”Autamme integroimaan markkinoinnin ja myynnin
tekemiset. Luomme asiakkaillemme mallin, jota he pystyvät itse hyödyntämään ja
jatkamaan”, Lemminki kuvailee.
Jos asiakkaalla itsellään ei ole riittäviä resursseja,
apua myyntiliidien hankintaan löytyy JM Tiedon Tampereella sijaitsevasta call
centeristä ja Lahdessa sijaitsevasta digitaalisen markkinoinnin yksiköstä.
Useiden vuosien tähtäimellä
Vielä viisi vuotta sitten yrityksissä elettiin
irrallisten järjestelmien kulta-aikaa. Oli sähköpostijärjestelmät, CRM, ERP,
verkkokauppa, ensimmäiset markkinoinnin automaatioratkaisut ja niin edelleen.
Nyt Lemmingin mukaan alkaa olla ymmärrystä siitä, kuinka kalliiksi irralliset
järjestelmät tulevat ja miten ne edistävät organisaatioiden välisten kuilujen
syntymistä.
”Meillä on periaatteessa paljon kilpailijoita:
mainostoimistot, teknologiatalot, tietoa tarjoavat talot, call centerit ynnä
muut. Mutta harva pystyy tarjoamaan vastaavanlaista kokonaisuutta, joka voidaan
räätälöidään asiakkaan omiin järjestelmiin ja omaan liiketoimintaprosessiin”,
Lemminki katsoo.
JM Tiedon tavoitteena on olla asiakasyrityksille
strateginen kumppani liiketoiminnan kehittämisessä. Myynti saa uusia liidejä jo
melko nopeasti liikkeellelähdön jälkeen, mutta selkeitä myynnillisiä tuloksia
voidaan mitata yleensä vasta noin puolen vuoden päästä aloittamisesta. Joidenkin
asiakkaiden kanssa toimenpiteitä suunnitellaan jopa viideksi vuodeksi
eteenpäin.