Alma Media > Mainostajalle > Ajankohtaiset yleisöt: Vinkit, miten tavoittaa asiakkaat kesällä ja syksyn alkaessa

Ajankohtaiset yleisöt: Vinkit, miten tavoittaa asiakkaat kesällä ja syksyn alkaessa

Kesällä lomaillaan ja rentoudutaan, ja monet tekevät valmisteluja syksyllä alkavaa arkea varten. Ota askel kilpailijoitasi pidemmälle, ja suunnittele kampanjasi hyvissä ajoin. Katso vinkkimme, miten tavoitat yleisöt juuri nyt ja teet ajankohtaista mainontaa.

Millaista lomakansaa suomalaiset ovat? Lataa kesäkyselyn tulokset

Kesälomalaisilla on aikaa matkustaa, käydä erilaisissa tapahtumissa ja viettää aktiivista vapaa-aikaa. Mainostajalle tämä tuo uusia mahdollisuuksia, sillä kesällä todellakin kannattaa mainostaa ja hakea omalle brändille tunnettuutta ja näkyvyyttä.

Tutustu Alman kesäkyselyn tuloksiin ja ota selvää, miten suomalaiset panostavat kesänviettoon. Kysely on toteutettu Iltalehden ja Alma Businessmedioiden lukijoille keväällä 2023.
Tilaa Kesäkyselyn tulokset sähköpostiisi tästä >>

Näin mainontaa voi kohdentaa kesä- ja lomakansaan:

  • Hyödynnä verkkokäyttäjän sijaintia kohdentamisen keinona. Sijaintiin perustuva kohdentaminen sopii esimerkiksi matkailuaiheiseen mainontaan sekä paikallisten tapahtumien mainonnan personointiin. Voit kohdentaa mainontaa kaupunki- tai maakuntatasolla ja tavoittaa oikean yleisön oikeassa paikassa ja ajassa.
  • Ota käyttöön myös kontekstikohdentaminen, jolloin mainoksesi näkyy esimerkiksi matkailuun liittyvien sisältöjen yhteydessä tavoittaen näin tästä aihepiiristä kiinnostuneet. Alman datasegmentit perustuvat verkkokävijöiden käyttäytymiseen, ja myös niiden avulla on mahdollista tavoittaa esimerkiksi matkailusta kiinnostuneet yleisöt läpi koko verkostomme.

Koululaiset ja opiskelijat palaavat pian taas opintielle

Kesällä valmistaudutaan jo alkusyksyn koulujen ja opiskelujen aloitukseen. Osa opiskelijoista muuttaa uudelle paikkakunnalle opiskelujen perässä, ja etsii esimerkiksi vuokra-asuntoa sekä muita palveluita muuttoon ja uudelle paikkakunnalle asettumiseen liittyen.

Tavoita opiskelijat ja opintojen perässä muuttavat:

  • Mainonnan kohdentamisessa voi hyödyntää yleisön demografiatietoja kuten ikää, sukupuolta, koulutustasoa ja ammattiasemaa – mukaan lukien opiskelijat.
  • Vuokra-asuntoa etsivät saadaan kiinni suositun Vuokraovi.com-palvelun kautta. Palvelusta saadaan myös dataa vuokra-asuntoja selailevien käyttäytymisestä ja vuokrausaikeista, ja tätä dataa hyödynnetään kohdentamisessa ja erilaisten yleisöjen muodostamisessa läpi koko Alma-verkoston.
  • Hyödynnä myös alueelliset yleisöt, jolloin mainontaa voi kohdentaa valitulle maantieteelliselle alueelle.

Syksy on harrastusten aikaa

Erilaiset harrastukset houkuttavat, kun arki taas alkaa kesän jälkeen.

Harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita voi hyödyntää mainonnan kohdentamisessa ja personoinnissa monipuolisesti.

Kohdenna mainontaa kiinnostuksen kohteiden perusteella:

  • Kohdenna harrastuksiin liittyviin konteksteihin. Näin tavoitat muun muassa ulkoilusta kiinnostuneet yleisöt, jotka aktivoituvat eri sesonkien vaihtuessa.
  • Myös datasegmenteillä saat kiinni erilaisista harrastuksista kiinnostuneet kohderyhmät, muun muassa metsästäjät ja kalastajat sekä ulkoilua harrastavat.

  • Julkaistu: 13.6.2023, 14:25
  • Kategoria: Mainostajalle
  • Teema: Ajankohtaiset yleisöt, Kohdentaminen

Jaa artikkeli