirheet eivät anna laadukasta kuvaa brändistäsi, joten panosta tekstiin ja käytä tarvittaessa ammattilaista.
- Tarjoa monipuolista sisältöä. Sisältöjä kulutetaan eri kanavissa ja eri aikoihin. Huomioi erilaiset omaksujat; toisiin vetoaa näyttävä visuaalisuus, toiset mieluummin lukevat asiantuntijatekstiä, jotkut katselevat mieluiten liikkuvaa kuvaa.
- Mieti sisältö kokonaisuutena. Mikä on sisällön elinkaari, mitä tapahtuu ennen, sen aikana ja sen jälkeen?
- Ymmärrä asiakasta. Inhimillisyys, vuorovaikutus ja empatia ovat toimivia, kunhan ne ovat aitoja eivätkä liian päälle liimattuja.
- Löydä oma juttusi. Mieti, mikä sopii sinun yrityksellesi, sinun arvoihisi ja tyyliisi, ja erotu brändillesi sopivalla tavalla.
Alma Brand Studio suunnittelee ja toteuttaa laadukasta ja luovaa sisältömarkkinointia
Kaikkea ei onneksi tarvitse osata tai ehtiä itse. On ihan hyväksyttävää myöntää, että tarvitsee apua sisältömarkkinointiin. Ammattilaisen apua kannattaakin hyödyntää, jotta saa toivottuja tuloksia. Meiltä saat kansainvälisestikin menestynyttä luovaa osaamista, nimittäin Alma Brand Studio on Alma Median oma sisältömarkkinoinnin ja natiivimainonnan yksikkö, joka tekee sinunkin tarinastasi menestystarinan.
Alma Brand Studio on loihtinut asiakkaillemme upeita videotuotantoja, realitya, artikkeleita sekä vaikuttajamarkkinointia ja podcasteja. Selvitetään yhdessä, millainen sisältö sinun brändillesi toimii!
Katso onnistuneita sisältökampanjoitamme ja tutustu tiimiin >>
- Julkaistu: 1.7.2022, 10:21
- Kategoria: Mainostajalle
- Teema: sisältömarkkinointi