Mobiilimainonta

Alman mobiiliverkosto tavoittaa 4 miljoonaa eri selainta viikossa ja on yksi Suomen tavoittavimmista mobiilimainonnan verkostoista.

Mobiili on henkilökohtainen ja mukana arjessa ympäri vuorokauden. Mobiilissa käyttäjä tavoitetaan liikkeessä sekä työssä että vapaa-ajalla. Mobiilimainonnalla pääsee lähelle ostohetkeä, vaikuttamaan niin brändimielikuvaan kuin ostoaikeeseen.

Mobiili mahdollistaa innovatiiviset mainonnan ratkaisut

Mobiilissa inspiroidutaan ja tutkitaan etukäteen tietoa – mobiilissa onkin erinomainen mahdollisuus vaikuttaa mielikuviin ja ostopäätöksiin. Mobiililaitteen uniikkeja ominaisuuksia ​​hyödyntämällä voidaan tehdä vaikuttavaa ja vuorovaikutuksellista mainontaa, jossa klikki ei enää ole ainoa toimivuuden mittari.​​​ Mobiilissa voi hyödyntää vuorovaikutteisia ja aktivoivia mainosformaatteja, jotka tutkitusti sitouttavat käyttäjiä kolme kertaa tehokkaammin kuin mainonta, jossa ei ole aktivointia (Celtra creative insight report Q1/2019)​. Personoinnin, rich media –toteutusten ja mobiililaitteen koko ruutua hyödyntävien mainosformaattien avulla mainonnalle korkeampi huomioarvo​. 

Mainosmuodot

Mainosmuotoina mobiilissa toimivat niin staattiset kuvamainokset, videomainokset kuin rich media -mainosmuodot. 

Alma Visualsin näyttäviä, toiminnallisia HTML5-erikoisratkaisuja on mahdollista toteuttaa Celtra-työkalulla. Helppokäyttöinen työkalu on selainpohjainen, eikä erillistä koodaamista tarvita. Työkalun avulla voidaan toteuttaa joko täysin uudenlaisia kampanjaratkaisuja tai rikastaa perusmainosmuotoja uusilla elementeillä. Alman yhteistyökumppaneilla on mahdollisuus ottaa työkalu käyttöönsä, Alma auttaa mielellään tuotannoissa. Lue lisää täältä


 

 


Miksi mobiilimainonta Alma-verkostossa?

  • Almassa jo yli 70 % digitaalisesta liikenteestä tulee mobiilista. Iltalehdessä sovelluskäyttö on Alman medioista suurinta ja käyttäjät ovat erittäin sitoutuneita.
  • Almalla tehdään jatkuvasti töitä mainonnan näkymisen eteen. Verkostomme viewabilityn  keskiarvo on mobiilissa lähes ​70 %, joka ylittää reilusti IAB:n suosituksen.
  • Alman verkostossa voi mainostaa myös laiteriippumattomasti, jolloin yleisö tavoitetaan siellä missä he päivän aikana liikkuvat, laitteella kuin laitteella.
  • Mobiilissa voit hyödyntää Alman monipuolisia kohdennusmahdollisuuksia. Lue lisää täältä