Avainasiat

Alma Media luo omistaja-arvoa toteuttamalla strategiaa, jonka ytimessä on kannattavan kasvun hakeminen digitaalisesta media- ja palveluliiketoiminnasta. Keskitymme markkinapaikkaliiketoiminnan kasvattamiseen Suomessa ja kansainvälisesti, ammattilaismedian ja ammattilaisille suunnattujen palveluiden laajentamiseen kotimaassa sekä valtakunnallisen monikanavaisen kuluttajamedian ja -palveluiden kehittämiseen.

Alma Mediaa sijoituskohteena puoltavat seuraavat seikat:

1. Digitaalinen liiketoiminta tuo kannattavaa kasvua: medialiiketoiminta muuntautuu palveluksi

Alma Median muuntautuminen painetun lehden liiketoimintaan nojaavasta liiketoiminnasta digipalveluja tarjoavaksi monimedia- ja palveluyhtiöksi on ollut hyvässä vauhdissa jo pitkään, 1990-luvun puolivälistä lähtien.

  • Erityisesti laajentumisemme digitaalisissa palveluissa itäiseen Keski-Eurooppaan on tuonut kannattavaa kasvua ja liiketoimintamalli on ollut hyvin skaalautuva.
  • Strategiamme mukaisesti hyödynnämme uusimpia teknologioita ja vahvaa osaamista digitaalisten tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä.
  • Digitaalinen liiketoiminta muodostaa jo lähes 70 prosenttia konsernin liikevaihdosta.

2. Johtava markkina-asema ja vahvat brändit 

Alma Median tuotteet ovat omissa kohderyhmissään johtavia media- ja palvelubrändejä ja niiden markkina-asema on useimmissa maissa vahva.

  • Rekrytointiliiketoiminnassa olemme markkinajohtaja kuudessa itäisen Keski-Euroopan maassa.
  • Alma Medialla on Suomessa useita vahvoja media- ja palvelubrändejä
    • Johtavat talousmediat, kuten Kauppalehti ja Talouselämä ja valtakunnallinen uutismedia Iltalehti tavoittavat yhteensä lähes 80 prosenttia kaikista suomalaisista.
    • Asumisen & autoilun johtavat markkinapaikat
    • Lisäksi tarjoamme ammattilaisten kehittymistä ja liiketoimintaa kasvattavia palveluja, kuten kirjankustannusta, koulutusta & seminaaritapahtumia sekä tietopalveluja.
    • Mainostajille tarjoamme toiseksi suurimman suomalaisen digitaalisen mainosverkoston.

3. Vankka taloudellinen asema mahdollistaa kasvun tulevaisuudessa ja hyvän osingonmaksukyvyn

  • Kustannustehokkaan ja ketterän liiketoimintamallimme kautta kasvumme on ollut kannattavaa ja mahdollistanut investointimme digitransformaation edelleen kiihdyttämiseksi.
  • Taloudellinen asemamme on hyvä: taseemme on nettovelaton ja likviditeettimme on hyvä.
  • Alma Median hyvä osingonmaksukyky perustuu yhtiön vahvaan ja vakaaseen kassavirran tuottamiskykyyn. Alma Media jakaa tilikauden tuloksesta keskimäärin yli puolet osinkoina.

 


 






Katso Alma Median taloudelliset tavoitteet täältä.