Alma Media > Uutinen > Alma yhteistyöhön 55 Rise and Shine liikkeen kanssa ikäsyrjinnän kitkemiseksi 

Alma yhteistyöhön 55 Rise and Shine liikkeen kanssa ikäsyrjinnän kitkemiseksi 

Alma Median Talouselämä ja työnhakupalvelu Jobly ovat aloittaneet yhteistyön 55 Rise and Shine –liikkeen kanssa ikäsyrjinnän kitkemiseksi.  

Kansainvälisenä rekrytointipalvelujen tarjoajana Almalle on tärkeää edistää työelämän diversiteettiä, yhdenvertaisuutta ja inkluusiota yhteiskunnan, yritysten ja yksilöiden tasolla. ”Kasvun edellytyksenä ovat toimivat työmarkkinat. Suomi tarvitsee töihin kaikenikäisiä ihmisiä, joilla on monipuolista kokemusta. Talouselämä haluaa olla mukana rakentamassa hyvää työelämää ja yhdenvertaisempaa yhteiskuntaa”, sanoo Talouselämän päätoimittaja Jussi Kärki. 

Yhteistyö käsittää paneelikeskustelujen sarjan, joista ensimmäinen järjestetään 13.6. Alma-talolla, jolloin tavoitteena on räjäyttää pinttyneet väärinkäsitykset ja uskomukset Suomen työelämän lainsäädännöstä ja eläkejärjestelmästä. Tilaisuus on suunnattu yrityspäättäjille ja asiantuntijoille. Paneelissa mukana keskustelemassa ovat asianajaja Kirsi Eksymä, Ilmarisen työkykyjohtaja Kristiina Halonen ja 55 Rise and Shine -liikkeen Reetta Rajala. SOK:n rekrytointipäällikkö Annina Hyvönen pitää keynote-puheenvuoron. Tilaisuuden juontaa Talouselämän päätoimittaja Jussi Kärki.  

Alma vahvistamassa parempaa työelämää 

Alman tehtävä on kiihdyttää yksilöiden, yritysten ja yhteiskunnan kestävää kasvua. Alma vahvistaa yksilöiden työelämäosaamista ja yritysten menestymisen mahdollisuuksia palvelujensa ja medioidensa kautta.  

“Vastuullisuustyössämme olemme jo usean vuoden ajan keskittyneet inkluusion ja tasa-arvoisten työelämämahdollisuuksien edistämiseen. Esimerkkeinä Lasten ja nuorten säätiön kanssa käynnistetty nuorten yhdenvertaista mahdollisuutta työelämään tutustumiseen edistävä TET.fi-palvelu ja Slovakiassa toimivan Profesia Lab –hanke, jonka tavoitteena on yritysyhteistyöllä työllistää mahdollisimman moni työmarkkinalta sivuun jäänyt, kuten vajaakuntoiset työnhakijat”, kertoo Alma Median viestintä- ja brändijohtaja Elina Kukkonen ja jatkaa “Yhteistyö 55 Rise and Shinen kanssa täydentää tätä työtämme ja mahdollistaa akuuttiin yhteiskunnalliseen haasteeseen tarttumisen”. 

Tallenne 13.6. tilaisuudesta tulee katsottavaksi myöhemmin. 

  • Julkaistu: 27.5.2024, 09:42
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: Almassa tapahtuu, Vastuullisuus

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi:

Kestävä kehitys pilvessä on taloudellista ja resurssitehokasta

Alma Medialla on yli 100 digitaalista palvelua ja markkinapaikkaa, jotka…

Vastuullisuus

Alma Mediaratkaisujen Brand Studiolle kaksi kultaa kansainvälisessä Native Awards -kilpailussa

Alma Brand Studion suunnittelema ja tuottama Kyberrosvot – podcast on…

Almassa tapahtuu

Alma Insights tuottaa oivalluksia ja ennusteita

Entisen Alma Talentin tietopalvelut ja juridiikan sisältöpalvelut muodostavat jatkossa palvelukokonaisuuden…

Almassa tapahtuu