Vuoden myynnit viikossa – Monikanavainen kampanja ja uudet mainosratkaisut vauhdittivat Rakettitukun myyntiä
Suomen Rakettitukku on keskittänyt uudenvuoden rakettimyyntiin tähtäävän digikampanjansa merkittävästi Iltalehteen jo useamman vuoden ajan. Joulukuun 2019 kampanja Iltalehden digi- ja printtikanavissa toi erinomaiset tulokset tälläkin kertaa.
Kampanjan tavoitteena oli tavoittaa aikuiset suomalaiset mahdollisimman laajasti, saada ohjattua kävijöitä Rakettitukun nettisivuille ja saada heidät ostamaan Rakettitukun ilotulitteita.
Monikanavainen kampanja ja uusia mainosformaatteja
Kampanja toteutettiin Iltalehden kanavissa monikanavaisesti. Desktopissa ja mobiilissa käytettiin useita eri mainosformaatteja. Perusmainosmuotojen lisäksi Alma Visualsin Celtra-työkalulla toteutettiin interaktiivisia rich media -ratkaisuja.
Mobiilin interscrollerissa hyödynnettiin aktivoivia elementtejä ja toiminnallisuuksia, joista käyttäjä pääsi itse katsomaan ja testaamaan raketteja. Desktopiin toteutettiin videotapetti, joka mahdollistaa näyttävän ratkaisun ja videon hyödyntämisen.
Aineistojen tuotanto toteutettiin yhteistyössä Alman, asiakkaan ja heidän mainostoimistonsa kanssa.
Digin lisäksi Iltalehden painetun lehden välissä julkaistiin 4-sivuinen liite.
Rakettitukku_videotapetti
Pitkäjänteinen brändin rakentaminen on tuonut tulosta – vuoden myynnit viikossa
Rakettitukun omat nettisivut ovat hektisen myyntisesongin aikaan erittäin suositut ja siellä käy sesongin aikaan satoja tuhansia eri kävijöitä. Koko vuoden myynti tehdään noin viikon myyntisesongin aikana. Suurin osa kävijöistä tulee orgaanisesti, mikä on ollut pitkäjänteisen brändin rakentamisen tavoite ja lopputulos. Iltalehden ja Rakettitukun vuosittaisen digikampanjan merkitys tähän on ollut suuri. Vuoden 2019 monikanavaisen kampanjan ansiosta Rakettitukun nettisivujen kävijöiden määrä kasvoi jopa edellisen vuoden huippulukemista 1.6 %. Asiakas piti tulosta erittäin hyvänä.
”Olemme vuosien varrella optimoineet tarpeisiimme sopivia mainosratkaisuja. Iltalehden kautta saadaan nopeasti laaja peitto kohderyhmässä. Iltalehden mediamyynnin yhteyshenkilö on aina ehdottanut meille monipuolisesti uusia ratkaisuja, joita olemme lähteneet rohkeasti kokeilemaan.
Uudenlaiset mainosratkaisut ovat tuottaneet tulosta. Olemme olleet kampanjoihin erittäin tyytyväisiä ja tulemme panostamaan näkyvyyteen Iltalehden kanavissa jatkossakin.”
– Jorma Peltokorpi, Markkinointipäällikkö, Suomen Rakettitukku Oy