Tehtävämme on kiihdyttää yksilöiden, yritysten ja yhteiskunnan kestävää kasvua.
Uskomme, että kasvu toteutuu, kun jokaisella on vapaus ja mahdollisuus tehdä valintoja juuri silloin ja missä niillä on eniten merkitystä.
Siksi me haluamme vaalia ihmisen luontaista uteliaisuutta, ja olla apuna elämän eri valinnoissa. Teemme sen tuomalla itse kullekin merkityksellisimmät sisällöt ja palvelut käden ulottuville.
Pyrimme toiminnallamme myönteisen vaikutuksen maksimointiin yhteiskunnassa sekä ympäristöjalanjäljen minimointiin.
Vaikuttavuutemme syntyy tavoittavuudesta sekä palvelujen ja sisältöjen merkityksellisyydestä.
Mahdollistamme kestävät valinnat työssä ja vapaalla, asumisessa ja liikkumisessa. Tarjoamme luotettavaa ja puolueetonta tietoa medioissamme. Suomessa markkinapaikoista ja medioistamme muodostuva digiverkosto tavoittaa 3,2 milj. suomalaista viikossa. Rekrytointiportaaleillamme on 11 maassa yhteensä 64 miljoonaa kävijää vuosittain.
Vauhditamme siirtymää vähähiiliseen yhteiskuntaan
Markkinapaikat mahdollistavat kuluttajien kestävät valinnat
Alman markkinapaikat mahdollistavat käyttäjien vastuulliset valinnat tarjoamalla ympäristölähtöisiä hakukriteerejä kohteiden listaamiseen sekä tietoa palvelutarjoajien vastuullisuudesta.
Aluepuntari ja Asuntopuntari tarjoavat pankeille vastuullisten lainapäätösten tueksi tarvittavan tiedon
Pankeilla on merkittävä rooli vähäpäästöisten kiinteistökohteiden luotottajana. Alman Asuntopuntari ja Aluepuntari tarjoavat finanssialalle tarvittavat tiedot vakuuskohteiden arviointiin reaaliaikaisena ja yhdestä lähteestä.
DIAS mahdollistaa asunto- ja kiinteistökauppojen toteuttamisen aika- ja paikkariippumattomasti
Digitaaliset asuntokaupat vähentävät ajettuja kilometrejä, paperisten dokumenttien käyttöä ja auttavat alan eri toimijoita vastuullisuustavoitteiden saavuttamisessa.
Alma Hiilimittari kertoo digimainonnan päästöt
Raportoimme mainosverkostossamme julkaistavan mainonnan synnyttämät kasvihuonekaasupäästöt kampanjakohtaisesti osana kampanjoiden raportointia mainostaja-asiakkaillemme.
Vahvistamme demokratiaa ja parempaa työelämää
Mediat toimivan demokratian edellytyksenä
Vastuullinen journalismi antaa totuudenmukaista tietoa siitä, mitä maailmassa tapahtuu, jotta ihmisillä on oikeus muodostaa mielipiteensä luotettavan tiedon pohjalta.
Profesia Lab työelämän inkluusion puolesta
Slovakiasta lähtöisin oleva Profesia Lab on vuonna 2022 käynnistetty työnantajien, järjestöjen, koulujen sekä HR-ammattilaisten yhteistyömalli, jonka tavoitteena on lisätä vajaakuntoisten työllistymistä kilpailluilla työmarkkinoilla.
Workania työpaikkaportaali ukrainalaisille työnhakijoille
Vuonna 2022 julkaistiin työpaikkaportaali Workania.eu:n ukrainalaisille työnhakijoille. Alma Careerin Tšekin ja Slovakian maaorganisaatioiden yhteistyössä luoma portaali kokoaa toimintamaiden rekrytointisivustoilta ukrainalaisille sopivat työpaikat yhteen palveluun.
TET.fi-palvelu mullistaa nuorten työelämään tutustumisen
Alma ja Jobly ovat mukana kehittämässä Lasten ja nuorten säätiön TET.fi palvelua, joka tekee nuorten työelämään tutustumisen helpommaksi ja yhdenvertaisemmaksi.
