Ajankohtaista mainostajalle -uutisarkisto

Yrittäjä, näin markkinoit tehokkaasti poikkeustilanteessa – ”Mahdollista löytää asiakasryhmiä, joita ei olisi voinut harkitakaan”

Pidä asiakkaistasi kiinni, muista empatia, yritä tarjota ratkaisuja arkisiin ongelmin ja vahvista brändiäsi, niin tulevaisuus on valoisampi.

Media poikkeusaikana

Viime viikkoina Suomen taloutta, yrityksiä ja ihmisiä on kohdannut ennennäkemätön poikkeustilanne. Kuluttajien vetäytyessä koteihinsa ja yritysten miettiessä toiminnan jatkuvuutta, olemme täysin uudenlaisen tilanteen edessä. Samaan aikaan hallitus ja eduskunta pyrkivät löytämään oikean reitin tämän kriisin läpi.

Mainonnan ostaminen on jatkossa entistäkin älykkäämpää

Millainen on ohjelmallisesti ostetun digimainonnan tulevaisuus? Millaisia haasteita mainostajat näkevät kohdentamisessa ja datan käytössä? Entä mitä on ohjelmallisen mainonnan etiikka?

Iltalehti.fi tavoittaa suomalaiset entistä paremmin

Iltalehti tavoittaa valtakunnallisesti jo yli 3,8 miljoonaa suomalaista kuukaudessa. Aikuisten eli yli 18-vuotiaiden kohderyhmässä Iltalehti on nyt Suomen suurin digitaalinen uutismedia.

Tässä ovat kauden parhaat digikampanjat

Alma Media palkitsee kauden parhaat digikampanjat kaksi kertaa vuodessa. Syyskauden voiton veivät AJ Tuotteet, Tammi ja Osuuskauppa Arina. Onneksi olkoon!

Mobiilimainonta ohittaa tv-mainonnan

Mikä yhdistää ihmisiä työpaikalla, bussipysäkillä, kahvilassa ja kohtisohvalla? Kännykkä toisessa kädessä tietysti.

Hyvä tarina ei riitä – sisältömarkkinointiin kannattaisi panostaa isommin

Suomalaisyritykset saisivat sisältömarkkinoinnista enemmän irti, kun työtä tehtäisiin aiempaa rohkeammin ja pitkäjänteisemmin.

Brändit ja markkinointi

Asiakas löytyy jo strategiasta, nyt on siirryttävä tekoihin

Asiakaskokemuksen parantaminen vaatii yritykseltä konkreettisia tekoja. Monessa yrityksessä kaivataan lisää resursseja asiakaskeskeisyyden toteuttamiseen.

Brändit ja markkinointi

Tässä ovat kevätkauden parhaat digikampanjat

Alma Media palkitsee kauden parhaat digikampanjat neljä kertaa vuodessa. Kevätkauden voiton veivät Fluent Progress RT Oy, Helsingin Golfklubi ja SOK ABC. Onneksi olkoon!

Superskillsin vertailupalvelu osaksi MarMain verkkosivustoa

Alma ja Superskillsin yhteistyö nopeuttaa ja tehostaa yhteyksien luomista markkinointiammattilaisten ja markkinointipalveluja tarjoavien toimistojen välillä.

Näin taklaat luovan työn haasteet

Luova työ vaatii aikaa, stressinsietokykyä ja rohkeutta. Asiantuntijat kertovat, kuinka saat luovuuden kukkimaan.

Brändit ja markkinointi

Kuluttajat kaipaavat brändeiltä aitoja tekoja

Merkityksellisyyteen perustuva markkinointi eli purpose-driven marketing herättää kuluttajissa tunteita ja toimintaa. Kun markkinointi perustuu merkitykseen, sillä voidaan saavuttaa myös perinteisen median huomio.

Brändit ja markkinointi

“Testaa oletko...” - Sitouta asiakkaasi osallistavalla testillä tai kyselyllä

Haluatko saada asiakkaasi viettämään pidemmän tovin brändisi parissa? Osallistavan kyselyn tai testin avulla ohjaat ihmisiä pohtimaan juuri niitä aiheita, joihin brändisi tarjoaa ratkaisuja. Samalla voit kerätä arvokasta dataa siitä, mitä asiakas tietää, ajattelee tai pitää tärkeänä kyseiseen aiheeseen liittyen.

