Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Alma Media ostaa ESG-raportointipalvelun

Alma Media ostaa ESG-raportointipalvelun

Alma Media Oyj                         Lehdistötiedote                          1.4.2025

ALMA MEDIA OSTAA ESG-RAPORTOINTIPALVELUN

Alma Media Finland Oy on ostanut Decade of Action Oy:ltä erityisesti pk-yrityksille suunnatun ESG-raportointipalvelun. Liiketoiminta siirtyy Alma Media Finland Oy:lle 1.4.2025.

Decade-yritysvastuujärjestelmä helpottaa yritysvastuun kokonaisuuden ymmärtämistä, johtamista ja kehittämistä. Järjestelmän avulla luotava raportti yritysvastuun toteutumisesta on ensimmäinen askel pk-yrityksen vastuullisuusraportointiin ja sidosryhmäviestintään.

”Decade täydentää Alma Insightsin riskienhallintatyökaluja, kuten DOKS-palvelua, tarjoamalla ratkaisuja ympäristöön, yhteiskuntavastuuseen ja hyvään hallintotapaan (ESG) liittyvien riskien hallintaan. Yhteiseen kehityshankkeeseemme liittyy yritysjärjestely liiketoimintakaupan muodossa. Vielä alkuvaiheessa olevaa liiketoimintaa kasvatamme uudella innovatiivisella ratkaisulla: lanseeraamme raportointipalvelun päälle uuden palvelukokonaisuuden, joka tukee yrityksiä vastuullisuuden kehittämisessä, toimittajien ESG-riskien arvioinnissa ja raportoinnissa.”, sanoo Daniela Koli, Alma Insightsin johtaja Alma Marketplaces -segmentistä ja jatkaa:

”Tarve vastuullisuustiedolle on kasvanut suomalaisessa yrityskentässä. Lisäksi yritykset arvioivat liiketoimintansa vastuullisuusriskejä muun muassa maineenhallinnan, asiakkaiden vaatimusten, kilpailuedun, rahoituksen ja strategisten sitoumusten osalta.”

“Decade perustettiin, jotta myös pienet ja keskisuuret yritykset voisivat ottaa yritysvastuun vaivattomasti haltuun. Vapaaehtoisen raportoinnin ja käyttämämme VSME-standardin merkitys kasvaa tapana, jolla suuret organisaatiot keräävät tietoja kumppaneidensa vastuullisuudesta. Olemme erityisen innoissamme, että yhteistyö Alma Insightsin kanssa mahdollistaa kehittämämme ratkaisun laajamittaisen skaalauksen palvelemaan jatkossa yhä useampien yritysten kestävää kehitystä“, kommentoivat Decade of Action Oy:n perustajat Anna Helaniemi ja Petri Vilén.

Lisätietoja: 
Daniela Koli, Alma Insightsin johtaja
Puhelin 010 665 2177

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2024 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 313 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 84 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 1.4.2025 klo 08:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli