Alma Media > Mainostajalle > Autoilun datakatsaus: Iltalehti tavoittaa autoilevat suomalaiset

Autoilun datakatsaus: Iltalehti tavoittaa autoilevat suomalaiset

Iltalehti Autot -osion monipuolinen ja ajankohtainen sisältö kokoaa yhteen autoilevat suomalaiset. Mikä puhuttaa uuden auton ostajia juuri nyt ja miten heidät tavoittaa mainonnalla? Tutustu Iltalehden autotoimituksen näkemyksiin muuttuvasta markkinasta.

Iltalehti on suuri suomalainen uutismedia, joka tavoittaa lukijat valtakunnallisesti. Iltalehden suosituimpia sisältöjä ovat uutissisällöt ja lisäksi suuria yleisöjä tavoitetaan tehokkaasti erilaisten lifestyle- tai muiden sisältöjen kautta.

Iltalehti Autot tarjoaa uutisia, testejä, koeajoja, videoita, mielipiteitä sekä ​puheenaiheita ja vinkkejä automaailmasta ja liikenteestä. Lisäksi sähköautoilun oma osio kokoaa uusimman, kiinnostavan ja monipuolisen tiedon yhteen ja jakaa sähköautoiluun liittyvät sisällöt suomalaisille. ​​

Tavoitteena olla Suomen suosituin digitaalinen automedia

Iltalehti Autot -osion sisällöt on tarkoitettu kaikille autoileville ja autoista kiinnostuneille suomalaisille ja sen tavoitteena on olla maan suosituin digitaalinen automedia.

Autot-osion sisällöistä löytää uutta tietoa niin kovan luokan autointoilijat kuin autoiluun vasta perehtyvät. FIAM-mittauksen mukaan Iltalehden autojuttuja lukee viikossa keskimäärin 600 000 – 700 000 eri lukijaa.

Missä mennään automarkkinalla 2024?

Iltalehden toimituksessa seurataan tiiviisti autotoimialaa ja autonostajien mietteitä. Tässä muutama poiminta trendeistä ja markkinamuutoksista, jotka näkyvät etenkin uusien autojen ostajien pohdinnoissa ja käyttäytymisessä todennäköisesti myös vuonna 2024.

Muuttuvat ja alentuvat hinnat:

Vuonna 2023 nähtiin merkittäviä muutoksia hinnoittelussa. Tulevaisuudessa automerkkien hintamuutokset ja kilpailijoiden reagoiminen niihin saattaa tehdä kuluttajista aiempaa tarkempia heidän odottaessa mahdollisia tulevia alennuksia.

Nollakorkojen paluu:

Markkinalla on jo nähty ensimmäisiä nollakorkotarjouksia autorahoituksessa. Yleisesti korkeiden korkojen ja elinkustannusten nousun aikana korkotarjousten merkitys saattaa olla entistäkin suurempi kuluttajien ostopäätöksissä.

Uudet merkit ja mallit:

Markkinoille on tullut – ja todennäköisesti on vielä tulossa – kokonaan uusia automerkkejä ja malleja. Tämä merkki-disruptio saa kuluttajat harkitsemaan laajemmin uuden autonsa valintaa. Uudet merkit pyrkivät voittamaan markkinaosuutta edullisilla hinnoilla ja pitkillä takuilla, kun taas vanhat merkit voivat puolustaa asemaansa tuttuudella, luotettavuudella ja kattavalla huoltoverkolla.

Tuo brändisi osaksi muuttuvan markkinan puheenaiheita

Iltalehti Autot ja sähköautot-teemaosio tarjoavat mainostajalle mahdollisuuden tavoittaa tehokkaasti autoilusta kiinnostuneet ja auton ostoa suunnittelevat lukijat oikeassa kontekstissa.

Muuttuvassa automarkkinassa pidät oman brändisi kuluttajien mielessä pitkäjänteisellä brändimainonnalla. Taktisemmalla mainonnalla taas tavoitat ostoaikeessa olevat kuluttajat esimerkiksi hinta- tai rahoitustarjouksin.

Auto-osio tarjoaa myös mielenkiintoisia sisältömarkkinointimahdollisuuksia alan toimijoille, sillä osioissa​ julkaistaan myös mainostajakumppaneille tehtyjä sisältöjä. Sisältömarkkinoinnilla otat osaa esimerkiksi kuluttajaa kiinnostavaan käyttövoimakeskusteluun.

Kiinnostuitko Alman autoilun ja liikkumisen palvelujen mainosratkaisuista?

Pyydä meidät kylään ja käydään yhdessä läpi autoalan kuulumiset ja suositukset markkinointiin.

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

  • Julkaistu: 19.1.2024, 10:09
  • Kategoria: Mainostajalle
  • Teema: Autoilu, Autoilun datakatsaus

Millainen on autonostajan ostopolku?

Tunnemme ainutlaatuisen autoilun datan avulla, miten autonostoa suunnittelevat kuluttajat käyttäytyvät ja miten heidät parhaiten tavoittaa.

Keräämme dataa autonostajan käyttäytymisestä muun muassa Suomen suurimmilta autoilun markkinapaikoilta ja suosituimmista sisällöistä.

Tutustu autonostajan ostopolkuun >>

Jaa artikkeli