Salvoksen kampanja sai aikaan ennätyksellisen kesän ja syksyn – kasvua noin 30 %
Perheyritys Salvos on suomalainen vapaa-ajan moduuli- ja valmisrakentamisen toimija. Salvoksen valikoimaan kuuluvat asiakkaan toiveiden ja tarpeen mukaan muokattavissa olevat hirsitalot ja -mökit, piharakennukset ja hirsisaunat.
Kevään ja kesän 2020 aikana toteutetun kampanjan tavoitteena oli taktinen markkinointi Espoon myymälän alueelle ja muualle Suomeen. Lisäksi tavoitteena oli brändin tunnettuuden vahva kasvattaminen.

Kohderyhmänä mökkiläiset
Kampanjan kohderyhmänä olivat mökin rakentajat ja omakotitaloissa asuvat pihasaunan tai aitan rakentajat / haaveilijat koko Suomessa. Alma-verkostossa keväällä toteutettu digikampanja kohdennettiin mökkeilystä kiinnostuneille Helsingin, Espoon ja Vantaan alueilla. Lisäksi kampanjaan sisältyi valtakunnallista display-näkyvyyttä Iltalehdessä. Kampanjaa jatkettiin kolmella valtakunnallisella sisältömarkkinointiartikkelilla Iltalehdessä kesä-elokuussa, mökkiläisten loman ja Asuntomessujen aikaan.
Kampanjassa julkaistut sisältömarkkinointiartikkelit:
- Joko ensi juhannuksena sinullakin on oma pihasauna? Viisi tärppiä ulkosaunan ostajalle
- Kun lama iski, Eino laittoi työntekijänsä tekemään polttopuita – siitä syntyi yritys, joka tekee nykyään Suomen upeimmat saunat
- Näin toteutuivat suomalaisten mökkiunelmat – Pertti ja Kristiina, Päivi sekä Annika kertovat, miten unelmasta tuli totta
Kampanjan tulokset ylittivät odotukset – ennätyksellinen kesä ja syksy, kasvua noin 30 % tämän vuoden osalta
Kampanja näkyi kysynnän kasvuna ja liikenne Salvoksen sivuilla lisääntyi. Kesäkuun lopussa julkaistu sisältömarkkinointiartikkeli sai jopa 120 000 lukijaa.

”Kampanja sai aikaan selkeän kysyntäpiikin. Sisältömarkkinointiartikkeleista tuli suoraa liikennettä ja konversiota. Vierailijoiden määrä yhteystietosivuillamme kasvoi ja liikenteen laatu parani. Ideakirjan tilaajien määrässä oli selkeää kasvua, heinäkuussa ideakirjan tilanneita oli ennätysmäärä, yli 950 kpl. Myös ajanvarausten määrä kasvoi, Espoon myymälän ajanvaraukset menivät ajoittain jopa tukkoon. Kampanja sai aikaan ennätyksellisen kesän ja syksyn. Tulemme tekemään noin 30% kasvun tämän vuoden osalta viime vuoteen verrattuna.
Olemme erittäin tyytyväisiä ja tulemme varmasti jatkamaan kampanjointia Alman kanavissa.”
–Lasse Jaanu, myynti- ja markkinointijohtaja, Salvos Finland Oy