Alma Media > Mainostajat > Ohjelmallinen mainonta > Ohjelmallinen mainonta > Blogi > Älä unohda brändimainontaa ohjelmallisesta!

Älä unohda brändimainontaa ohjelmallisesta!

Julkaisimme elokuussa Taloustutkimuksen kanssa tehdyn Brändien arvostus -tutkimuksen. Siksipä on hyvä tarkastella brändimainontaa myös ohjelmallisen mainonnan näkökulmasta. Tyypillisesti ohjelmallista mainontaa on hyödynnetty taktiseen tekemiseen, samalla kun brändiä on rakennettu enemmän muilla ostamisen tavoilla ja mediaryhmillä.

Tämä ajattelutapa on kuitenkin muuttumassa – tai jo muuttunut. Ohjelmallista mainontaa käytetään yhä enemmän brändimainontaan ja hyvä niin! Esimerkiksi ohjelmallisen mainonnan ostajille suunnattu ja alkuvuodesta 2022 toteuttamamme kyselytutkimus vahvistaa trendin. Valtaosa tutkimukseen vastaajista toteaa brändillisen tekemisen muodostavan vähintään puolet ostetusta ohjelmallisesta mainonnasta.

Tutustu kyselytutkimuksen tuloksiin pohjautuvaan white paperiin tästä >>

Ohjelmallinen mainonta on siis nykyisin jo varsin merkittävä kanava brändimainontaan. Ja se myös toimii. Eiväthän ammatikseen mainontaa ostavat ohjelmallisen mainonnan asiantuntijat meditoimistoissa tai isojen mainostajien markkinoinnissa muuten sitä nykyisissä määrin hyödyntäisi!

Miksi ohjelmallinen mainonta sitten sopii entistä paremmin myös brändimainonnan työkaluksi?

Syitä on löydettävissä ainakin seuraavat kolme:

  1. Ohjelmallisessa mainonnassa on saatavilla entistä isompia mainospintoja ja monipuolisempia suuren huomioarvon mainosformaatteja.
  2. Ohjelmalliseen mainontaan käytettävää hyvälaatuista inventaaria on aiempaa enemmän
  3. Muun muassa videomainonta ja muut monipuoliset ratkaisut tarjoavat uusia mahdollisuuksia myös brändimainonnan toteuttamiseen.

Oleellista myös brändimainonnassa on löytää oikeat yleisöt. Meiltä Almalta löydät oikeat yleisöt tarpeeseen kuin tarpeeseen. Lisäksi olemme kehittäneet muun muassa kohdentamiseen käytettävää yleisödatan hallintateknologiaa vuoden 2022 aikana. Tämä mahdollistaa käyttäjädatan profiloinnin, segmentoinnin ja aktivoinnin reaaliajassa. Näin ollen mainonnan kohdentamisen nopeus ja tarkkuus sekä yleisöjen tavoitettavuus selain- ja sovellusympäristöissä on kasvanut.

Lue lisää datakyvykkyyksien kehittämisestä >>

Päivämäärä: 5.9.2022