Rich media on toiminnallinen mainosmuoto, joka voi sisältää niin liikkuvaa kuvaa, ääntä kuin interaktiivisia elementtejä. Rich media -mainosten avulla kiinnität käyttäjän huomion ja kasvatat vuorovaikutussastetta sekä mainoksen parissa vietettyä aikaa. Mobiilin rich media -kampanjoiden keskimääräinen vuorovaikutusaste on yli 6-kertainen staattisiin aineistoihin verrattuna. Alma tarjoaa avaimet käteen -periaattella monipuolisia rich media -ratkaisuja sekä dekstopiin ja mobiiliin. Tutustu niihin tarkemmin alla.

Miksi hyödyntää rich mediaa?

  1. Rich media -mainosmuodot mahdollistavat aktivoinnin mainoksen sisällä.
  2. Rich media -mainosmuodot lisäävät mainoksen parissa vietettyä aikaa.
  3. Rich media -mainosmuodot lisäävät vuorovaikutusta. Mobiilin rich media -kampanjoiden keskimääräinen vuorovaikutusaste on yli 6-kertainen staattisiin aineistoihin verrattuna.

Mobiili

Perus rich media -mainosmuodot mobiiliin toteutetaan avaimet käteen -periaatteella. Mainosmuodot ovat: swipekuutio, puoliswipe, store locator, videoparaati, kuva-video-kuva, kalenterimainos ja raaputuspinta. Näiden lisäksi on mahdollista toteuttaa erikoisratkaisuja Alman tarjoamalla Celtra-työkalulla.

Rich media -mainosmuotoihin voi tutustua tarkemmin ja kokeilla käytännössä demosivustolla, johon on koottu kaikki Alma-verkoston medioissa myynnissä olevat rich media formaatit. Demosivusto toimii parhaiten, kun avaat linkin mobiililaitteella: http://mobiilidemo.almamedia.net

Erikoisratkaisut

Alma tarjoaa mainostajille sekä mainos- ja mediatoimistoille työkalun, jonka avulla voi rakentaa näyttäviä toiminnallisia HTML5 -mainosmuotoja. Helppokäyttöinen työkalu on selainpohjainen ja toimii yksinkertaisesti raahaa ja pudota -periaatteella, eikä erillistä koodaamista tarvita. Työkalun avulla voi rakentaa ratkaisuja niin desktopiin, tablettiin kuin puhelimiinkin.

Esimerkiksi autovalmistaja Citroën toteutti kesällä Alman tarjoamalla Celtra-työkalulla mobiilikampanjan. Klikkejä tuli runsaasti ja vuorovaikutusluvut olivat hyvät usein hiljaisesta kesäajasta huolimatta.