Alma Media > Alma työpaikkana > Toimittajana Almalla

Valinnan ja vapauden puolesta jo 1847.

Alma on kansainvälinen media- ja palveluyhtiö, jolla on alansa johtavat valtakunnalliset mediabrändit. Miljoonat ihmiset kohtaavat sisältömme päivittäin. Sisältöjämme ohjaa totuudenmukainen, avoin ja moniarvoinen viestintä.

Laadukkaan digitaalisen sisällön edelläkävijöinä me tarjoamme merkityksellistä tietoa, elämyksiä ja inspiraatiota tukemaan elämän valintoja ja liike-elämän päätöksiä.
Alati monimutkaisemmassa maailmassa.

Keitä olemme

Sisällöistämme vastaavat toimittajamme, joita ajaa uteliaisuus, rohkeus ja vilpitön halu tarjota ihmisille parhaat rakennusaineet oman maailmankuvan ja mielipiteen muodostamiseen. Puolueettomasti he paljastavat myös yhteiskuntamme epäkohtia. Siksi meihin voi luottaa, joka päivä.

lauri_nurmi_web

 

 

”Toimittaja on vastuussa yleisölle, jolla on oikeus tietää. Politiikan toimittajalla on yhteiskunnallinen tehtävänsä demokratiassa, mikä velvoittaa. Koen, että toimittajan on pystyttävä kirjoittamaan tiedonhankintansa ja havainnointinsa perusteella niistäkin asioista, joista vallankäyttäjät eivät koskaan kertoisi oma-aloitteisesti.

Minulle merkityksellistä on eteenpäin katsova journalismi. Yritän kertoa lukijoillemme siitä, mitä on odotettavissa Suomessa ja maailmassa. Tämä metodi on tuottanut suurimmat, historiallisetkin onnistumiset: perussuomalaisten eduskuntaryhmän hajoamisen skuuppaamisen ja Suomen Nato-jäsenyyshakemuksen skuuppaamisen.”

 

Lauri Nurmi
Toimittaja, yhteiskunta ja politiikka, Iltalehti

4-1-2021-helsinki-anni-erkko-paakkarikuva

 

 

”Haluan olla kertomassa lukijoille siitä, mitä maailmassa tapahtuu ja miten se vaikuttaa meihin kaikkiin. Toimitustyön mielekkyys syntyy siitä, että ollaan ajankohtaisten ja tärkeiden asioiden äärellä. Talous vaikuttaa meidän kaikkien arkeemme useita eri reittejä, siksi talousjournalismi on erityisen kiehtovaa.

Toimituksemme tekemät jutut ovat apuna ihmisille, kun he tekevät taloudellisia päätöksiä arjessaan. Aihekirjomme on laaja – käsittelemme niin kuluttajien omaa taloutta, yritysten tilannetta kuin valtioiden talousnäkymiäkin. Lukija voi siis löytää itselleen tärkeät sisällöt, ja toisaalta yllättyä uudenlaisista sisällöistä ja esittämistavoista.”

 

Anni Erkko
Toimituspäällikkö, Talouselämä

Lue Annin koko tarina.

helja_salonen_1_web

 

 

”Aloitin työurani 1980-luvulla, jolloin nuorille ahkerille toimittajille oli suuri kysyntä. Iltalehdessä sai tehdä paljon, nopeasti ja kaikkea. Se sopi minulle erittäin hyvin. En todellakaan tuolloin lainkaan arvannut, että vuonna 2022 olisin Iltalehdessä terveystoimittajana!

Toimittajana Almalla saa ja pitää kysyä ne kaikkein vaikeimmat ja myös ne kaikkein ilmeisimmät kysymykset, joilla on merkitystä elämän suurissa ja pienissä asioissa.” 

 

Heljä Salonen
Monimediatoimittaja, Iltalehti

Lue Heljän koko tarina.

janne1_4884

 

”Minulla on ollut nuoresta asti palo ymmärtää mitä yhteiskunnassa ja laajemmin maailmassa tapahtuu ja on mahdollisesti tapahtumassa. Tämä vei minut opiskelemaan valtiotieteitä ja poliittista historiaa. Toimittajan työssä tätä tarvetta on myös saanut vapaasti harjoittaa ja esittää eri alojen asiantuntijoille hyviä tai huonojakin kysymyksiä.

Työ toimittajana antaa mahdollisuuden välittää merkittävää tietoa eteenpäin lukijoille ja samaan aikaan myös mahdollisuuden tuoda esiin uutisiin liittyviä näkökulmia ja ajatuksia, jotka koen tärkeiksi ja merkittäviksi käsittelyssä olevien aiheiden kannalta. Tämä on parhaimmillaan hyvin antoisaa.”

 

Janne Soisalon-Soininen
Kauppalehti kirjeenvaihtaja, New York

Seuraa meitä somessa

LINKEDIN   TWITTER   INSTAGRAM

Laadukkaan digitaalisen sisällön edelläkävijöinä me tarjoamme merkityksellistä tietoa, elämyksiä ja inspiraatiota elämän valintojen ja päätöksenteon tueksi.
Alati monimutkaisemmassa maailmassa.

Johtavat mediabrändimme kohtaavat miljoonia suomalaisia joka päivä

 
3,1milj.
lukijaa päivittäin
10
arvostettua mediabrändiä.
n. 300
toimittajan osaava yhteisö
n. 90%
suomalaisista on lukijoinamme.

Kokenut journalisti tai sellaiseksi aikova?

Monipuolisesti kiinnostavaa ja uskottavaa sisältöä osaa tuottaa ihmiset, joita ajaa rohkeus ja vilpitön halu etsiä ja löytää jokaiselle vastaanottajalle parhaat rakennusaineet oman maailmankuvan ja mielipiteen rakentamiseen. Puolueettomasti paljastaen myös yhteiskunnan epäkohtia.

AVOIMET TYÖPAIKAT   AVOIN HAKEMUS