Videomainonta
Alma-verkosto tarjoaa videomainonnan ratkaisuja, jotka toimivat laiteriippumattomasti kaikissa Alman medioissa. Videomainontaa voi näyttää niin video- ja tekstisisältöjen yhteydessä kuin tavallisilla mainospaikoilla bannerin sisällä. Videomainonnan eri muodoilla saa helposti suuren tavoittavuuden sekä tarkan kohdennettavuuden.
Näyttäviä, toiminnallisia HTML5-erikoisratkaisuja on mahdollista toteuttaa Celtra-työkalulla. Helppokäyttöisen työkalun voidaan toteuttaa myös videomainonnan ratkaisuja kaikkiin kanaviin.
Instream-mainonta
Näkyy Alman videosisältöjen yhteydessä ennen videosisältöjä (preroll) tai videosisällön jälkeen (postroll). Instream-mainonnassa voit hyödyntää myös interaktiivista prerollia.
Outstream-mainonta
Mainos näkyy artikkelin keskellä vaaka, neliö tai vertikaalimuodossa. Video lähtee automaattisesti pyörimään, kun mainos tulee käyttäjän ruudulle
Inbanner-videomainonta
Inbanner-videomainonta voi näkyä millä tahansa normaalilla mainospaikalla esim. paraatin muodossa. Video on osa banneria ja voi täyttää koko bannerin tai vain osan siitä.
Videomainonta brändinrakentajana
Videot ovat nykyään mukana lähes jokaisen markkinointipäättäjän pöydällä. Mutta mitä tiedämme niiden tuloksellisuudesta, sisällöistä, pituudesta ja mediaympäristön vaikutuksesta? Ovatko ne parhaimmillaan lyhyen ajan taktisina myyntibuustereina vai pitkän tähtäimen brändinrakentajina?
Viisi vinkkiä videomainonnan luovaan toteutukseen
- Kiinnitä huomiota mainoksen yläreunaan
- Lisää mainokseen katseen kiinnittäviä elementtejä
- Muista videon järkevä pituus. Tutkitusti alle 15 s videot katsotaan loppuun paremmin kuin pidemmät.
- Suunnittele aineistot kanavakohtaisesti
- Myös staattisella aineistolla on oma roolinsa (kun brändi on vahva ja tunnistettava ja viesti yksinkertainen)