Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > OP-Pohjola uudistaa asiakaslehtensä mediaperheeksi yhdessä Alma 360:n kanssa

OP-Pohjola uudistaa asiakaslehtensä mediaperheeksi yhdessä Alma 360:n kanssa

Alma 360   Lehdistötiedote  19.1.2012 klo 10.00

OP-POHJOLA UUDISTAA ASIAKASLEHTENSÄ MEDIAPERHEEKSI YHDESSÄ ALMA 360:N KANSSA

OP-Pohjola on uudistanut kaikki asiakaslehtensä. Lehdet muodostavat jatkossa mediaperheen, joka tarjoaa asiakkaille aiempaa enemmän kohdennettua hyötytietoa myös sähköisissä kanavissa, kuten op.fi-palvelussa ja sosiaalisessa mediassa. Tavoitteena on aktiivinen vuoropuhelu kaikkien asiakasryhmien kanssa. Uudistaminen tapahtui yhteistyössä Alma 360:n kanssa, joka jatkossa myös tuottaa julkaisut.

OP-Pohjola panostaa vahvasti asiakasviestintäänsä. Näin se haluaa vastata koko asiakaskuntansa monenlaisiin tiedontarpeisiin ja tarjota ratkaisuja oman talouden hallintaan.  Olennaisena osana tätä panostusta ovat asiakaslehdet, jotka ilmestyvät uudistuneessa muodossaan maaliskuusta 2012 alkaen.

Uudistuksella on haettu yhtenäistä asiakaskokemusta saa lukija lehtensä sitten henkilöasiakas-, yritys- tai maa- ja metsätalousasiakkaana. Samalla on haluttu varmistaa, että mahdollisimman monet asiakkaat voivat hyödyntää itselleen tärkeitä sisältöjä riippumatta siitä, mihin asiakasryhmään he kuuluvat. Kun kaikki julkaisut tuotetaan yhdessä paikassa yhtenäisellä tavalla, sisältöjen siirtäminen eri kanaviin – sellaisinaan ja räätälöidysti – on vaivatonta.

“Jatkossa pystymme hyödyntämään laajaa asiantuntijakaartiamme aiempaa tehokkaammin kaikkien asiakkaidemme hyödyksi. Julkaisujen ulkoasua on selkeytetty helpottamaan itseä koskevan tiedon löytämistä ja omaksumista. Alma 360:n näkemykset asiakasviestinnästä osuivat hyvin yhteen omiemme kanssa”, sanoo OP-Pohjola-ryhmän markkinointijohtaja Heli Jimenez. Hän toimii myös henkilöasiakaslehti OP-Pohjolan päätoimittajana. 

“Uudistus on toteutettu asiakkailta tulleen palautteen perusteella. Lisäksi yksi strategisista tavoitteistamme on edistää talouslukutaitoa, ja se istuu tähän kokonaisuuteen oivallisesti. “

Alma 360:n toimitusjohtaja Petri Läntinen pitää alkanutta yhteistyötä dynaamisena ja antoisana.

“Erityisesti meitä ilahduttaa OP-Pohjolan ammattitaitoinen ja ennakkoluuloton tapa hoitaa asiakasviestintäänsä”, Läntinen toteaa. 

OP-Pohjolan asiakaslehtiperheeseen kuuluvat:

– henkilöasiakaslehti OP-Pohjola

– yrityslehdet OP-Pohjola Yritys ja A-Vakuutus

– maa- ja metsätalousjulkaisut OP-Pohjola Kultajyvä ja OP-Pohjola Metsäraha.

Lisäksi OP-Pohjola julkaisee vaikuttajalehteä Chydenius sekä sen iPad-versiota. Myös näitä tuottaa Alma 360.

Lisätietoja:

markkinointijohtaja Heli Jimenez, OP-Pohjola, puh. 050 5943832
toimitusjohtaja Petri Läntinen, Alma 360, klo 13.00 jälkeen puh. 0400 477 343

Alma 360 (www.alma360.fi) on sisältölähtöinen markkinointiviestintätoimisto, jonka muodostavat Alma Media Lehdentekijät, Suomen Business Viestintä ja Titanik Helsinki. Alma 360:n toiminta kattaa asiakasviestinnän, suunnittelun sekä mediamyynnin. Alma 360 on osa Alma Mediaa.

  • Julkaistu: 19.1.2012, 11:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli