Liikkuva kuva

Liikkuvan kuvan kulutus verkossa ja etenkin mobiililaitteilla kasvaa voimakkaasti. Verkkojulkaisuissa on yhä enemmän liikkuvaa kuvaa ja interaktiivisuutta. Varsinkin nuoret ovat verkossa liikkuvan kuvan suurkuluttajia. Alma-verkosto tarjoaa videomainonnan ratkaisuja, jotka toimivat laiteriippumattomasti kaikissa Alman medioissa. Videomainontaa voi näyttää niin video- ja tekstisisältöjen yhteydessä kuin tavallisilla mainospaikoilla bannerin sisällä. Videomainonnan eri muodoilla saa helposti suuren tavoittavuuden sekä tarkan kohdennettavuuden. Mainostajan ei tarvitse muokata videota eri mainosmuodoille vaan Almalta saa yhdellä videoklipillä avaimet käteen –ratkaisut kaikille videomainosmuodoille.

Miksi videomainonta?

  1. Liikkuvan kuvan kulutus verkossa kasvaa samalla kun lineaarisen TV:n katselu vähenee
  2. Yhdellä mainosklipillä monipuoliset, tavoittavat ja kohdennettavat mainosratkaisut avaimet käteen -periaatteella
  3. Liikkuvan kuvan mainosratkaisuilla lisää huomioarvoa bannerimainontaan ja lisäpeittoa mainosklipeille

Instream-videomainonta

Instream-mainonta näkyy Alman videosisältöjen yhteydessä. Mainontaa voi ostaa sekä videon alkuun (preroll) että videon loppuun (postroll). 

Faktaa instream-mainonnasta Almalla: 

  • Instream-mainonta näkyy Alman videosisältöjen yhteydessä ja yhden videoklipin yhteydessä on vain yksi preroll ja/tai postroll -mainos
  • Videostartteja 3,3 milj./viikko
  • 83% preroll-mainoksista katsotaan loppuun
  • 35% katseluista mobiililaitteilla

Inread-videomainonta

Inread- eli artikkelivideomainos näkyy artikkeleiden sisällä Iltalehdessä ja Aluemedian sivustoilla desktopissa ja mobiilissa. Video lähtee automaattisesti pyörimään ilman ääniä, kun mainos tulee käyttäjän ruudulle. Mainos näkyy vain artikkeleissa, joissa on yli 5 kappaletta tekstiä. Mainostaja maksaa vain kun videota katsotaan vähintään 15 sekuntia. Jos video on alle 15 sekuntia, mainostaja maksaa loppuun katseluista. Kohdennukset: geo ja aika. Artikkelivideo ei toimi sovelluksissa eikä Windows puhelimissa.

 


Inbanner-videomainonta

Inbanner-videomainonta voi näkyä millä tahansa normaalilla mainospaikalla esimerkiksi paraatin muodossa. Osa mainoksesta on kuvaa ja osa on videosisältöä. 

Videoparaati desktop 980x400

  • Videoparaati näkyy läpi Alma-verkoston ja on myös mahdollistaa ostaa yleisöpaketteihin
  • Videoparaati toteutetaan avaimet käteen -periaatteella
  • Asiakas toimittaa videon, bannerin, taustakuvan sekä linkitysosoitteen
  • Esimerkki nähtävissä Iltalehdessä

Videoparaati mobiili 300x300

  • Videoparaati näkyy läpi Alman mobiiliverkoston ja on myös mahdollistaa ostaa yleisöpaketteihin
  • Videoparaati toteutetaan avaimet käteen -periaatteella
  • Asiakas toimittaa videon, bannerin, taustakuvan sekä linkitysosoitteen
  • Esimerkki nähtävissä täällä
placeholder_almavideoverkosto

IAB:n seminaarissa 8.12.2016 esitellyt viisi vinkkiä hyvään videomainontaan mobiilissa

  1. Pidä video lyhyenä, enintään 10 sek
  2. Videon pitää toimia ilman ääniä tai siinä pitää olla tekstitys 
  3. Koukuta katsoja ensimmäisten 2-3 sekunnin aikana, pääviesti alussa
  4. Selkeä kehote ja viesti
  5. Hyödynnä koko mobiililaitteen pinta-ala pystyasennossa vertikaalivideolla