Suomen johtava talous- ja ammattilaismedia

    Alma Media > Mainostajat > Alman mediat ja palvelut > Alma Businessmediat

Ajankohtaista    |    Caset    |    Hinnat    |    Aineisto-ohjeet     |    OTA YHTEYTTÄ


Alma Businessmediat

Alma Businessmediat tavoittavat miljoonayleisön joka viikko.

Alma Businessmediat ovat tunnettuja klassikoistaan kuten Kauppalehti ja Talouselämä mutta myös muut mediat kuten esimerkiksi Arvopaperi, Tekniikka&Talous, Optio ja Uusi Suomi tavoittavat suomalaiset päättäjät joka viikko.

Suomen vaurain ja vaikuttavin miljoonayleisö, päättäjiä ja ammattilaisia


VERKKO, MOBIILI

1 300 000

KÄVIJÄÄ/VKO


PÄÄTTÄJÄT JA AMMATTILAISET

54%

(joht.asemassa + ylemmat th:t + yrittäjät yks.)


VERKKO, MOBIILI JA PRINTTI TAVOITTAVAT

1 500 000

LUKIJAA /KÄVIJÄÄ
viikon aikana


LEHDET TAVOITTAVAT

421 000

LUKIJAA


Lähde: KMT 2023, FIAM vko 34-37 / 2023; Kantar Päättäjä Mind 2023; * digi 1 vko, printit x 1​


Alma Businessmediat luovat markkinoijalle viikoittain yhteensä 1 500 000 kontaktia verkossa ja printissä. Digitaalinen verkosto tavoittaa jo yksin  1 300 000 verkkokävijää viikossa. Painetut lehdet kohtaavat 421 000 lukijaa, jotka edustavat suomalaisia ylempiä toimihenkilöitä, asiantuntijoita, päättäjiä ja yrittäjiä.

Alma Businessmediat tavoittavat valtaosan suomalaisista päättäjistä ja päätöksentekoon osallistuvista heille luontevimmassa mediaympäristössä, ammatillisesti kiinnostavien asioiden ääreltä. Monipuoliset mediakanavat mahdollistavat ylimmän johdon ja lopullisten hankintapäättäjien sekä eri alojen asiantuntijoiden ja ammattilaisten laaja-alaisen tavoittamisen.

Lähde: KMT 2023, FIAM vko 34-37 / 2023; Kantar Päättäjä Mind 2023; * digi 1 vko, printit x 1​



Alma Businessmedioissa tavoitat:


54 %

päättäjät ja valmistelijat​

57 %

päätoiminen yrittäjä

61 %

ylin johto

73 %

bruttotulot 8 000+ €/kk

Ja he kaikki vaikuttavat.


Lähde: Lähde: Kantar Mind Päättäjä 2023; printit x 1 digit x 1 vko​

TUNNEMME PÄÄTTÄJÄN

Päättäjän arki on kiireistä, muutokset tapahtuvat yhä nopeammin ja yllättäen. Johtoryhmän agendoille nousevat tässä ajassa erityisesti kilpailutilanteen muutokset ja niihin reagoiminen. Yhtä lailla tärkeänä pidetään uusasiakashankintaa. Näiden lisäksi johtoryhmäläisiä pohdituttavat erilaiset teknologiakehitysprojektit ja digitalisaatio, liiketoiminnan tehokkuuden lisäämistä unohtamatta. Kasvuyrityksissä tärkeäksi nousee myös henkilöstön rekrytointi.

Päättäjä puntaroi paljon erilaisia digitalisaatioon liittyviä asioita. Top 3 yleisimmin mainittua digitalisaation estettä ovat digiosaamisen tai resurssien puute, digitaalisen valmiuden vaihtelu ja digi-investointien korkeat kustannukset. Päättäjät suunnittelevat panostavansa seuraavan parin vuoden aikana yritysten digikanaviin tuottamiin sisältöihin, tekoälyn hyödyntämiseen ja asiakkaiden itsepalveluratkaisuihin. Digitalisaation ympärillä vallitsee päättäjissä edelleen epätietoisuus; mihin kannattaa panostaa ja kuinka tuoda niitä esille?

