Alma Media > Yhteystiedot > Iltalehti Plus > UKK Iltalehti Plus

Usein kysytyt kysymykset

Yleistä

Mikä on Iltalehti Plus?

Iltalehden Plus -tilaajana saat käyttöösi päivittäin ainutlaatuista ja laadukasta luettavaa: sisältöä, jota et muualta löydä. Nämä tarkoin valitut artikkelit on tarkoitettu vain Plus-tilaajille. Plus-artikkelit voivat liittyä mihin tahansa Iltalehden sisältöalueeseen: uutisiin, viihteeseen, urheiluun tai lifestyleen. Pääpaino artikkeleissa on tarinoissa, kiinnostavissa ihmisissä ja ilmiöissä, sekä rahanarvoisessa hyötytiedossa, luotettavassa palvelutiedossa, jolla voit parantaa arkeasi sekä säästää aikaa ja rahaa. Iltalehti Plus -artikkelit tarjoavat tunnetta, tietoa, viihdettä, mysteerejä, koskettavia ihmiskohtaloita sekä pääsyn kulissien taakse.

Mitä kaikkea Plus-tilaus sisältää?

Tilaus sisältää rajoituksettoman lukuoikeuden kaikkeen Iltalehden digitaaliseen sisältöön, myös vain tilaajille tarkoitettuihin Plus-artikkeleihin. Saat rajoituksettoman lukuoikeuden Iltalehden näköislehteen ja teemalehtiin sekä vain tilaajille tarkoitetun viikoittaisen uutiskirjeen, johon on poimittu toimituksen suosittelemat parhaat Plus-artikkelit.

Onko Iltalehti.fi muuttunut maksulliseksi?

Ei ole. Jos olet tottunut lukemaan maksutonta Iltalehteä verkossa, voit jatkaa aivan kuten ennenkin. Maksuttoman sisällön määrä ei vähene eikä sen valikoima kapene. Vain lisäarvosisällöiksi laskettavat Plus-artikkelit ovat jatkossa maksullisia.

Miksi osa artikkeleista on jatkossa maksullisia?

Valtaosa Iltalehden sisällöstä on edelleenkin verkossa maksutonta – sen tekeminen maksetaan sivustolla olevilla mainoksilla. Olemme kuitenkin jo muutaman vuoden ajan panostaneet nopean uutisoinnin ohella yhä syvällisempiin yhteiskunnallisiin analyyseihin, tutkivaan journalismiin, ihmisten elämää helpottavaan palvelujournalismiin ja tietysti koskettavien tarinoiden kertomiseen. Haluamme jatkaa tätä työtä ja journalismin kehittämistä ja uskomme, että se on myös sisältöä, josta suomalaiset ovat valmiita maksamaan. Iltalehti Plus -tilaukseen kuuluu tietysti myös perinteisen painetun Iltalehden digitaalinen versio, jota tuhannet ihmiset ovat tottuneet lukemaan ja tilaamaan jo nyt.

 

Paljonko Iltalehti Plus -tilaus maksaa?

Iltalehti Plus -tilaus maksaa 6,99 € / kk.

Kuinka monta Plus-artikkelia julkaistaan päivittäin?

Määrä voi vaihdella hieman, mutta vähintään niitä julkaistaan kolme per päivä. Tyypillinen Plus-artikkelien päivittäinen määrä on 3-5.

 

Palvelun käyttöön liittyviä kysymyksiä

Olen unohtanut salasanani, mitä teen?

Unohtuneen salasanan päivityslinkin voit tilata rekisteröitymisen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen klikkaamalla Kirjaudu-ikonia ja valitsemalla ”Unohditko salasanasi?” -linkin. Huomaathan, että salasanan on oltava vähintään kahdeksan merkkiä pitkä, ja siinä on oltava vähintään yksi iso kirjain ja numero. Isoja kirjaimia ovat esimerkiksi ABC ja numeroita 0123.

Miten voin vaihtaa salasanani?

Salasanan pääset vaihtamaan kirjautumalla sivustolle ja menemällä Omat tiedot -osioon sivun oikeasta ylälaidasta.

Miten Iltalehti Plus -palvelun voi tilata?

Pääset tekemään tilauksen suoraan Plus-artikkeleista. Voit myös tehdä tilauksen Plus-palvelun esittelysivulta.

Mitä tietojani pyydetään, kun teen Iltalehti Plus -tilauksen?

Tilausta tehdessä annat nimesi ja sähköpostiosoitteesi, joiden avulla sinulle luodaan Alma-tunnus. Tilauksesi liitetään tunnukseesi. Alma-tunnuksesta voit lukea lisää täältä. Luottokorttitietoja kysytään, jos tehtävä tilaus ei ole veloitukseton.

Haluaisin tehdä tilauksen iPhone-puhelimeni Iltalehti-sovelluksen kautta. Eroaako se muista alustoista?

Kyllä. iOS-sovelluksessa tilaus tehdään Apple ID:n kautta. iOS-sovelluksessa tehty tilaus toimii vain, kun käytät Iltalehteä niissä laitteissa, joissa olet Apple ID:si kautta kirjautuneena. Voit kuitenkin käyttää Plus-tilaustasi iOS-sovelluksessa, vaikka olisit tehnyt tilauksen selaimen kautta Iltalehti.fi -sivustolla vieraillessasi. Jos haluat lukea Plus-artikkeleja muillakin laitteilla, suosittelemme tekemään tilauksen selaimella tästä linkistä.

iOS-sovelluksessa tehdyn tilauksen ensimmäinen kuukausi maksaa 0,99 € ja tämän jälkeen tilaus jatkuu normaalilla kuukausihinnalla (6,99 euroa).

Tilauksen peruminen tapahtuu Apple ID:n kautta.

