Vaalimainonta
Alman medioissa

    Alma Media > Vaalimainonta Alman medioissa


Vaalimainonta Alman medioissa tavoittaa äänestäjät niin valtakunnallisesti kuin alueellisestikin.
Vaalimainos on tehokkain luotettavassa ympäristössä, joka käsittelee äänestäjiä kiinnostavia aiheita.

Vaalimainonta Almalla

Tavoittavuus on huippuluokkaa

Digiverkostossamme liikkuu viikoittain yli 3 miljoonaa äänioikeutettua suomalaista

Tavoitat äänestäjät valtakunnallisesti, vaalipiireittäin ja paikallisesti.

TAVOITA ÄÄNESTÄJÄT >>

Kohdentaminen onnistuu juuri oikealle yleisölle

Tarkat kohdennusmahdollisuudet esimerkiksi sijainnin, kotitalouden koon tai kiinnostuksen kohteiden perusteella.

KOHDENNA SOPIVALLE YLEISÖLLE >>

Mediaympäristömme on otollinen vaalimainonnalle

Kerromme tärkeistä yhteiskunnallisista aiheista kiinnostavasti. 

Tarjoilemme muun muassa analyysit, vaalistudiot ja -tentit sekä vaalikoneen ja tulospalvelun.

VALITSE OIKEA YMPÄRISTÖ >>

Tavoita äänestäjät vaalipiirissäsi ja valtakunnallisesti

Digiverkostossamme liikkuu viikoittain 3,1 miljoonaa suomalaista äänioikeutettua joka viikko.

Luotettavien medioidemme kautta tavoitat äänestäjät valtakunnallisesti kautta Suomen sekä juuri oman vaalipiirisi alueella.


Tässä ehdotuksemme tehokkaaseen vaalimainontaan:

Kohdenna oikein >>

Vaikuta digiverkostossa >>

Syvennä sisältömarkkinoinnilla >>

Tehosta vaikutusta printissä >>

Tuotannot meiltä valmiina >>

alman digiverkoston alueellinen tavoittavuus

Esimerkkejä tavoittavuuksista markkina-alueilla

Otollinen mediaympäristö on siellä,
missä vaalisisältöjä luetaan

Politiikasta uutisoitaessa suurimmat yleisöt kerää media, joka osaa kertoa, mitä isot ja monimutkaiset ratkaisut tarkoittavat tavallisen lukijan näkökulmasta.

– Valtteri Varpela, uutispäätoimittaja, Iltalehti

Politiikka ja yhteiskunta kiinnostaa lukijoitamme2

Uusisuomi.fi 

76 %

Iltalehti.fi 

39 %

Iltalehti, printti

40 %

Kauppalehti.fi 

49 %

Kauppalehti, printti

50 %

% lukijoista on kiinnostunut politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista, väestö 39 %

Uusi Suomi on ainoa laatuaan Suomessa: sitoutumaton, valtakunnallinen, politiikkaan keskittyvä lehti. 

Uusi Suomi tavoittaa yli puoli miljoonaa suomalaista joka viikko, parhaimmillaan lähes miljoonan. Vaaleja kohti mentäessä kävijämäärät perinteisesti vain nousevat. 

– Jenni Tamminen, päätoimittaja, Uusi Suomi 

Vaalimainonta on tehokasta asiayhteydeltään samantyyppisten sisältöjen yhteydessä

Kerromme tärkeistä yhteiskunnallisista asioista kiinnostavasti. Tarjoilemme tunnetuissa kotimaisissa medioissamme kiinnostavaa vaalisisältöä, kuten vaaliblogit, vaalianalyysit ja -tentit, vaalikoneen sekä vaalistudion ja paljon muita yhteiskuntaa puhuttavia aiheita – eli kiinnostavaa sisältöä, jota tavalliset suomalaiset äänestäjät kuluttavat vaalien alla ja vaalien aikana.

Lisäksi Iltalehti ja Uusi Suomi tuovat sivuilleen entistä paremman vaalikoneen. Vaalikone avataan noin kuukautta ennen vaaleja, jolloin omia ehdokkaita etsitään kiivaasti. Voit halutessasi tutustua edellisten eduskuntavaalien vaalikoneeseen.

mediat vaalimainontaan
Iltalehti tavoittaa Suomen suurimpana digitaalisena mediana lähes 3 miljoonaa suomalaista joka viikko ja juttujamme luetaan enemmän kuin Helsingin Sanomien, Ylen ja MTV:n juttuja verkossa yhteensä. 

