Alma Media > Uutinen > Urakkamaailma valmiina vastuullisuuden kasvavaan merkitykseen remontointipäätösten vaakakupissa

Urakkamaailma valmiina vastuullisuuden kasvavaan merkitykseen remontointipäätösten vaakakupissa

Alma Median remonttien markkinapaikka Urakkamaailma julkaisi lokakuussa 2023 palvelussaan mahdollisuuden, jonka myötä remonttiurakoitsijat pystyvät kertomaan omasta vastuullisuudestaan ja kuluttajat voivat helposti vertailla urakoitsijoita myös vastuullisuuden perusteella. Suunnitelmissa on jo alusta alkaen ollut systemaattinen jatkokehitys.

Käyttäjäpalautteet paljastavat vastuullisuuden merkityksen 

Vastuullisuusominaisuuden julkaisun jälkeen Urakkamaailma toteutti kuluttajakyselyn vastuullisuuden merkityksestä remontointi- ja rakennusprojekteissa. Vastaajat kokivat vastuullisuuden yleisesti tärkeänä ja tietoa vastuullisista valinnoista kaivattiin lisää. “Vastauksista on kuitenkin edelleen huomattavissa, että vaikka vastuullisuus koetaankin tärkeäksi, päätöksenteon hetkellä esimerkiksi hinta nousee usein vastuullisuuden ohi. Vastaajat kuitenkin kaipaavat lisää tietoa urakoitsijoiden vastuullisuudesta ja suurin osa kyselyn vastaajista kertoi, että haluaisivat näistä aiheista tietoa urakoitsijoita vertaillessaan.”, kuvailee Urakkamaailman sisältövastaava Iiris Kansanen ja jatkaa “Uskon, että vastuullisuuden merkitys vain kasvaa entisestään ja kunhan se alkaa entistä enemmän painamaan päätöksenteon vaakakupissa, on meillä jo kaikki työkalut sekä kuluttajille että urakoitsijoille valmiina.” 

Urakkamaailmaan on toistaiseksi ladattu toistasataa eri vastuullisuustietoa ja tietoja lisätään tasaiseen tahtiin jatkuvasti lisää. Erityisesti suuremmat yritykset, joilta löytyy jo vastuullisuusraportointia ja muuta aiheeseen liittyvää tietoa, ovat lähteneet aktiivisesti lisäämään tietojaan. Suosituimpana tietona palveluun on lisätty maksimikilometrimääriä siitä kuinka kauas urakoitsija on valmis matkustamaan urakointikohteeseen. 

Tulevaisuuden kehitysnäkymät

Urakkamaailma lähti alusta alkaen kehittämään palvelun vastuullisuusominaisuutta ajatuksella, että jo pienellä voi saada suurta aikaan. “Jo suunnitteluvaiheessa tehtiin päätös, että julkaistaessa kyseessä on versio numero yksi, jonka kehittämistä jatkamme aktiivisesti ja suunnitelmallisesti eteenpäin”, kertoo Kansanen. 

Jatkossa palveluun on tarkoitus tuoda lisää ominaisuuksia sekä helpottaa urakoitsijoiden vastuullisuustietojen lisäämistä entisestään esimerkiksi valmiiden raportointipohjien kautta. Tavoitteena on, että yritykset pystyvät helposti hyödyntämään jo olemassa olevaa vastuullisuusdataansa eikä tietoa tarvitse muotoilla uudelleen Urakkamaailman palvelua varten. “Monilla palvelussamme toimivilla yrityksillä ei ole välttämättä omia nettisivuja tai resursseja sellaisten ylläpitoon, joten heidän Urakkamaailmassa oleva profiilisivunsa toimii heille kuten kotisivu. Tavoitteenamme onkin, että profiilin kautta urakoitsijat pystyvät tuomaan osaamistaan esille parhaimmalla mahdollisella tavalla”, Kansanen sanoo. 

Urakkamaailma jatkaa kestävää konseptointi- ja kehitystyötä yhdessä Alman muiden asumisen palvelujen kanssa asiakkaita, kuluttajia ja kumppaneita kuullen. 

Tutustu Urakkamaailmaan.

Lisää Alman vastuullisuustyöstä

  • Julkaistu: 3.5.2024, 09:00
  • Kategoria: Uutinen
  • Teema: Almassa tapahtuu, Vastuullisuus

Jaa artikkeli

Lue seuraavaksi:

Vertailupalvelut, jotka antavat asiakkaille valtaa myynti- tai ostoprosessissaan 

Ostamisen digitalisoituessa Alma Media ottaa strategisen askeleen kehittääkseen markkinapaikkojaan luokiteltujen…

Almassa tapahtuu

Alma yhteistyöhön 55 Rise and Shine liikkeen kanssa ikäsyrjinnän kitkemiseksi 

Alma Median Talouselämä ja työnhakupalvelu Jobly ovat aloittaneet yhteistyön 55…

Vastuullisuus

Alman autoilun data paljastaa hybridien voittokulun jatkuvan

Alma Median Ajankohtaista autokaupasta -webinaarissa vahvistettiin kuluvan vuoden olevan todellinen…

Autoilu