Minulla on Alma-tunnus, mutta en ole vielä Iltalehti Plus -tilaaja. Voinko käyttää Alma-tunnustani Iltalehti Plus -tilauksen tekemiseen?

Suosittelemme käyttämään jo olemassa olevaa Alma-tunnustasi, kun teet Iltalehti Plus -tilauksen. Voit tehdä tilauksen täällä. Käytä samaa sähköpostiosoitetta, jonka olet antanut Alma-tunnuksen rekisteröitymisessä.

 

Voinko käyttää Iltalehti Plus -tilausta eri laitteilla ja pääsenkö tilauksen sisältöihin useammalta koneelta?

Tilaajana voit lukea kaikkea tilaamaasi sisältöä tietokoneella, älypuhelimella ja tabletilla, kunhan olet kirjautunut ja tilauksesi on voimassa. iOS-sovelluksessa tehtyä tilausta voi kuitenkin käyttää vain niissä laitteissa, joissa olet Apple ID:si kautta kirjautuneena.

Miten kirjaudun sisään?

Voit kirjautua sisään suoraan artikkelista aina kun saavut Plus-artikkeliin. Kirjautua voi myös sivuston oikeassa yläkulmassa sijaitsevasta Kirjaudu-painikkeesta. Sama kirjautumisikoni löytyy myös Iltalehden Android- ja iOS-sovellusten oikeasta yläkulmasta.

Miksi kannattaa kirjautua Iltalehden verkkopalveluun?

Kirjautumalla saat käyttöösi tilauksesi lukuoikeudet. Kirjautumisessa on Muista minut -toiminnallisuus, joten jatkossa verkkopalvelu tunnistaa sinut, jos käytät samaa laitetta sivuston selailuun, eikä kirjautumista tarvitse toistaa. Kirjautuminen mahdollistaa juttujen kommentoinnin ja tallentamisen.

Miten voin päättää tilauksen?

Voit päättää tilauksen kirjautuneena Iltalehden oikean yläkulman kirjautumisikonista ”Omat tiedot ja tilaukset” kohdan alta. Tilauksen voi päättää milloin tahansa, ja se päättyy kulloisenkin veloitusjakson päätteeksi. Veloituksetonta kokeilutilausta ei tarvitse päättää itse, vaan se päättyy automaattisesti. Laskun maksamatta jättäminen tai Palvelun käyttämättä jättäminen eivät muodosta sopimuksen irtisanomista eivätkä ole peruste Palvelun välittömällä irtisanomiselle ja tilausmaksun palauttamiselle.

Peruutuksen voi tehdä myös ottamalla yhteyttä Iltalehden asiakaspalveluun. Jos perut tilauksen asiakaspalvelun kautta, peruutus on tehtävä vähintään 7 vuorokautta ennen seuraavaa veloitusajankohtaa, jotta asiakaspalvelu pystyy varmistamaan, ettei seuraavaa veloitusta tehdä asiakkaan maksukortilta.

Kuinka saan poistettua käytöstä nimeni ja sähköpostiosoitteeni palvelusta?

Jos haluat poistaa asiakastietosi tai tarkastaa mitä tietoja sinusta on kerätty Alma Consumerin asiakas- ja markkinointirekistereihin, toimi Alma Median tietosuojaohjeistuksen mukaisesti: https://www.almamedia.fi/tietosuoja. Mikäli haluat kieltää jatkossa Iltalehti Plus -tuotteen markkinoinnin, ota yhteyttä asiakaspalveluun tällä lomakkeella.

 

Verkossa tehdyt uutistilausten ostot

Mikä on Iltalehden käyttämä maksupalvelu?

Maksamisen turvallisuuden varmistamiseksi Iltalehti ei säilytä maksukorttitietoja itsellään. Iltalehti käyttää varmennettua Paytrailin maksupalvelua maksujen käsittelyyn. Poikkeuksena tästä iPhone-laitteilla tehdyt ostot tehdään Apple ID:n kautta.

Mitä maksukortilta tehty jatkuva tilaus tarkoittaa?

Maksukortilta veloitettava jatkuva tilaus on voimassa toistaiseksi. Asiakas voi peruuttaa tilauksen milloin tahansa veloitetun kauden loppuun. Kuitit veloituksista löytyvät Omat tilaukset -osiosta, jonne pääset kirjautumalla lehden verkkopalveluun. Kuitissa on merkitty myös seuraavan veloituksen veloitusajankohta.

Mitä tarkoittaa maksukortilta tehty katevaraus?

Jos uusasiakas on saanut kokeiltavakseen maksuttoman kokeilujakson, maksukortilta tehtävä 0,50 euron katevaraus varmistaa maksukortin hyväksyttävyyden maksuvälineenä. Katevaraus poistuu automaattisesti kortilta muutaman arkipäivän kuluessa. Mikäli korttia ei voida hyväksyä maksuvälineeksi, tilaus ei astu voimaan.

Miksi en saa ostettua Iltalehti Plus -digitilausta itsepalveluna maksukortilla?

Yleisin syy tilauksen epäonnistumiseen johtuu maksukorteista, joiden ominaisuuksista on erikseen rajattu pois verkossa tehtävät ostokset. Voit ottaa yhteyttä maksukortin tarjoavaan pankkiin ja tiedustella muutosta. Mikäli olet varma, että maksukortillasi voi tehdä verkko-ostoksia, saattaa ongelma johtua siitä, että käytät ulkomaista maksukorttia. Iltalehti ei voi taata ulkomaisten maksukorttien toimivuutta palvelussaan. Mikäli käytät maksukortin debit-puolta, saatat joutua pyytämään pankistasi mahdollisuutta käyttää korttia verkon maksuveloitusten tekemiseen.