Alma Media > Uutinen > Matka-ajan visualisointi kartalla auttaa kestävässä asuntovalinnassa

Matka-ajan visualisointi kartalla auttaa kestävässä asuntovalinnassa

Alma Median Etuovi.com on kehittänyt myynnissä olevien asuntojen karttapalveluja systemaattisesti ja kesän 2023 kynnyksellä palveluun tuotiin ensimmäisenä Suomessa matka-ajan visualisointi eri matkustustavoilla. Ominaisuus mahdollistaa vihreän asuntovalinnan tekemisen, sillä piirtämällä kartalle haluamansa matka-ajan, käyttäjä voi helposti tarkastella kuinka paljon liikkumista omaan arkeen kuuluisi, ja mitä kulkuvälineitä siirtymisiin voisi käyttää.

Palveluun kirjautuneena käyttäjä näkee jokaisen asunnon myynti-ilmoituksen yhteydessä matka-ajan ja etäisyydet valitsemallaan matkustustavalla omiin tärkeimpiin sijainteihinsa kuten esimerkiksi työpaikkaan, kouluun tai harrastuspaikkoihin, ja arvioimaan päivittäisen liikkumisen tarvetta kävellen, pyöräillen, autolla tai julkisella liikenteellä.

“Ominaisuus mahdollistaa vihreän valinnan tekemisen, sillä arjen sujumisen ja siihen sisältyvän liikkumisen tarpeen hahmottaminen on mahdollista yhden ja saman palvelun sisällä. Valintoja voi tehdä sen perusteella, haluaako matkojen sujuvan esimerkiksi vain pyöräillen tai julkisilla kulkuvälineillä”, kertoo Etuovi.comin tuotepäällikkö Antti Aittapelto.

Suomen kattavin asumisen palveluiden kartta

Etuovi.com-palvelun kartalta näkee visualisoituna millaiset kulkuyhteydet uudesta kodista voisi olla. Palvelun taustalla on Traveltime.com -palvelun laskennallinen malli, joka huomioi esimerkiksi myös siirtymiset julkisen liikenteen pysäkeille tai autoillessa nopeusrajoitukset, ympäröivän alueen ja tiestön ominaisuudet.

“Etuovi.comissa on Suomen kattavin asumisen palveluiden kartta. Olemme jo aiemmin kehittäneet karttapalveluamme näyttämään tonttien rajat, kaikki Suomen rakennukset ja myös arjen kannalta tärkeimmät palvelut kuten kaupat, koulut ja päiväkodit. Nyt tuomme ensimmäisenä Suomessa matka-ajat kätevästi asunnonetsijöiden saataville osaksi asuntoilmoituksia”, Aittapelto jatkaa.

Etuovi.comissa jatketaan matka-aikaan ja karttaan liittyvien toimintojen ja palveluiden kehittämistä edelleen.

Alma Median tavoitteena kestävien valintojen mahdollistaminen
Alma Median ympäristövastuun tavoitteena on kasvihuonekaasupäästöjen minimointi yhtiön omassa toiminnassa ja alihankintaketjussa. Positiivista vaikutusta ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi pyritään aikaansaamaan myös ympäristötietoisuutta kasvattavien mediasisältöjen muodossa ja mahdollistamalla digitaalisissa palveluissa kestäviä valintoja esimerkiksi autoa tai asuntoa hankittaessa. Palvelut tarjoavat esimerkiksi ympäristölähtöisiä hakukriteerejä kohteiden listaamiseen ja uusia tapoja kehitetään edelleen.

  • Julkaistu: 9.6.2023, 09:21
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: Almassa tapahtuu, Vastuullisuus

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi:

Vastuullisuuden edelläkävijä K-ryhmä käyttää Alma Hiilimittaria

K-ryhmä on vastuullisuustyössään maailman johtavia toimijoita. Vastuullisuuden hyväksi tehdään työtä…

Vastuullisuus

Katso webinaaritallenne: Vastuullisen digimainonnan mittaaminen

Alma Mediaratkaisuiden Johanna Vartiainen oli puhumassa vastuullisesta digimainonnasta ja sen…

Vastuullisuus

PäättäjäMind – Vastuullisuus yrityksissä

Mitä vastuullisuuden toteuttamiseen ja seurantaan liittyviä toimenpiteitä yrityksissä on tehty?…

Vastuullisuus