Rich Media

Rich media on toiminnallinen mainosmuoto, joka voi sisältää niin liikkuvaa kuvaa, ääntä kuin interaktiivisia elementtejä. Rich media -mainosten avulla kiinnität käyttäjän huomion ja kasvatat vuorovaikutussastetta sekä mainoksen parissa vietettyä aikaa. 

Mobiilin rich media -kampanjoiden keskimääräinen vuorovaikutusaste on yli 6-kertainen staattisiin aineistoihin verrattuna.

Alma tarjoaa avaimet käteen -periaattella monipuolisia rich media -ratkaisuja sekä dekstopiin ja mobiiliin. Tutustu niihin tarkemmin alla.

Mobiili

Perus rich media -mainosmuodot mobiiliin toteutetaan avaimet käteen -periaatteella. Mainosmuodot ovat: swipekuutio, puoliswipe, store locator, videoparaati, kuva-video-kuva, kalenterimainos ja raaputuspinta. Näiden lisäksi on mahdollista toteuttaa erikoisratkaisuja Alman tarjoamalla Celtra-työkalulla.

Rich media -mainosmuotoihin voi tutustua tarkemmin ja kokeilla käytännössä demosivustolla, johon on koottu kaikki Alma-verkoston medioissa myynnissä olevat rich media formaatit. Demosivusto toimii parhaiten, kun avaat linkin mobiililaitteella: http://mobiilidemo.almamedia.net

Miksi hyödyntää rich mediaa?

  1. Rich media -mainosmuodot mahdollistavat aktivoinnin mainoksen sisällä.
  2. Rich media -mainosmuodot lisäävät mainoksen parissa vietettyä aikaa.
  3. Rich media -mainosmuodot lisäävät vuorovaikutusta. Mobiilin rich media -kampanjoiden keskimääräinen vuorovaikutusaste on yli 6-kertainen staattisiin aineistoihin verrattuna.

Erikoisratkaisut

Alma tarjoaa mainostajille sekä mainos- ja mediatoimistoille työkalun, jonka avulla voi rakentaa näyttäviä toiminnallisia HTML5 -mainosmuotoja. Helppokäyttöinen työkalu on selainpohjainen ja toimii yksinkertaisesti raahaa ja pudota -periaatteella, eikä erillistä koodaamista tarvita. Työkalun avulla voi rakentaa ratkaisuja niin desktopiin, tablettiin kuin puhelimiinkin.

Esimerkkejä Alman Celtra-työkalulla tehdyistä näyttävistä ja koukuttavista rich media –ratkaisuista voi katsoa alla olevasta videosta.

Videolla näet esimerkkejä mm. seuraavista toteutuksista:

  • Laajeneva banneri, jossa bannerista laajenevalle minisaitille saadaan runsaasti kuvia, videoita ja tuotetietoja useammalle alasivulle. Näin käyttäjä pysyy brändin parissa ilman, että käyttäjää tarvitsee ohjata pois lukemansa sisällön parista (ei häiritä käyttäjäkokemusta).
  • Tammi käytti laajenevaa banneria ja korttipakkatoiminnallisuutta lukunäytteen antamiseen käyttäjille, jotka pystyivat lukemaan osan kirjaa mainoksen sisällä.
  • Kotipizza taas käytti hyväkseen koko puhelimen ruudun interscrollerilla, joka on sisällön välissä tuleva koko ruudun kokoinen mainosmuoto. Interscroller on myös mahdollista tehdä vertikaalivideona.