Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Median verkkoliiketoiminta laajenee Euroopassa: Mascukselle yhteistyökumppanit Saksaan, Itävaltaan, Sveitsiin ja Liettuaan

Alma Median verkkoliiketoiminta laajenee Euroopassa: Mascukselle yhteistyökumppanit Saksaan, Itävaltaan, Sveitsiin ja Liettuaan

Alma Media Oyj  Lehdistötiedote 11.2.2008
 
Alma Median verkkoliiketoiminta laajenee Euroopassa: Mascukselle yhteistyökumppanit Saksaan, Itävaltaan, Sveitsiin ja Liettuaan
 

Alma Media jatkaa verkkoliiketoimintojensa kansainvälistämistä kasvustrategiansa mukaisesti. Raskaiden vaihtokoneiden sähköinen kauppapaikka Mascus aloittaa lisenssiyhteistyön Saksassa, Itävallassa, Sveitsissä ja Liettuassa.

 
Tällä hetkellä Mascuksella on asiakkaita 33 maassa ja kauppapaikassa käy kuukausittain yli 250 000 vaihtokoneista kiinnostunutta käyttäjää. Mascus toimii 23 kielellä, mikä takaa palvelun helppokäyttöisyyden sekä ostajan että myyjän näkökulmasta. “Jatkamme palvelun lanseerausta yhä uusiin maihin, mikä vilkastuttaa vaihtokoneiden kauppaa entisestään ja luo kaupan molemmille osapuolille uusia mahdollisuuksia sekä paikalliseen että valtioiden rajat ylittävään kaupankäyntiin”, sanoo johtaja Fredrik Larsson Mascuksesta.
 
Saksan, Itävallan ja Sveitsin liiketoimintojen osalta Mascus on allekirjoittanut lisenssisopimuksen itävaltalaisen Teleport-yhtiön kanssa. Uudet toimistot vahvistavat edelleen Mascuksen asemaa saksankielisillä markkinoilla, joita palvelee tällä hetkellä 90 jälleenmyyjää.
 
Liettuan toimisto Kaunasissa, Pohjois-Liettuassa, on avattu yhteistyössä Alma Median Motors24-nimisen käytettyjen autojen markkinapaikan kanssa. Liettuan toimiston henkilöstö vastaa paikallisesta myynnistä, markkinoinnista ja asiakaspalvelusta ja tukee agenttien myyntityötä sekä vaihtokoneiden vientiä Liettuasta muihin Baltian maihin sekä IVY-maihin.
 
Lisätietoja:
Raimo Mäkilä, johtaja, Markkinapaikat, puh. 010 665 5892, raimo.makila@almamedia.fi
 
 
Alma Media on kannattavasti kasvava, uudistuva ja kansainvälistyvä yhtiö, joka investoi sanomalehtiin ja verkkomediaan. Tunnetuimmat tuotteet ovat Aamulehti, Iltalehti, Kauppalehti ja Etuovi.com.
Vuoden 2006 liikevaihto oli 302 milj. euroa, josta liikevoittoa kertyi yli 16 prosenttia liikevaihdosta. Yhtiön osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisella listalla keskisuurten yhtiöiden sarjassa. Kaupankäyntitunnus on ALN1V. Lue lisää: www.almamedia.fi
  • Julkaistu: 11.2.2008, 14:15
  • Kategoria: Lehdistötiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli