Alma Media > Mainostajalle > Hiilimittari > Mitkä tekijät vaikuttavat digimainonnan hiilijalanjälkeen? – Alma Hiilimittari kertoo sen

Mitkä tekijät vaikuttavat digimainonnan hiilijalanjälkeen? – Alma Hiilimittari kertoo sen

Alma Hiilimittari kertoo digitaalisen mainonnan ympäristövaikutuksista hiilipäästöjen muodossa. Mutta mitkä tekijät muodostavat kampanjan hiilijalanjäljen? Ota askel kohti kestävämpää digimainontaa ja anna Hiilimittarin kertoa kampanjoittesi nykytila.

Alma Media tarjoaa ensimmäisenä suomalaisena mediayhtiönä digimainonnan kampanjoiden hiilijalanjäljen mittauksen. Hiilimittari kertoo mainonnan hiilijalanjäljen osana kampanjoiden raportointia. Raportti avaa mm. kampanjan keskimääräisen hiilijalanjäljen per 1000 mainosnäyttöä sekä vertaa kuinka monen keskimääräisen suomalaisen hiilijalanjälkeä kampanjan kokonaispäästöt vastaavat.

Mainonnan hiilijalanjäljen laskentamallin tuottaa Scope3 -yritys, joka mittaa mainoksen tuottamisen kaikki päästöt alusta loppuun.

Nämä asiat vaikuttavat digimainonnan hiilijalanjälkeen

Mistä digimainonnan hiilijalanjälki sitten koostuu läpi koko arvoketjun? Se on hyvä ymmärtää, jotta hiilijalanjäljen pienentämiseen voi kiinnittää huomiota ja tehdä oikeita valintoja.

Näin digimainonnan hiilijalanjälki muodostuu:

Mainonnan jakelu – 60,7 %
Mainonnan ostamiseen käytettävät mainonnan teknologiat ja ostotapa vaikuttavat suuresti hiilijalanjälkeen.
Kuluttajan laitteen päästöt – 20,3 %
Tähän vaikuttavat kuluttajan älylaitteiden, tietokoneiden ja televisioiden päästöt kulutuksen aikana. Toisin sanoen, se millä kuluttajat katsovat ja kuluttavat sisältöjä.
Median jakelu – 10,1 %
Tämän osuuden muodostaa kuluttajan käyttämään mediaan ja sen jakeluun liittyvät päästöt.
Luovan aineiston jakelu – 8,9 %
Hiilijalanjälkeen vaikuttaa myös mainosaineiston jakeluun käytettävät teknologiat, sisältäen myös dataliikenteen.

      Kohti kestävämpää digimainontaa

      Hiilijalanjäljen mittaaminen ja sen tarjoaminen asiakkaille on osa Alman vastuullisuustyötä. Tavoitteenamme on auttaa asiakkaitamme ymmärtämään, mitkä tekijät vaikuttavat digimainonnan hiilijalanjäljen syntyyn.

      Lisäksi tavoitteenamme on jatkuvasti kehittää digimainonnan tuotteita vähäpäästöisempään suuntaan ja etsiä uusia tapoja vähentää ympäristövaikutuksiamme. Tämä on pitkäaikainen sitoumuksemme, ja uskomme, että yhdessä voimme tehdä digitaalisesta mainonnasta entistäkin kestävämpää.

      Valitse oikea kumppani!

      Rohkaisemme mainostajia tekemään kestävämpiä valintoja sekä ottamaan vastuullisuuden ja ympäristöasiat kiinteäksi osaksi markkinointistrategiaansa.

      Koska mainonnan jakelu on varsin suuressa roolissa digimainonnan hiilijalanjäljen muodostumisessa, kannattaa mediakumppanin ja mainosratkaisujen valintaan kiinnittää erityistä huomiota. Scope3:n mukaan Alma Media tarjoaa todennetusti vähäpäästöisiä mainosratkaisuja ja heidän näkemyksensä mukaan kotimainen mediakumppani on ylipäätään vähäpäästöisempi kuin kansainväliset mediat ja verkostot.

      Haluatko tietää, miten sinä voit vaikuttaa digimainontasi hiilijalanjälkeen?

      Ota yhteyttä mediamyyntiimme, niin jutellaan lisää!

      • Julkaistu: 26.10.2023, 09:37
      • Kategoria: Hiilimittari, Mainostajalle
      • Teema: Hiilimittari, Vastuullisuus

       

      Haluatko kuulla lisää digimainonnan hiilijalanjäljen mittaamisesta?

      Katso webinaaritallenne >>
      Tutustu Hiilimittariin >>

      Jaa artikkeli