Alma Media > Uutinen > Alman työnantajakuva parani Universumin tutkimuksessa

Alman työnantajakuva parani Universumin tutkimuksessa

Tutkimusyritys Universum on tehnyt jälleen tutkimuksen ihanteellisimmista työpaikoista. Tutkimus suoritettiin loka-huhtikuussa ja siihen vastasi yhteensä 12 633 korkeakouluopiskelijaa. Tutkimuksessa kartoitettiin opiskelijoiden näkemyksiä työnantajista ja työelämästä.

Kaupallisen alan opiskelijat pitävät Almaa entistä ihanteellisempana työnantajana. Alman sijoitus nousi kaupallisen alan opiskelijoiden keskuudessa jopa kymmenen sijaa edellisestä mittauksesta. Alma on nyt sijalla 31, mikä on huikea nousu viime vuodesta. Myös humanistiopiskelijoiden keskuudessa onnistuimme edelleen säilyttämään sijan 18.

”Almalla on viimeisen vuoden aikana panostettu systemaattisesti työnantajakuvan kehittämistä edistäviin asioihin. Tiivistynyt oppilaitosyhteistyö Haaga-Helian kanssa, sekä viimeisimpänä solmittu partnerisopimus Aalto-yliopistoon on vienyt meitä entistä lähemmäs opiskelijoita. Uskomme, että yhteistyö vie meitä eteenpäin ja pystymme tulevaisuudessa vastaamaan yhä paremmin nuorten työelämän odotuksiin. Lisäksi panostamme jatkuvasti yleiseen näkyvyyteen erilaisten markkinointitoimenpiteiden avulla sekä olemalla läsnä nuoriin kohdistuvissa tapahtumissa”, toteaa Alman Employee Experience Specialist Kira Soini

Uusimpana työnantajakuvaa kehittävänä tekona Almalle ollaan parhaillaan perustamassa uutta Employer Brand -ryhmää. Ryhmän tavoitteena on yhdessä suunnitella ja kehittää erilaisia työnantajakuvaa edistäviä projekteja. Tarkoituksena on nostaa almalaisten äänet kuuluviin ja yhdessä vaikuttaa siihen millainen työnantaja Alma on tulevaisuudessa.​ 

  • Julkaistu: 17.5.2019, 12:30
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: brandit-ja-markkinointi

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi:

Jatkuvan mainonnan hyödyt

Menestyjät vetoavat tunteisiin. Jatkuvasti. Alma Media selvitti yhdessä Kuulas Helsingin…

Markkinointi

Hyvä tarina ei riitä

Suomalaisyritykset saisivat sisältömarkkinoinnista enemmän irti, kun työtä tehtäisiin aiempaa rohkeammin…

Brändit ja markkinointi

Asiakas löytyy jo strategiasta, nyt on siirryttävä tekoihin

Asiakaskokemuksen parantaminen vaatii yritykseltä konkreettisia tekoja. Monessa yrityksessä kaivataan lisää…

Brändit ja markkinointi