Yhteistyön kautta halutaan varmistaa, että kaikilla koululaisilla eli tulevaisuuden työnhakijoilla olisi yhdenvertaiset ja monipuoliset mahdollisuudet tutustua työelämään.
Mahdollistamme kannattavan kasvun ja eettisesti kestävän liiketoiminnan
DOKS® varmistaa hyvän hallintotavan ja governance-riskien hallinnan
DOKS® palvelun kautta asiakkaat saavat laadukkaat työkalut hyvän hallintotavan toteuttamiseen, governance-riskien hallintaan ja samalla varmistavat eettisten liiketoimintaperiaatteiden noudattamista.
Yritystieto liiketoiminnan eri vaiheisiin
Alman Yritystiedon kokonaisuus tarjoaa palveluita prospektointiin, asiakasseurantaan, yrityksien analysointiin ja asiakasrekisterien päivittämiseen. Palvelusta löytyvät olennainen yritys- ja päättäjädata liiketoiminnan eri vaiheisiin.
Juridiikan palvelut – viimeisin lainsäädäntöön pohjaava tieto
Lainsäädäntö määrittelee yrityksille lukuisia velvoitteita. Alman sisällöt juridiikan, taloushallinnon ja verotuksen sekä työsuhteiden ja -oikeuden asiantuntijoille kattavat päivittyviä hakuteoksia ja tietopalveluja sekä ammattikirjallisuutta.
Alman vastuullisuustavoitteet
Ympäristövastuu
2024
Hiilidioksidipäästöjen vähentäminen omassa toiminnassa 4,3 prosenttia ja toimitusketjussa 1,23 % vuodessa
2030
Kasvihuonekaasupäästöjen vähentäminen omassa toiminnassa 52 % ja toimitusketjussa 14 %
Sosiaalinen vastuu
2024
Enintään viisi Julkisen sanan neuvoston langettavaa päätöstä vuodessa
Alman sivustoilla ei esiinny kansainvälisen kauppakamarin hyvää markkinointitapaa rikkovaa mainontaa
Työelämän laatu, työntekijöiden nettosuositteluindeksi NPS >8 (eNPS 43)
Hyvä hallintotapa
2024
100 % Alma Median henkilöstöstä on suorittanut Code of Conduct – valmennuksen
90 % keskeisimmistä alihankkijoista on sitoutunut yhtiön eettisen ohjeistuksen noudattamiseen
JATKUVA TAVOITE
Yhtiön palveluissa ei esiinny vakavia tietoturvaloukkauksia.
Vastuullisuusuutisia Almalta
Miten digitaalinen media ja vastuullisuus liittyvät yhteen? Alma Media on määrätietoisesti toteuttanut digitaaliseen transformaatioon perustuvaa strategiaa ja sen hedelmät kantavat tänä päivänä laajalle yhteiskuntaan.
Lue Kauppalehden Muutoksentekijät -artikkeli ja katso Kai Telanteen haastattelu.
Keväällä 2024 vastuullisuustietomme on julkaistu vuosikertomuksessa osana hallituksen toimintakertomusta muun kuin taloudellisen tiedon selvityksessä. Noudatamme vastuullisuusraportoinnissa olennaisuuden periaatetta.
Tutustu vuosiraporttiin.
Alma Medialle olennaiset YK:n kestävän kehityksen tavoitteet
Yhdessä
Yritysvastuumme kehittämisessä meitä auttaa joukko luotettavia ja pitkäaikaisia kumppaneita, joiden kanssa
teemme yhteistyötä. Sen lisäksi kuulumme muutamiin yritysvastuuverkostoihin ja –yhteistyöelimiin,
jotka toimivat tuntosarvinamme laajempaan yritysvastuukenttään.
Näistä kumppanuuksistamme ja jäsenyyksistämme tärkeimmät on esitelty alla.
Lisätietoa
-
Elina Kukkonen
Viestintä- ja brändijohtaja
Puh. 010 665 2333
elina.kukkonen(at)almamedia.fi -
Minna Kemppainen
Brändi- ja vastuullisuusmanageri
Puh. 0106656545
minna.kemppainen(at)almamedia.fi