Alma Media > Mainostajalle > Automarkkina NYT: Katsaus Suomen suurimman markkinapaikan vuoteen 2022

Automarkkina NYT: Katsaus Suomen suurimman markkinapaikan vuoteen 2022

Nettiauto on Suomen suosituin autojen markkinapaikka kävijöiden, kohteiden ja myytyjen autojen määrällä mitattuna. Palvelu tarjoaa laajimman valikoiman sekä uusia että käytettyjä autoja.

Tutustu Nettiautoon >>

Nettiauto kokoaa autoista kiinnostuneet ja ostohaluiset yhteen. Sivustolla vieraili vuonna 2022 keskimäärin yli 700 000 kävijää viikossa (Lähde: FIAM).

Sivustolla muun muassa etsitään seuraavaa autoa, vertaillaan vaihtoehtoja ja vietetään aikaa autoilun sisältöjen parissa. Katsotaanpa niin sanotusti konepellin alle ja otetaan selvää, mitä muuta palvelussa tapahtui viime vuonna.

Poimintoja Nettiauton vuodesta 2022

Palvelussa oli vuoden 2022 aikana:

  • noin 650 000 autoilmoitusta
  • lähes 140 miljoonaa hakua
  • reilut 570 000 myytyä autoa

    Autoilun sähköistyminen näkyy myös Nettiauton kysynnässä ja tarjonnassa. Vuonna 2022 täyssähkö- ja hybridiautoja myytiin runsaat 70 000 kappaletta. Lue mitkä automallit kiinnostivat vuonna 2022 >>

    Tavoita oikeat yleisöt oikeaan aikaan

    Autoilun markkinapaikat kokoavat auton hankinta-aikeissa olevat kuluttajat ja tuottavat siinä samalla valtavan määrän dataa kuluttajien käyttäytymisestä ja preferensseistä.

    Mitä tämä markkinapaikkojen tuottama mittava määrä dataa sitten tarkoittaa mainostajalle? Paljonkin – varsinkin kun puhutaan kohdentamisesta ja oikeiden yleisöjen tavoittamisesta oikeaan aikaan.  

    • Alma Autoilun kokonaisuudesta tavoitat kaikki autoilevat suomalaiset helposti ja oikeassa ympäristössä. Tavoitamme yhteensä noin 1,5 miljoonaa autoilusta kiinnostunutta kuluttajaa viikossa. (Lähde: Mind 2021 viikkotavoittavuus, kr. 18+ Autoilun markkinapaikat, liikkumisen palvelut, Iltalehti.fi Autot, Kauppalehti.fi, IL printti, KL printti.)
    • Markkinapaikkojen tuottamaa dataa kuluttajien käyttäytymisestä ja esimerkiksi käyttäjien tekemien hakujen kertomaa infoa hyödynnetään kohdentamisessa. Datan avulla muodostetaan erilaisia yleisöjä ja kohderyhmiä, joille mainontaa voi personoida.
      • Mainontaa voi kohdentaa muun muassa tietystä ajoneuvon tyypistä (esim. ekologiset autot), hintaluokasta, merkistä tai mallista kiinnostuneille.
      • Muista myös uudistunut Autoilun konteksti -kohdennus! Kohdenna autoiluun liittyviin sisältöihin koko Alman verkostossa. Kohdentaminen perustuu verkkokävijän sen hetkiseen kiinnostukseen ja on siten kuluttajalle entistäkin relevantimpaa. Autoilun konteksti -kohdennuksen avulla tavoitat oikean yleisön myös ilman kolmannen osapuolen evästeitä.
    • Tavoita autonostajat ostoputken jokaisessa vaiheessa. Me tunnemme, miten autonostaja siirtyy havahtumisen ja haaveilun kautta harkintavaiheeseen ja auton hankintaan saakka. Suunnittele kampanjasi ja personoi mainontaa ostoputken vaiheen mukaan. Lue lisää autoilun ostoaiedatasta >>

        Kiinnostuitko Alman autoilun ja liikkumisen palvelujen mainosratkaisuista?

        Pyydä meidät kylään ja käydään yhdessä läpi autoalan kuulumiset ja suositukset markkinointiin.

        • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

        • Julkaistu: 24.2.2023, 10:44
        • Kategoria: Mainostajalle
        • Teema: Autoilu, Autoilun datakatsaus

        Lue myös muut Automarkkina NYT -artikkelit:

        Artikkelisarjassa tuodaan uusia näkökulmia autonostajia puhuttaviin aiheisiin ja autonostoprosessiin.

        Tuomme myös tutkimustietoon pohjautuvia suosituksia automainonnan kanaviin ja sisältöihin.

        Käyttövoimat puhuttavat >>
        Autoilun kustannukset ja uudet omistamisen muodot >>
        Tällainen on autonostaja 2022 >>
        Suosituksia ja näkökulmia automarkkinaan >>

        Jaa artikkeli