Tässä ovat talvikauden parhaat digikampanjat

Alma Media palkitsee kauden parhaat digikampanjat neljä kertaa vuodessa. Talvikauden voiton veivät Würth, Länsi-Suomen Osuuspankki ja Tammi. Onneksi olkoon!

Laadukas sisältö + laajasti tavoittava media + samaistuttava vaikuttaja = lyömätön yhtälö

Sisältömarkkinointi ja vaikuttajamarkkinointi ovat tämän hetken kuumimpia markkinointiviestinnän trendejä. Yksinäänkin nämä markkinoinnin keinot ovat erittäin tehokkaita, mutta millaisia mahdollisuuksia saadaankaan yhdistämällä nämä kaksi?

Lisää läpinäkyvyyttä työelämään

Läpinäkyvän työnantajabrändin toteuttaminen vaatii pitkäjänteistä työtä ja yrityksen ylimmän johdon tuen. 

Alman kesäedut 2019

Kesän 2019 etuhinnat ovat voimassa uusille kampanjavarauksille 24.6.-11.8.2019.

Alma Media aloittaa kauden parhaiden digikampanjoiden palkitsemisen

Alma Media haluaa antaa kunniaa onnistuneille digimarkkinointikampanjoille, nostamalla esiin kauden parhaat kampanjat neljä kertaa vuodessa. Tunnustuksia jaetaan kolmessa eri kategoriassa: valtakunnallinen, paikallinen ja b2b-kampanja. Palkinnot jaetaan ensimmäisen kerran huhtikuussa 2019.

Huimaa kasvua Tekniikka&Talouden, Tivin ja Talouselämän printtilehtien lukijamäärissä

Tekniikka&Talouden, Tivin ja Talouselämän printtilehtien lukijamäärät ovat huimassa kasvussa, ilmenee tuoreesta Kansallisen mediatutkimuksen mittauksesta.

Bannerimainontako muka tylsää? Lisää luovuutta ja vaikuttavuutta älybannerilla

Display-mainonta mielletään helposti arkipäiväiseksi massamainonnaksi. Mainostaja voi kuitenkin erottua digitaalisen maailman kohinasta oikein kohdennetulla ja luovalla bannerilla. Älybannerin avulla mainostajasta voidaan tehdä vaikuttava tarinankertoja, joka tavoittaa juuri oikeat kuulijat.

Sisältömarkkinoinnin trendit 2019 – vastuullisia tekoja ja asiakkaiden osallistamista

Vuonna 2019 sisältömarkkinoinnissa tulevat voimakkaasti esiin vastuullisuus, teot, osallistaminen ja vaikuttajamarkkinointi. Nappaa alta Alma Median sisältömarkkinointijohtaja Hanna Revon vinkit vaikuttavaan sisältömarkkinointiin ja osaat kertoa yleisöllesi sen, mitä he ovat kiinnostuneita kuulemaan.

Vinkit toimivan mainosaineiston toteuttamiseen ja optimointiin

Mainonnan tekninen toteutus sekä kuluttajan käyttökokemus vaikuttavat olennaisesti mainonnan onnistumiseen ja tavoitteiden saavuttamiseen. Lue vinkkimme toimivan mainosaineiston optimointiin.

Vaalimainonta haltuun – ehdokkaan kannattaa kohdistaa vaalimainos sinne, missä äänestäjät ovat

Vastuullisessa toimintaympäristössä julkaistu vaalimainos näyttäytyy äänestäjienkin mielestä suotuisassa valossa.

Ohjelmallinen ostaminen sopii luovaan brändimainontaan

Brändimainonnan ohjelmallinen ostaminen vaatii mainostajilta ja toimistoilta tiivistä yhteistyötä.

Tähtää Arkadianmäelle, osu lähelle

Eduskuntavaaliehdokas. Muista, että valintasi eduskuntaan tehdään lähellä sinua. Jotta saat potentiaalisten äänestäjiesi huomion mahdollisimman tehokkaasti, kerro viestisi niissä medioissa, joissa he viettävät aikaansa.