Näin tavoitat finanssitoimialan ammattilaiset

    Alma Media > Mainostajat > Alman mediat ja palvelut > Alma Businessmediat > Näin tavoitat finanssitoimialan ammattilaiset

Sijoittamiseen liittyvälle tiedolle on suuri tarve tällä hetkellä

Alma Talentin tutkimus paljastaa, että finanssitoimialan ammattilaiset ovat huolissaan valtion tilanteesta ja kaipaavat entistä enemmän tietoa sijoittamisesta.

Lue alta miten voit hyödyntää tutkimuksessa nousseita liiketoiminnan haasteita ja talouden megatrendejä sinulle tärkeiden finanssialan ammattilaisten tavoittamisessa. Katso myös vinkit, miten tämä onnistuu Alma Businessmedioiden avulla.

Alma Talentin digiyleisön suhtautuminen talouteen vuoden 2023 alussa

Valtion tilanne huolettaa enemmän kuin yrityksen tai oma taloudellinen tilanne.

Noin 80 % on sitä mieltä, että sijoittamiseen liittyvälle tiedolle on entistäkin suurempi tarve.

TOP3 haasteet liiketoiminnalle ja kasvulle yrityspäättäjien keskuudessa:

  1. Kilpailutilanteen muutokset ja niihin reagoiminen 
  2. Uusasiakashankinta 
  3. Henkilöstön rekrytointi, sopivan osaamiseen saaminen yritykseen 

 Lähde: Alma Talentin digiyleisön tutkimus 1/2023, na 1224

Tutustu talouden megatrendeihin

  • Kiertotaloudesta tulee välttämättömyys

    Kiertotaloudessa ei tuoteta jatkuvasti uusia tuotteita, vaan hyödynnetään olemassa olevaa mahdollisimman tehokkaasti.

  • Keskustelu talouden suunnasta kiihtyy

    Talouden rakenteiden ja ajatusmallien uudistamisen tarpeesta on kasvava yksimielisyys, mutta uudistamisen laajuudesta on erilaisia näkemyksiä.

  • Ymmärrys talouden pääomista monipuolistuu

    Talouteen liittyvien resurssi- ja tulovirtojen ohella huomiota kiinnitetään talouden toiminnalle elintärkeään luontopääomaan. Samalla pandemia, energia- ja ekologinen kriisi ovat nostaneet rahoituksen ja velan roolin taloudessa uuteen tarkasteluun.

  • Kuluttajat vaikuttajina

    Kuluttajuus – tai kuluttamatta jättäminen – nähdään yhä enemmän keinona vaikuttaa yhteiskunnassa. Taloudellisen vaikuttavuuden näkökulmasta naisten ja seniorikansalaisten merkitys kulutuspäätösten tekijöinä kasvaa.

  • Yritysvastuu laajenee

    Yritykset etsivät aktiivisesti keinoja lisätä toimintansa positiivisia vaikutuksia (kädenjälki) haittojen minimoinnin (jalanjälki) lisäksi. Kansalaisjärjestöt, media, sijoittajat, viranomaiset ja päättäjät edellyttävät yrityksiltä vastuunkantoa ja läpinäkyvyyttä.

  • Työ ja osaamistarpeet uudistuvat

    Ekologinen jälleenrakennus uudistaa työmarkkinoita. Fossiilisiin energiamuotoihin suoraan tai välillisesti kytköksissä olevia työpaikkoja katoaa. Työtä syntyy uusille aloille ja uusia työnkuvia kehittyy.

  • Vauraus keskittyy ja eriarvoisuus kasvaa

    Suomessa vaurain kymmenys omistaa jo liki puolet nettovarallisuudesta.

  • Talouden uusia mittareita otetaan käyttöön

    Vaihtoehtoisista talouden mittareista, kuten ekosysteemitilinpito, aidon kehityksen mittari ja onnellisen planeetan indeksi, ollaan yhä kiinnostuneempia.

  • Uudenlainen talousajattelu yleistyy

    Yhteisomistaminen, tavaroiden vaihtaminen ja erilaiset lainauspalvelut muuttavat markkinoiden toimintaa. Yhteispellot ja lähiruuan suorajakelu tuottajilta kuluttajille yleistyvät.

Lähde: Sitra: megatrendit 2023

Valitse yrityksellesi tärkein kuluttajasegmentti

Tarpeeseen kuluttajat
Kuluttaminen ei niinkään kiinnosta asennetasolla, mutta on aktiivinen käyttämään rahaa siinä missä muutkin.

Digitaalinen merkkituotefani
Digimedian käyttäjälle raha ei ole este, kun uutuusmerkkituote houkuttaa.

Huoleton shoppailija
Shoppailee edullisia uutuuksia ilokseen, raha on kulutusta eikä säästämistä varten

Vastuullisen kotimaisen ystävä
Vastuullisuus ennen hintaa, suosii kotimaisia tuotteita ja paikallisia palveluita.

Kulutusmyönteinen kokeilija
Inspiroituu mediasta, suosii sertifioitua ja shoppailee edullista ilokseen.

Ekologinen hintavertailija
Valitsee edullisen, sertifioidun ja mielellään paikallisen tuotteen.

Laadun metsästäjä
Kokeilee ennakkoluulottomasti vastuullisia uutuuksia ja maksaa laadusta.

Kantar: KMT kuluttajasegmentit

Laadun metsästäjät, Digitaaliset merkkituotefanit ja Tarpeeseen kuluttajat tavoitetaan erinomaisesti Alman digiverkoston avulla. Segmentit ovat myös erityisen kiinnostuneita sijoittamisesta & talous- ja raha-asioista.

Tavoita sijoittamisesta, talous- ja raha-asioista kiinnostuneet Alma Businessmedioissa:

Lähde: KMT 2022

Alma Businessmediat on Suomen johtava talousmedia

Kokonaistavoittavuus:
printti x 5 + digi 1vko


710 000​

Kokonaistavoittavuus:
printti x1  + digi 1 vko


587 000

Kokonaistavoittavuus:
printti x 1 + digi 1 vko


118 000

Kokonaistavoittavuus:
printti x 1+ digi 1 vko


428 000

Tee tehokkaampaa mainontaa kohdentamalla

  • Kohdentamalla mainontaa sopivilla kohdennuksilla tavoitat oikeat yleisöt oikeaan aikaan
  • Valitse oikea media, sillä oikea mediavalintakin on kohdentamista​
  • Kun kampanjasi tavoittaa vain ne, jotka ovat kohderyhmääsi säästät kustannuksia
  • Kohdennettujen kampanjoiden tulokset ovat yleensä parempia, sillä viestisi tavoittaa potentiaalisimmat kohderyhmät​
  • Voit räätälöidä markkinointiviestisi kohderyhmän mukaan, jolloin yleisö näkee sille personoitua mainontaa ​
  • Kohdentamisessa voit hyödyntää esim. taustaa ja asemaa, kiinnostuksen kohteita, ostovoimaa, ostoaietta, sijaintia

Haluatko kuulla lisää finanssialan ammattilaisten tavoittamisesta, tai keskustella tarkemmin Alma Businessmedioista?

Ota yhteyttä, niin jatketaan juttua:

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.