Genanon kampanja vauhditti myyntiä ja toi näkyvyyttä 

Genano on suomalainen ilmanpuhdistusteknologian laite- ja ratkaisuyhtiö. Yritys perustettiin Suomessa vuonna 1999, ja se toimii nykyään yli 30 maassa ympäri maailmaa. Genano toimittaa puhdasta sisäilmaa sadoille kunnille ja yrityksille Suomessa ja Euroopassa.

Genano toteutti joulukuussa 2020 monikanavaisen kampanjan Alma Talentin medioissa. Kampanjaan kuului bannerimainonnan lisäksi printtimainontaa Kauppalehdessä ja Talouselämässä.

Tavoitteena myyntiliidit
Kampanjan tavoitteena oli Genanon tunnettuuden kasvattaminen yrityspäättäjien keskuudessa, painopisteenä suuret yritykset. Tunnettuuden ja kiinnostuksen tuomalla nosteella tavoitteena oli hankkia lyhyessä ajassa mahdollisimman paljon myyntiliidejä Genanon myynnille. Kyselyjen määrä ja yhteydenottojen määrä myynnille lähti kasvuun heti kampanjan alkaessa ja on jatkunut sen jälkeen aiempaa selvästi korkeammalla tasolla.

KL kansi 2
.
KL printti
näyttö
TE aukeama

 

Tulokset ylittivät odotukset
Kampanja toimi erinomaisesti ja tulokset vastasivat odotuksia ja jopa ylittivät ne. Kysely- ja myyntiliidimäärät ovat kasvaneet selvästi. Liikenne sivustolla vilkastui huomattavasti, mainonnan julkaisupäivinä sivuston kävijämäärät kasvoivat 100–200 % normaalipäiviin verrattuina. Kampanjan tuloksena suorat puhelimitse ja sähköpostilla tapahtuneet yhteydenotot lisääntyivät.    

 

Kohderyhmänä suuryritysten päättäjät
Kampanjan kohderyhmänä oli suuryritysten päättäjät. Genanon tuotteet soveltuvat suurten yritysten turvallisen sisäilman tarpeisiin erinomaisesti, mutta suurten yritysten päättäjät eivät tunteneet Genanoa yrityksenä eivätkä sen tuotteita kovin hyvin. 

Genanon toimitusjohtaja Niklas Skogster kertoo:
”Valitsimme kyseisen kampanjaratkaisun, koska halusimme tavoittaa päättäjät ja saada viestimme nopeasti heille. Lähtöhypoteesimme oli, että Kauppalehti ja Talouselämä johtavina bisnespäättäjämedioina auttavat meitä saavuttamaan tavoitteemme”. 

Kampanjan pääviesti oli VTT:n tutkimustulos, jossa todistettiin, että Genanon tuote poistaa 99,999 % sisäilman viruksista ja bakteereista. Ilmoituksista oli ohjaus verkkosivuille, josta tutkimuksen saattoi ladata. Lataamisen taustalla hyödynnettiin HubSpot Marketing Hub markkinointi- ja myyntiautomaatiojärjestelmää, jonka avulla myynti sai heti tiedon henkilöstä, joka oli tutkimuksen ladannut eli ilmaissut kiinnostuksensa. 


Niklas

Niklas Skogster, toimitusjohtaja, Genano:
”Yhteistyö Alman kanssa on sujunut mainiosti. Yhteinen näkemys toimivasta kampanjakokonaisuudesta löytyi nopeasti ja palvelu toimi kaikin puolin kitkattomasti”.