Tavoitteenamme on tehdä Suomen kiinnostavimmat analyysit, vaalistudiot ja tentit ILTV:ssä sekä käytettävyydeltään kätevin vaalikone ja paras tulospalvelu.

– Valtteri Varpela, uutispäätoimittaja, Iltalehti 

Tehokkaita vaalimainosratkaisuja
niin valtakunnalliseen kuin alueelliseen näkyvyyteen

Mainonnan kohdentaminen ja data

Alueellinen
Vaalisisällöt
Demografinen
Osiokohdennus
Kontekstuaalinen

LUE LISÄÄ >>

Digimainonta

Videomainonta
Display-mainonta
(bannerit)

LUE LISÄÄ >>

Sisältömarkkinointi

Kumppanisisällöt /
artikkelisarjat

LUE LISÄÄ >>

Printtimainonta

Vaalimainos printissä

LUE LISÄÄ >>

Tuotannot

Videot
Artikkelit
Bannerit
Printtiaineistot

LUE LISÄÄ >>

Kohdennettuna oikealle yleisölle,
joka kiinnostuu

Mainonnan kohdentaminen ja data

Kohdenna vaalimainonta oikein

Digiverkostossamme liikkuu 3,1 miljoonaa äänioikeutettua suomalaista joka viikko. Kohdentamalla tavoitat juuri sinulle tärkeät äänestäjät.

Kohdentamisen monipuoliset mahdollisuudet:​

  • puoluemainontaa valtakunnallisesti koko Suomen alueelle
  • ehdokasmainontaa maakunnittain alueellisesti ja paikallisesti​

Kohdennettua mainontaa:

  • kiinnostuksen perusteella esimerkiksi lapsiperheille, ekologiasta kiinnostuneille, politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneille 
  • sosiodemografisten taustojen mukaan ​
  • vaaliteemoihin liittyvien aiheiden mukaan​
  • vaalikoneeseen kontekstikohdennuksen avulla

Mainonnan kohdentaminen ja data

Alueellinen
Vaalisisällöt
Demografinen
Osiokohdennus
Kontekstuaalinen


Digimainonta

Digimainonta sopii sekä puolueiden että yksittäisten ehdokkaiden tarpeisiin. Valittavissa on useita video- ja display-mainonnan ratkaisuja, jotka toimivat niin brändin rakentamiseen kuin taktisiin kampanjoihin. Digimainontaa voit ostaa suoraan tai ohjelmallisesti. Ohjelmallisesti takaat halutun kohderyhmän tavoittavuuden ostaessasi Programmatic Guaranteedin kautta.

MUISTA!
Hyödynnä vaaleihin sopivia kohdentamisen mahdollisuuksia

Vaikuta tehokkaasti digimainonnalla


Alman kattavasta videotuotteiden valikoimasta löydät sopivan vaihtoehdon vaalikampanjointiin

MUISTA!
Videomainonnalla tavoitat yleisösi kaikilla laitteilla
  

Digimainonta

Videomainonta
Display-mainonta (bannerit)

Instream-mainonta

Näkyy Alman videosisältöjen yhteydessä ennen videosisältöjä (preroll) tai videosisällön jälkeen (postroll).

Instream-mainonnassa voit hyödyntää myös interaktiivista prerollia.

Outstream-mainonta

Vaalimainonta näkyy artikkelin keskellä vaaka, neliö tai vertikaalimuodossa.

Video lähtee automaattisesti pyörimään, kun vaalimainos tulee käyttäjän ruudulle.

Inbanner-videomainonta

Inbanner-videomainonta voi näkyä millä tahansa normaalilla mainospaikalla esim. paraatin muodossa. Video on osa banneria ja voi täyttää koko bannerin tai vain osan siitä.


Kysy vaalikampanjointiin sopivaa digimainonnan kokonaisuutta oman alueesi yhteyshenkilöltä.


