Alma Media > Mainostajat > Caset > Mainostajalle > Aino Areena sai oikeilla mediavalinnoilla ennätysmäärän tarjouspyyntöjä

Aino Areena sai oikeilla mediavalinnoilla ennätysmäärän tarjouspyyntöjä

Näkyminen uskottavassa ja vahvassa mediabrändissä toi uudelle tapahtuma-areenalle tunnettuutta ja ennätysmäärän tarjouspyyntöjä.

Aino Areena on uusi tapahtuma-areena Järvenpäässä. Tilat muotoutuvat niin konsertti-, juhla- kuin seminaari- ja kokouskäyttöön. 

Aino Areena päätti kokeilla yhteistyötä Alma Median kanssa, ja yhteistyössä päädyimme valitsemaan palettiin sisältömarkkinointia ja tulospohjaisen display-kampanjan. Tämä olikin loistovalinta!

Sisältömarkkinoinnin tavoitteena oli lisätä Aino Areenan tunnettuutta yrityspäättäjien ja tapahtuma-alan ihmisten keskuudessa, ja tulospohjaisella kampanjalla tavoiteltiin taktista tapahtumatilojen ja palveluiden myyntiä ohjaamalla lukijat tutustumaan tiloihin ja palveluihin tarkemmin.

Oikean kohderyhmän tavoittaminen avainasemassa

”Tapahtumatilamme mahdollistavat tapahtumien järjestämisen muutaman sadan hengen tilaisuuksista aina kolmen tuhannen hengen tapahtumiin asti. Tästä syystä keskisuuret ja suuret yritykset, joiden henkilöstö on 300–3000 hengen väliltä, ovat meille tärkeä kohderyhmä esimerkiksi yrityksen henkilöstöjuhlia ajatellen. Kampanjan myötä tavoitimme paljon yrityspäättäjiä halutusta kohderyhmästä, ja olimme siihen erittäin tyytyväisiä”, toteaa Aino Areenan markkinointipäällikkö Alina Kaivoluoto

Tunnettuuden eteen on tehtävä töitä

Koska Aino Areena on vielä uusi tulokas tapahtumakentällä ja suurin osa järjestetyistä tapahtumista on suuria yritysjuhlia, jotka eivät aina kuulu ja näy ulospäin, täytyy tunnettuuden eteen tehdä paljon töitä. Tämän kokoluokan tapahtuma-areenoille on kyllä kysyntää ja Aino Areena vastaisi monen yrityksen tapahtumatarpeisiin, mutta monikaan ei vielä tiedä, että tällainen tapahtumakeskus on Järvenpäässä olemassa.

Vaikka kuvat tapahtumista kertovat usein enemmän kuin tuhat sanaa, ei valttikortti suinkaan ole vain uniikin kokoluokan tapahtumatila, vaan myös sen henkilökunta. Henkilökunnalla on aito intohimo ja halu auttaa asiakkaita onnistumaan, ja se on se, mistä Aino Areena tunnetaan tällä hetkellä parhaiten. Mutta valitettavasti se tunne ei välity yhdestä kuvasta. Tarvitaan paljon enemmän. 

”Sisältömarkkinoinnin kumppaniartikkelin myötä pääsimme kertomaan meidän tarinaamme paljon kattavammin ja monipuolisemmin. Aino Areena ei ole vain tyhjä tapahtuma-areena, jonka puisten raamien sisäpuolelle voi maalata omannäköisensä tapahtuman, vaan se on paljon enemmän. Aino Areenan tarinaa kirjoitetaan tapahtuma kerrallaan, ja ne tarinat ansaitsevat tulla kuulluksi ja nähdyksi. Siksi koin, että kumppaniartikkeli on meille oikea valinta tuoda tarinaamme esiin”, kertoo Alina Kaivoluoto.

Suoria tarjouspyyntöjä ennätysmäärä

Kampanjoinnin myötä Aino Areena sai suoria tarjouspyyntöjä tapahtumatilasta ja se oli tärkeä mittari kampanjan tuloksia tarkastellessa. Tulospohjaisella display-kampanjalla saatiin aikaan tunnettuutta.  Lisäksi kumppaniartikkelia jaettiin aktiivisesti myös Aino Areenan omissa sosiaalisen median kanavissa, joten se näkyi Uudellamaalla yli miljoonalle ihmiselle.

Alina Kaivoluoto, markkinointipäällikkö, Aino Areena:

Olemme olleet erittäin tyytyväisiä kampanjan toteutukseen yhteistyössä Alma Median kanssa. Kattavan loppuraportin lisäksi yhteyshenkilömme piti meitä ajan tasalla puhelimitse kampanjan tuloksista myös kampanjoinnin aikana. Oli mahtava päättää viikko kuulumisiin yhteyshenkilömme Outin kanssa ja kuulla kuinka Aino Areenan kumppaniartikkeli oli ylittänyt kaikkien odotukset ja yltänyt huippulukemiin.

Mediavalinnoilla on suuri merkitys. Se, että brändimme näkyy uskottavien ja vahvojen mediabrändien sisällä, kuten Kauppalehdessä, vahvistaa se samalla myös Aino Areenan brändin uskottavuutta.

Kampanjoinnin aikana saimme ennätysmäärän tarjouspyyntöjä tapahtumatoteutuksista, joten jotain olemme selvästi tehneet oikein”.