Neste sai
ennennäkemättömän huomion päättäjäyleisössä
Neste vahvistaa edelläkävijyyttään markkinoimalla uusiutuvia
raaka-aineita hyödyntäviä tuotekonsepteja. Esillä on viisi konseptia, joista
yleisö ja Nesteen koollekutsuma tuomaristo valitsivat kiinnostavimman
toteutettavaksi prototyypiksi. Hankkeesta halutaan kertoa mm.
päättäjäyleisölle, mielipidevaikuttajille ja edelläkävijöille.
Mediaratkaisussa yhdistyy vahvasti sosiaalisen median,
perinteisen printin ja displayn voima. Sosiaalisessa mediassa futurologi ja
Youtube-tähti Prince Ea:n äänellä on keväästä 2016 alkaen nostettu esille
tulevaisuus-teemaa erityisesti mielipidevaikuttajille.
Syksyllä 2016 Alma Talentin medioissa konkretisoitiin näyttävästi
tuotekonsepteja päättäjäkohderyhmälle. Hanke jatkuu.
Alma Talentin tarjoama ratkaisu
Isoin panostus oli syksyllä 2016 Kauppalehden monikanavainen
etusivu, joka valittiin B2B-kampanjan päämediaksi. Hanke oli etusivun uutisen
arvoinen, joten mainonnassa haluttiin käyttää ratkaisua, mikä nostaa hankkeen
isosti ja vaikuttavasti esille monikanavaisesti. Monikanavaista etusivua
käytettiin kahdesti eri aineistolla syksyn aikana.
Kampanjan mediapalettiin kuului Alma Talentin medioista myös Arvopaperi, Talouselämä, Tekniikka&Talous ja Kauppalehti Optio. Kauppalehden monikanavainen etusivu ja printtikampanja talouslehdissä rakensivat laajan peiton näkyvyyden päättäjäyleisössä. Näin tavoitettiin päättäjät, asiantuntijat, yrittäjät, sijoittajat ja mielipidevaikuttajat otollisessa mediaympäristössä.
Tulokset
Kauppalehden monikanavainen etusivu tutkittiin 13.9., jossa Kauppalehden printin ja digin tiistaipäivän yleisöstä 69 % muisti nähneensä Nesteen kampanjan jossain Kauppalehden mediassa. Tulos on korkein mitattu huomioarvo Kauppalehden monikanavaisista kampanjoista. Talouselämässä tutkittu Nesteen ilmoitus herätti voimakkaimmin kiinnostusta tutkimusnumeron ilmoituksista.
Alma Talentin yleisöistä löytyi oikeaa kohderyhmää, jossa hanke herätti vahvaa kiinnostusta. Näin hanketta kuvailtiin tutkimusten avoimissa kommenteissa
- Mielenkiintoinen idea. Hienoa että yritykset tutkivat asioita/tulevaisuutta myös oman perusbisneksensä ulkopuolelta.
- Vaikutti vain niin mielenkiintoiselta, että pysähdyin tutkimaan.
- Olen kiinnostunut tekniikan kehittymisestä, ja toisaalta uusien teknologioiden kehittäminen voi vaikuttaa tekemiini sijoituspäätöksiin.
- Olen 26v teknologian suurkuluttaja, innovaatiot ja uudet tekniikat kiinnostavat suuresti. Minulla on dieselauto sekä bensiinillä kulkeva moottoripyörä. Olen Nesteelle melko hyvä asiakas siinä mielessä, että tankkaan heidän tavaraansa n. 3000€ edestä vuodessa
- Herätti mielenkiinnon ja pisti miettimään erilaisia ”ajatuksen voimalla” konsepteja. Mielenkiintoinen mainos!
- Innovatiivinen yhtiö Suomesta. Hyvä homma!