Alma Media > Mainostajat > Ohjelmallinen mainonta > Ohjelmallinen mainonta > Blogi

Ajankohtaista ohjelmallisesta mainonnasta

Programmatic Guaranteed tarjoaa uusia mahdollisuuksia ohjelmalliseen mainontaan

Ohjelmallinen mainonta kasvattaa suosiotaan, kun sen hyödyntämisen laajat mahdollisuudet tulevat yhä tutummiksi digimarkkinoinnin kentän toimijoille. … Lue lisää >>

Päivämäärä: 16.4.2021

Teksti: Tanja Jaatinen, Programmatic Manager, Alma Mediaratkaisut

Keyword-listat brand safetyn turvaajina – vai ovatko sittenkään?

Keyword-listoijen avulla tavoitellaan hyötyjä, mutta liian laajasti käytettyinä ne saattavat muodostua ongelmaksi. Lue lisää >>

Päivämäärä: 8.4.2021

Teksti: Aki Salonen, Programmatic Specialist, Alma Mediaratkaisut

Brand Safety ja Brand Suitability – asiapuhetta vai turhia uhkakuvia?

Mediaympäristön vaikutuksesta markkinoinnin tehokkuuteen ja brändeistä muodostuviin mielikuviin on puhuttu jo pitkään. Viime aikoina keskustelua ovat täydentäneet kysymykset Brand Safetystä ja Brand Suitabilitystä. Mistä siis on kyse – jälleen uusista muotisanoista vai tulosten kannalta aidosti huomionarvoisesta asiasta? Lue lisää >>

Päivämäärä: 22.3.2021

Teksti: Aki Salonen, Programmatic Specialist, Alma Mediaratkaisut

Alma Median Transparency & Consent Framework -webinaarissa 27.1.2021 tästä digimarkkinoinnin kenttään vaikuttavasta tärkeästä aiheesta kertoivat Alman Data Protection Officer Matti Venho ja ohjelmallisen mainonnan tiimin esimies Maarit Toivonen. Käytännönläheisessä webinaarissa käytiin läpi…
Lue lisää >>

Päivämäärä: 8.2.2021

Miten Apple IDFA:ssa tapahtuvat muutokset vaikuttavat digimainontaan?

Digitaalinen mainonta on murroksessa. Siitä lähtien kun Google tammikuussa 2020 ilmoitti lopettavansa kolmannen osapuolen evästeiden käytön, on markkinalla vallinnut epävarmuus siitä, minkälainen ratkaisu korvaa vanhan tutun tavan kohdentaa ja mitata mainontaa…
Lue lisää >>

Päivämäärä: 21.1.2021

TCF-standardin uusi versio käyttöön

TCF eli Transparency and Consent Framework on IAB Europen yhdessä julkaisijoiden ja adtech-vendoreiden kanssa kehittämä standardi evästesuostumuksen pyytämiseksi ja välittämiseksi. Alma Media on ollut mukana TCF-standardissa jo vuonna 2018 julkaistusta ensimmäisestä versiosta lähtien. Uusi TCF v.2.0 tuo…
Lue lisää >>

Päivämäärä: 17.9.2020

Alma on siirtynyt first price -huutokauppamalliin ohjelmallisessa mainonnassa

Ohjelmallisessa mainonnassa CPM-hinta muodostuu huutokaupan perusteella ja mainosnäytön lopullinen hinta voi määräytyä second price tai first price -huutokauppamallilla. First price -huutokauppamallissa ostaja maksaa mainosnäytöstä…
Lue lisää >>

Päivämäärä: 16.9.2020