Oikea mediaympäristö + sisältöön sopivat luovat ratkaisut = huipputulokset  

Bear Flag -punaviinille toteutettiin Iltalehden digikanavissa ja Kotikokissa kampanja, jonka tavoitteena oli tuoda Bear Flag -viiniä yleisön tietouteen ja saada vauhditettua tuotteen myyntiä. 

Bear Flag Dark Red Wine Blend -punaviini sopii seurustelujuomaksi ja maistuvan ruuan kumppaniksi niin buffet-pöydän herkkujen, burgerien, texmexin, kuin myös pizzan, pastan ja grilliruuan kanssa nautittavaksi. 

Kampanja osoitti, että oikea mediaympäristö ja näkyvyys luovaan ratkaisuun sopivan sisällön yhteydessä toimii erinomaisesti. 

Kotikokki_BearFlag_570x370px

Ratkaisuna videoformaatit oikeassa mediaympäristössä

Kampanja toteutettiin helmi-maaliskuussa 2019 Iltalehden digikanavissa, läpi Iltalehden sivuston, Pippuri.fi -ruokaosiossa sekä Kotikokki.netissä.
 
Kampanjassa hyödynnettiin videoformaatteja, jotka toteutettiin Alman luovan suunnittelijan toimesta Alma Visualsin Celtra-työkalulla. Desktopissa mainosformaattina oli videoparaati ja mobiilissa pystyformaatti interscroller, johon ”instagram-henkinen” videoaineisto sopi täydellisesti. Bear Flagin kampanjaa varten toimittamasta videoaineistosta rakennettiin Celtralla erilaiset versiot Iltalehteen / Pippuriin ja Kotikokkiin.

Kampanjan mediat valikoituivat käytössä olevien videoaineistojen sisältöjen perusteella. Kotikokki otettiin kampanjaan mukaan Alman ehdotuksesta, kun nähtiin miten hyvin käytössä olevasta videoaineistosta saatiin rakennettua Kotikokin mediaympäristöön sopiva luova ratkaisu. 

Iltalehden Pippurin ja Kotikokin yhdistelmä on lyömätön, kun halutaan tavoittaa ruuanlaitosta kiinnostuneet kuluttajat juuri oikeassa ympäristössä ja juuri oikealla hetkellä.

kotikokki_bearflag_videokapturointi

Kampanja sai huipputulokset

Kampanjan klikkiprosentit olivat reilusti keskiarvoa korkeampia ja mainosaineistojen videoita katsottiin selvästi keskiarvoa pidempään.

Graffit_570x370


”Olemme erittäin tyytyväisiä kampanjan tuloksiin niin Iltalehden kuin Kotikokinkin osalta. Yhteistyö Alman kanssa on toiminut joustavasti ja ratkaisuehdotukset on tehty helpoksi ostaa. Kokeilimme kampanjointia Kotikokissa nyt ensimmäistä kertaa ja ratkaisu osoittautui onnistuneeksi. Sekä desktopin että mobiilin tulokset Kotikokissa olivat todella hyviä.

Kokonaisuudessaan voi sanoa, että näkyvyys oikeassa mediaympäristössä ja oikean sisällön yhteydessä toimi erinomaisesti. 
Tulemme jatkamaan yhteistyötä Alman kanssa myös seuraavissa kampanjoissa.”

- Sanna Jäppinen, Brand Manager, Beverage Partners Finland