Alma Media > Mainostajalle > Automarkkina NYT: Autoilun kustannukset ja uudet omistamisen muodot
Automarkkina NYT

Automarkkina NYT: Autoilun kustannukset ja uudet omistamisen muodot

Autoilun data asuu Almalla ja nyt kutsumme sinut mainostaja mukaan autoilevan suomalaisen pulssille. Yhdistämme Suomen parhaat autojen markkinapaikat, journalistiset sisällöt ja mainosratkaisut. Täydennä kokonaisuutta vielä laadukkaalla tutkimuksella ja tarjoamme sinulle autoalan mainostaja suosituksia, teemoja ja näkökulmia automainontaan.

Autoilun kustannukset kiinnostavat Iltalehden lukijoita

Iltalehti Autot on Suomen suurin digitaalinen automedia jopa yli 900 000 viikkokävijämäärällään (Lähde: FIAM-mittaus, viikot 38–41/2022).

Mistä autoileva yleisö sitten haluaa lukea?

”Polttoaineen hinta ollut tämä vuonna oikea megatrendi autouutisoinnissa. Myös sähkön hinnan ja muiden elämisen kustannusten nousu puhuttavat, on luonnollisesta, että myös autoilussa tämä näkyy.”
Mikko Räsänen, Iltalehden autotoimitus

Katso tästä Iltalehden luetuimpien autojuttujen TOP 5:

  1. Bensan hinta kyykkäsi – täältä löytyvät nyt Suomen halvimmat polttoaineet
  2. Häijy hinta bensapumpulla oli liikaa – kukaan ei tankannut
  3. Sakko rapsahti Sepolle kahdesta parkkikiekosta – näetkö sinä kuvissa ne molemmat?
  4. Polttoaineveroa laskettiin Saksassa – näin kävi litrahinnoille asemilla
  5. Nyt kävi tuuri! Ovela mies ajoi veneiden bensapumpulle – nautiskeli viime kesän hinnoista

Yksityisleasing tuo kuluttajalle helppoutta ja taloudellista turvaa

Autoalan tiedotuskeskuksen mukaan yksityisleasingin osuus vuoden 2021 ensirekisteröinneistä oli Suomessa vain noin 3 %. Samalla Ruotsissa yksityisleasingin osuus ensirekisteröinneistä oli vuonna 2020 noin 18 prosenttia. Yksityisleasingissa on siis vielä runsaasti potentiaalia.

Mikä yksityisleasingissa sitten kiinnostaa kuluttajia? Ainakin omistamisen helppous ja taloudellinen turva epävarmoina aikoina.

Autotallin ja Nettiauton kävijätutkimuksessa kuluttajat nostavat yksityisleasingin eduiksi muun muassa seuraavat asiat:

”Ei tarvitse miettiä huoltoja, katsastusta, renkaanvaihtoja ja vakuutuksia”
”Sijoitettu raha pienempi, auto parempi”
”Ei sitoutumista, ei riskejä, ei yllätyksiä”

Uudenlaiset auton omistamisen muodot puhuttavat kuluttajia varmasti vielä pitkään ja niistä kaivataan luotettavaa ja vertailtavaa tietoa. Autoalan mainostaja voikin herättää kiinnostusta yksityisleasingia kohtaan esimerkiksi puhuttelevan mainonnan keinoin tai sisältömarkkinoinnin avulla.

Tutustu miten Continental hyödynsi sisältömarkkinointia ja tavoitti autoilevat suomalaiset >>

Alma autoilu lukuina

Autoilevat kohderyhmät kattavasti haltuun monipuolisilla mainosratkaisuilla ja älykkäillä kohdentamisen keinoilla:

  • Tavoita 1,55 milj. autoilusta ja liikkumisesta kiinnostunutta suomalaista Alman medioista
    Lähde: Mind 2021 viikkotavoittavuus, kr. 18+ Autoilun markkinapaikat, liikkumisen palvelut, Iltalehti.fi Autot, Kauppalehti.fi, IL printti, KL printti.

Suomen suurimmat autoilun markkinapaikat Nettiauto ja Autotalli keräävät ainutlaatuista dataa, mitä autoilevat suomalaiset hakevat ja ostavat:

  • Palveluissa tehtiin vuonna 2021 noin 156 miljoonaa hakua ja niiden kautta myytiin noin 660 000 autoa
    Lähde: Nettiauto ja Autotalli

Viemme autoalan keskustelua eteenpäin journalistisilla sisällöillä:

Kiinnostuitko Alman autoilun ja liikkumisen palvelujen mainosratkaisuista?

Pyydä meidät kylään ja käydään yhdessä läpi autoalan kuulumiset ja suositukset markkinointiin.

  • Antamiasi tietoja käytetään vain tähän yhteydenottopyyntöön vastaamiseen. Tietosi poistetaan järjestelmästämme automaattisesti 12 kuukauden kuluttua.

  • Julkaistu: 23.11.2022, 15:47
  • Kategoria: Mainostajalle
  • Teema: Autoilu, Autoilun datakatsaus, Tutkimus

Jaa artikkeli