Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Kesätyöntekijöille on taas kysyntää

Kesätyöntekijöille on taas kysyntää

Alma Media Oyj           Lehdistötiedote            7.2.2011

 

Kesätyöntekijöille on taas kysyntää
Monsterissa avoinna ennätysmäärä kesätyöpaikkoja

 

Taantuman aikainen taistelu ei-oota vastaan näyttäisi kesätyönhakijoiden kohdalla olevan ohi. Viime ja edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna avoinna olevien kesätyöpaikkojen määrä on moninkertainen. Työnhakupalvelu Monsterin netissä järjestämillä rekrymessuilla on avoinna satoja kesätyöpaikkoja ympäri Suomen.

– Voi sanoa, että kesätyöpaikkoja on tarjolla nyt ennätysmäärä. Netissä järjestettävien messujemme näytteilleasettajista esimerkiksi Atrialla on avoinna useita satoja kesätyöpaikkoja, Helsingin Energialla 150, Neste Oililla 100. Arla Ingman, Altia ja Vantaan Energia tarjoavat kesätöitä kymmenille nuorille, listaa Monsterin toimitusjohtaja Marja Pylkkänen.

Helpoiten kesätyönhakuun pääsee mukaan tallentamalla CV:nsä Monsteriin, sillä messujen näytteilleasettajat hyödyntävät messujen aikana Monsterin CV-tietokantaa.

Yli 60 000 messukävijää
Monsterin nuorille suunnatut rekrymessut keräsivät jo kahden ensimmäisen messuviikon aikana yli 60 000 kävijää eri selaimilta (Google Analytics). Messut järjestetään 24.1.-20.2. osoitteessa monster.fi/messut.

Monsterin messuilla on tarjolla mm. kesätyöpaikkoja ja nuorille suunnattuja Trainee-ohjelmia. Tapahtuma kokoaa yhteen 58 työnantajaa, joilla on osastoillaan kymmeniä uratarinavideoita sekä yritysesittelyvideoita.

Monster on mukana Alma Median ja Suomen lasten ja nuorten säätiön yhteisessä Vastuullinen kesäduuni 2011 -kampanjassa. Vastuullinen kesäduuni 2011 -kampanja haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja parempia kesätyömahdollisuuksia. Kampanjan verkkosivut ovat osoitteessa facebook.com/kesaduuni2011.

Nettivideoiden suosio kasvaa
Monsterin messuillakin keskeistä roolia näyttelevien nettivideoiden suosio näyttää jatkavan kasvuaan.

– Viestintäviraston teettämän tutkimuksen mukaan Internet-videoiden suosio kasvaa edelleen. Eniten lyhyitä videoklippejä katselevat nuoret, kertoo markkinointijohtaja Kristiina Åberg GoodMood Productionista, joka vastaa aiempien vuosien tapaan Monsterin messuvideoiden tuotannosta sekä videoiden jakelusta.

Lisätiedot:
Marja Pylkkänen, toimitusjohtaja, Monster Oy, Puhelin: 040 746 9226
Kristiina Åberg, markkinointijohtaja, GoodMood Productions, Puhelin: 040 725 9292
www.monster.fi/messut

 

Monster on maailman suurin työnhakupalvelu Internetissä ja alan markkinajohtaja myös Suomessa. Monster.fi -sivustolla vierailee yli 90 000 viikkokävijää eri selaimilta (TNS) ja työpaikkailmoituksia on viikoittain yli 2000. Monsterin kautta työpaikkoja voi etsiä yli 60 maasta. Monsterin omistajia ovat Alma Media Oyj (75 %) ja Monster Inc. (25 %).

 

  • Julkaistu: 7.2.2011, 14:30
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli