Piceasoftin sisältömarkkinointikampanja Arvopaperissa ja Kauppalehdessä sai sijoittajat, asiakkaat ja toimittajat liikkeelle
Piceasoft on merkittävä toimija puhelinten kiertotaloudessa. Yritys tarjoaa puhelinten ja tablettien jälleenmyyjille ohjelmistoalustan, joka mahdollistaa käytettyjen laitteiden myynnin, kierrätyksen ja huollon. Alustan avulla kierrätetään miljoonia mobiililaitteita vuosittain. ”Käytettyjen puhelinten markkinoiden kooksi arvioidaan 67 miljardia dollaria parin vuoden päästä. Tavoitteenamme on tulla maailman johtavaksi yritykseksi puhelinten kierrätyksen ohjelmistoissa”, kertoo Piceasoftin toimitusjohtaja Pia Kantola.
Helmikuussa 2020 Piceasoft toteutti yhdessä Alma Talentin kanssa sisältömarkkinointikampanjan, jolla haettiin lisänäkyvyyttä yritykselle sekä vauhditusta juuri käynnistyneelle sijoituskierrokselle. Tavoitteena oli tavoittaa aktiiviset sijoittajat ja erityisesti ne, jotka sijoittavat kasvuyrityksiin.
Sijoituskierros toteutui yli odotusten. Myös uusia asiakkaita ja toimittajia otti yhteyttä.
Piceasoft valitsi kampanjaansa Kauppalehden digiblogin sekä Arvopaperin printti-artikkelin. Nämä antoivat mahdollisuuden kertoa yrityksen avainviestit elävästi toimitusjohtaja Kantolan omin sanoin. Blogin tehoa sai lisättyä jakamalla sitä sosiaalisen median kanavissa. Artikkelimuotoon tehty ilmoitus Arvopaperi-lehdessä tavoitti erityisesti aktiivisia sijoittajia.
”Kampanjan tulokset olivat erittäin hyvät. Blogimme lukijakunta oli laajempi kuin odotimme ja blogin jakaminen nosti näkyvyyttämme Linkedinissä huomattavasti. Arvopaperin ilmoitus sai hyvää palautetta, erityisesti oikean kohderyhmän tavoittamisesta. Mikä tärkeintä – sijoituskierroksemme onnistui erittäin hyvin. Lisäksi saimme kaksi uutta asiakasta, joita emme osanneet tältä rahoituskampanjalta odottaa. Yllättävää oli myös se, että toimittajia otti yhteyttä ja meistä tehtiin jopa neljä lehtijuttua.
Yhteistyö Alman kanssa oli sujuvaa ja asiakaslähtöistä. Heidän myyntitiiminsä ymmärsi hyvin pienen kasvuyrityksen tilannetta ja heillä oli hyvää dataa eri kanavien lukijakunnista. He löysivät meille vaikuttavan ja kustannustehokkaan tavan toteuttaa kampanja. Mainoksen ja blogin toteuttamiseen saimme selkeät ohjeet ja toteutus oli vaivatonta”.
Pia Kantola, toimitusjohtaja, Piceasoft Oy