Vastuullisuuteen liittyviä toimenpiteitä on tehty isoissa yrityksissä huomattavasti useammin kuin pienemmissä, sillä vastuullisuusraportoinnin velvoitteet ovat vasta rantautumassa pienempiin yrityksiin. Toimialakohtaiset erot ovat suuria. Kun kysyttiin, missä asioissa ollaan vastuullisuustyössä onnistuttu erittäin hyvin nousi sisäinen tekeminen keskiöön: Hyvä hallintotapa, markkinointi ja viestintä, henkilöstön monimuotoisuus sekä tasa-arvo. Yritysten ulkopuolella katse kohdistuu mm. kumppanuuksiin. Kun kun yrityksen vastuullisuus kasvaa ja konkreettisia toimia tehdään, niistä kannattaa ja voi kertoa – vaikkapa sisältömarkkinoinnin keinoin. Tämä on yksi tapa myös erottautumiseen ja brändin kehittämiseen.

Lähde: Kantar Mind Päättäjä 2023

AMMATTI- JA BUSINESSMEDIAT

Ammatti- ja businessmedioilla on tärkeä rooli päättäjän tiedonhaun ja inspiraation lähteenä. Nämä mediat ovat omassa luokassaan verrattuna muihin mediaryhmiin, kuten esim. TV ja radio.

Tutustu Alma Businessmedioihin:


Kauppalehti on päättäjien ja yritysvaikuttajien arvostama nopea ja jatkuvasti kehittyvä uutismedia.

Lue lisää >>

Talouselämä tarjoaa selvityksien ja tutkimuksien kautta ainutlaatuista tietoa suomalaisista yrityksistä ja yhteiskunnasta.

Lue lisää >>

Arvopaperi tarjoaa riippumatonta tietoa, ideoita ja virikkeitä sijoittamisen tueksi.

Lue lisää >>

Uusi Suomi on vaikutusvaltaisen suomalaisen uutismedia, joka toimii ennakkoluulottomasti median murroksen eturintamassa.

Lue lisää >>



Kauppalehti Optio on näyttävä talouden aikakauslehti, jonka lukijakunta arvostaa laatua.

Lue lisää >>

Ainoa johtamisen ja esihenkilötyön erikoislehti Suomessa. Fakta auttaa johtamaan ihmisiä paremmin.

Lue lisää >>

Toimitilat Kauppalehti on Suomen johtava toimitilojen markkinapaikka verkossa.

Lue lisää >>

Mikrobitti tarjoaa lukijoilleen syvällistä tietoa laitteista, palveluista ja ilmiöistä.

Lue lisää >>



Tivi yhdistää teknologia- ja palvelutoimittajat sekä asiakkaat yhteisillä foorumeilla.

Lue lisää >>

Tekniikka&Talous tavoittaa tekniikan koulutetut päättäjät ja asiantuntijat.

Lue lisää >>

Mediuutiset on terveydenhuollon uutis- ja ajankohtaismedia lääkäreille ja lääkealan ammattilaisille ja päättäjille.

Lue lisää >>



TUTUSTU ASIAKKAIDEMME ONNISTUMISIIN


kl_siemens_lappari-luovat-570x270
Case

BtoB-mainonta voi olla myös hauskaa ja aktivoivaa

Inderes toteutti poikkeuksellista huomiota herättävän monikanavaisen kampanjan. Kuva-arvoituksella varustettu pysäyttävä luova aktivoi tarkasti rajattua kohderyhmää.

Lue lisää

kl_siemens_lappari-luovat-570x270
Case

Aino Areena sai oikeilla mediavalinnoilla ennätysmäärän tarjouspyyntöjä

Näkyminen uskottavassa ja vahvassa mediabrändissä toi uudelle tapahtuma-areenalle tunnettuutta ja ennätysmäärän tarjouspyyntöjä.

Lue miten sisältömarkkinoinnin ja displayn yhdistelmällä tehtiin huipputuloksia



OTA YHTEYTTÄ



Mediamyynnin yhteystiedot >>

Ilmoitusvaraukset ja aineistot osoitteeseen:

mediamainonta(a)almamedia.fi

Sisältömarkkinoinnin tiedustelut osoitteesta:

sisaltomarkkinointi(a)almatalent.fi

Alma Media Finland Oy
Alvar Aallon katu 3 C
00100 Helsinki