Rich Media

Rich media -mainonnalla tarkoitetaan toiminnallisia mainosmuotoja, jotka voivat sisältää liikkuvaa kuvaa, ääntä, interaktiivisia elementtejä tai esimerkiksi pelillisyyttä.

Parhaimmillaan rich media -mainonta parantaa mainonnan käyttökokemusta ja sitouttaa käyttäjän vuorovaikutukseen brändin kanssa. Lisäämällä digitaaliseen mainontaan vuorovaikutuksellisia elementtejä, voidaan huomattavasti parantaa mainonnan huomioarvoja sekä lisätä vuorovaikutusta ja mainonnan parissa vietettyä aikaa.

Alma Median tutkimuksen mukaan mobiilissa rich media -kampanjoiden keskimääräinen vuorovaikutusaste on yli 6-kertainen staattisiin aineistoihin verrattuna.

Case Toyota C-HR IL

Alma Media tarjoaa monipuoliset rich media -mainosratkaisut sekä desktopiin että mobiiliin

Alma tarjoaa mainostajille sekä mainos- ja mediatoimistoille helppokäyttöisen työkalun, jonka avulla voi rakentaa näyttäviä toiminnallisia HTML5 -mainosmuotoja. Työkalu on selainpohjainen ja toimii yksinkertaisesti raahaa ja pudota -periaatteella, eikä koodaamisosaamista tarvita. Työkalun avulla voi rakentaa ratkaisuja niin desktopiin, tablettiin kuin puhelimiinkin.

Esimerkkejä Alman Celtra-työkalulla mobiiliin tehdyistä näyttävistä ja koukuttavista rich media -ratkaisuista voi katsoa alla olevalta videolta.

Videolla näet esimerkkejä seuraavista toteutuksista:

  • Ajastetut autoplay-videobannerit (Alko)
  • Insterscroller autoplay-videolla (Kotipizza)
  • Automallit selattavissa tuotekorttipakassa (Opel Astra)
  • Korttipakka-käyttöliittymä (Tammi)
  • Animoitu bannerisarja höyryefektillä (Subway)

Miksi hyödyntää rich mediaa?

  1. Rich media -mainosmuodot mahdollistavat aktivoinnin mainoksen sisällä.
  2. Rich media -mainosmuodot lisäävät mainoksen parissa vietettyä aikaa.
  3. Rich media -mainosmuodot lisäävät vuorovaikutusta. Mobiilin rich media -kampanjoiden keskimääräinen vuorovaikutusaste on yli 6-kertainen staattisiin aineistoihin verrattuna.
  4. Alman tarjoaman Celtra-työkalun avulla rich media -ratkaisujen toteuttaminen on yksinkertaista ja nopeaa.

Mobiili

Suosituimmat mobiilin rich media -formaatit Alma tarjoaa avaimet käteen –periaatteella ilman lisäkustannuksia. Mainosmuodot ovat: swipekuutio, puoliswipe, store locator, videoparaati, kuva-video-kuva, kalenterimainos ja raaputuspinta.

Rich media -mainosmuotoihin voi myös tutustua tarkemmin ja kokeilla käytännössä demosivustolla, johon on koottu Alma-verkoston medioissa myynnissä olevia rich media formaatteja. Demosivusto toimii parhaiten, kun linkin avaa mobiililaitteella: http://mobiilidemo.almamedia.net

Asiakas voi myös itse toteuttaa rich media -mainoksen desktopiin ja mobiiliin. Katso mobiilimainonnan aineisto-ohjeet täältä >>.

Toyota-C-HR-Vertical-Video-Interscroller