Alma Media > Tiedotteet > Pörssitiedote > Osakepääoman korotus merkitty kaupparekisteriin

Osakepääoman korotus merkitty kaupparekisteriin

ALMA MEDIA OYJ   PÖRSSI-ILMOITUS 15.4.2005 KLO 11.00  1 (1)
 
OSAKEPÄÄOMAN KOROTUS MERKITTY KAUPPAREKISTERIIN
 
Vuoden 1999 optiolainan optiotodistuksilla on 23.3.- 11.4.2005 merkitty 390 696 uutta II-sarjan osaketta. Merkinnät korottavat osakepääomaa 164 275,88 euroa. Osakepääoman korotus on merkitty kaupparekisteriin 15.4.2005 ja kaupankäynnin kohteeksi osakkeet tulevat 18.4.2005.
 
Nyt rekisteröity osakepääoman korotus perustuu varsinaisen yhtiökokouksen 24.3.1999 päätöksen mukaan liikkeelle laskettuun, henkilöstölle suunnattuun optiolainaan. Optiolainan määrä oli 1 220 000 markkaa (205 189,27 euroa) ja siihen liittyvillä optiotodistuksilla A ja B voidaan merkitä vielä 1 211 284 Alma Media Oyj:n II-sarjan osaketta. Optioiden kautta merkittävien osakkeiden jäljellä oleva enimmäismäärä on 1,89 prosenttia yhtiön kaikista osakkeista ja 0,41 prosenttia yhtiön kaikkien osakkeiden tuottamista äänistä.
 
Alma Media Oyj:n hallituksen 8.3.2005 optio-ohjelman ehtojen nojalla tekemän päätöksen mukaisesti oikeus merkitä osakkeita päättyy 30.6.2005, jonka jälkeen merkintäoikeutta ei ole. Muutos on tehty meneillään olevan yritysjärjestelyn vuoksi.
 
Optioiden merkintähinta optiotodistuksella A on 4,75 euroa ja optiotodistuksella B 5,58 euroa.
 
Osakkeiden lukumäärä ja osakkeiden tuottama äänimäärä merkintöjen jälkeen:
 
 
Osakepääoma on korotuksen jälkeen 26 972 699,74 euroa. Osakepääomaa on korotettu tähän mennessä 516 637,99 eurolla.
 
Uudet osakkeet oikeuttavat mahdolliseen osinkoon vuodelta 2005.
 
ALMA MEDIA OYJ

Terhi Lambert
tiedotuspäällikkö
 
JAKELU: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet
 
Alma Media on Suomen johtavia mediayrityksiä. Sen pääliiketoiminta-alueet ovat sanomalehtien kustantaminen ja painaminen, taloudellisen informaation kustantaminen ja jakelu, televisio- ja radioliiketoiminta sekä luokitellut palvelut. Konserni julkaisee yli kolmeakymmentä sanomalehteä. Näistä tilattavien lehtien yhteenlaskettu levikki on noin 600 000 kappaletta. Lukijoita konsernin lehdillä arvioidaan olevan yhteensä yli kaksi miljoonaa. Alma Median televisiokanavat tavoittavat päivittäin kolme miljoonaa suomalaista eli 65 prosenttia kaikista televisionkatsojista. Konsernin tuotoista noin kaksi kolmasosaa muodostuu mediamainonnasta ja loppuosa sanomalehtien levikkituotoista ja eri mediapalveluiden veloituksista. Alma Median osuus Suomen mediapanostuksista on 28 prosenttia. Konsernin liikevaihto vuonna 2004 oli 465 miljoonaa euroa. Yhtiön osakkeet noteerataan Helsingin Pörssissä. I-sarjan kaupankäyntitunnus on ALM1V ja II-sarjan ALM2V.
  • Julkaistu: 15.4.2005, 13:00
  • Kategoria: Pörssitiedote, Tiedotteet

Jaa artikkeli