Sisältömarkkinointi

Tee vaikutus sisältömarkkinoinnilla

Sisältömarkkinoinnin avulla vaalimainonta nostetaan aivan uudelle tasolle. Vaaliteemojen mukaan kannattaa pohtia näkyvyyttä tunnetuissa, valtakunnallisissa medioissa, joiden lukijat seuraavat yhteiskunnallisia aiheita.

  • Uuden Suomen Kumppaniblogi nostaa sisältösi vaalikeskustelun kunniapaikalle. Uusi Suomi tavoittaa yli miljoona suomalaista kuukaudessa. (FIAM 35-40/2021).
  • Laadukkailla ja näyttävillä sisältömarkkinointiartikkeleilla Iltalehdessä tavoitat kuluttajayleisön.
    • Viiden artikkelin sarja pitää teemasi kattavasti esillä ja vaikutat yleisöön yli kuukauden ajan.
    • Sisältömarkkinointiartikkelien lukijamäärät vaihtelevat aiheesta ja sisällöstä riippuen, valtakunnallisen artikkelin mediaani 20 000 lukijaa (2021).
  • Sisältömarkkinointisarja Alma Businessmediassa tarjoaa viestillesi arvokkaan mediaympäristön ja tavoittaa vaikutusvaltaiset päättäjät.
Sisältömarkkinointi

Kumppanisisällöt /
artikkelisarjat

Kumppaniblogi vaalimainontaan

Kumppaniblogi nostaa sisältösi vaalikeskustelun kunniapaikalle

digitaalinen vaalimainos Iltalehdessä

Iltalehti tavoittaa suuren yleisön

Digitaalinen vaalimainos kauppalehdessä ja talouselämässä

Businessmedia tavoittaa vaikutusvaltaisen yleisön


Printtimainonta

Tehosta vaalimainonnan vaikutusta printillä

Printtimainonta sopii sekä puolueiden että yksittäisten ehdokkaiden tarpeisiin. Printin lisääminen digikampanjaan nostaa tavoittavuutta, sillä printti ja digi tavoittavat eri lukijoita.

Printtimainonta

Vaalimainos printissä

Printtimainonta Iltalehdessä

40 % Iltalehden printin lukijoista on kiinnostunut politiikasta ja yhteiskunnallisista asioista. Lukijoissa korostuvat erityisesti yli 55-vuotiaat.3

Printtimainonta Kauppalehdessä

Kauppalehden printillä ja verkolla on yhteensä 607 000 lukijaa viikossa.5

Lukijaprofiilissa korostuvat erityisesti johtavassa asemassa olevat, yrittäjät, mutta myös ylemmät toimihenkilöt: vahva yrittäjäprofiili, vahvaprofiilinen sijoittajamedia, vahvasti edustettuina hyvätuloiset kuluttajat ja päättäjät.

vaalimainonta sanomalehdissä

Tuotannot

Autamme myös vaalimainonnan aineistojen tuotannoissa. Voimme käyttää olemassa olevaa (esimerkiksi digitaaliseen ulkomainontaan tai tv-spotteihin tehtyä) videoaineistoa, mutta saat tarvittaessa kaiken mainosmateriaalin, kuten display-bannereiden, printtimainosten ja karusellimainosten tuotannon osaavalta mainonnan tiimiltämme. Myös kumppanisisältöjen ja sisältömarkkinoinnin artikkelien tuotanto hoituu Alma Brand Studion omilta tuottajilta.

Puuttuuko oikeanlainen video? Alma Brand Studion videotiimi hoitaa videoiden tuotannot aina ideasta julkaisuun asti. Myös valmiiden videoiden editointi onnistuu. 

Tuotannot

Videot
Artikkelit

Bannerit
Printtiaineistot



Kiinnostavat vaalisisällöt löytyvät Almalta.

Tavoitamme yli 3 miljoonaa suomalaista
äänioikeutettua viikoittain.
Laitetaan yhdessä Suomi äänestämään.




Kiinnostuitko? Ota yhteyttä niin räätälöidään yhdessä tarpeisiisi sopiva ratkaisu:

Lähde:
1. Kantar Mind 2021, kr. +18v väestö
2. KMT 2022
3. KMT 2022 & Kantar Mind 2021
4. Kantar Mind Päättäjä 2020 (peitto%)
5. KMT 2022 (Kauppalehti printti x 1 nroa + Kauppalehti digi 7 pv)