Sisältömarkkinointi rantautui paikallislehtiin
Kankaanpääläisen yrittäjän ilmaan heittämä idea muotoutui täydelliseksi sisältömarkkinoinniksi Satakunnan Mainosmyynnin ammattilaisten osaavissa käsissä.
Kankaanpääläinen kampaamoyrittäjä Teija Vanhatalo sai televisio-ohjelman innoittamana idean paikallisesti toteutettavasta muuttumisleikistä. Vanhatalo heitti idean ilmoille Kankaanpään Seutuun ja toivoi toimituksellista yhteistyötä. Paikallislehden toimituksen ja mainosmyynnin tiiviin yhteistyön ansiosta juttuidea jaettiin yli osastorajojen ja ajatus sisältömarkkinoinnin hyödyntämisestä projektissa sai alkunsa.
Satakunnan Mainosmyynnin myyntineuvottelija Marjaana Vilponen tapasi idean alullepanijan ja esitteli sisältömarkkinoinnin mahdollistamat vaihtoehdot muuttumisleikin näkyvyyden takaamiseksi.
Yhdessä Vilponen ja Vanhatalo etsivät kuusi muuta pienyrittäjää, jotka lähtivät mukaan muuttumisleikin toteutukseen. Seitsemän yrityksen yhteisenä projektina markkinoinnin hintakaan ei ylittänyt kipukynnystä ja homma sai kunnolla tuulta alleen.
Nuorennu vuosia Kankaanpäässä
Projekti sai yhteisen pohdinnan jälkeen nimekseen Nuorennu vuosia Kankaanpäässä. Muuttumisleikin markkinoinnillisena tarkoituksena oli muistuttaa asiakkaita paikallisten pienyrittäjien rautaisesta ammattitaidosta, mitä on vaikeaa löytää enää suurista marketeista.
Muutoksen kuvaamiseen seitsemässä eri liikkeessä kului lähes koko työpäivä ja kuvaaminen vaati erityistä ammattitaitoa, jotta valituksi tulleen henkilön muutoksen lisäksi yrittäjien ammattitaito pääsi hyvin esille videotuotannossa.
– Tämä on täydellistä sisältömarkkinointia. Muuttumisleikki on aidosti lukijoita kiinnostava juttu, koska muutos on niin suuri ja muuttujan kokemus niin tunteikas, kommentoi sisällöntuottaja Anu Mattila päivää ennen muuttumisleikin julkaisua lehdessä ja verkkosivuilla.
Myös yrittäjät olivat todella tyytyväisiä artikkeliin ja videoon. Ennen julkaisua lehdissä, oli pelkän Facebook-kampanjan perusteella kaupanteko jo selvästi piristynyt entisestä.
– Muuttujalla käytettyä toppia on varta vasten tultu ostamaan ja jakkuakin olen myynyt jo kolme, iloitsee muuttujan vaatettanut Katja Rytkönen Marivarumosta.
– Tämän perusteella on helppoa ennustaa, että lehdissä julkaisu kiihdyttää kauppaa ja tuo markkinointiin panostetut eurot monin kerroin yrittäjille takaisin, Rytkönen jatkaa.
Nuorennu vuosia Kankaanpäässä oli ensimmäinen satakuntalaisessa paikallislehdessä toteutettu sisältömarkkinointiprojekti.
Muuttujaksi valittu Johanna Keskitalo koki yhden elämänsä ihanimmista ja tunteikkaimmista päivistä seitsemän yrittäjän eläessä mukana muutosprosessissa. Projekti hitsasi yhteen mukana olleet yrittäjät ja lähensi myös huomattavasti Vilposen asiakassuhteita yrittäjiin.
Montako vuotta Sinun mielestäsi Johanna nuorentui?
- Julkaistu: 6.5.2016 klo 14:30
- Kategoria: Uutinen
- Teema: Ihmiset