Etuovi.com tarjoaa ensimmäisenä Suomessa matka-aikahaun, joka mullistaa tavan hakea asuntoa
Alma Media Oyj Lehdistötiedote 2.7.2024
ETUOVI.COM TARJOAA ENSIMMÄISENÄ SUOMESSA MATKA-AIKAHAUN, JOKA MULLISTAA TAVAN HAKEA ASUNTOA
Alma Median Etuovi.com on lanseerannut ensimmäisenä Suomessa myytävien asuntojen matka-aikahaun, joka tarjoaa asunnonvaihtajille uudenlaisen tavan löytää sopiva koti. Matka-aikahaku mahdollistaa asuntojen etsimisen ottaen huomioon matka-ajan ja kulkuvälineen. Tämä avaa uusia näköaloja ja mahdollistaa asunnon löytämisen alueelta, jota ei välttämättä muuten tulisi ajatelleeksi, mutta josta arkeen liittyvä liikkuminen sujuu halutulla kulkuvälineellä.
Matka-aikahaku mullistaa asunnon etsinnän
Suomen suurimman asuntohakupalvelu Etuovi.comin matka-aikahaku kääntää kodin haun ajattelumallia uuteen suuntaan. Aiemmin asuntoa haettiin tietyn kaupunginosan perusteella, mutta nyt matka-aikahaku avaa uusia mahdollisuuksia löytää sopiva koti myös muilta alueilta. Matka-aikahaussa haun lähtökohtana on käyttäjän määrittelemä lähtöpiste – esimerkiksi työpaikan tai lasten koulun osoite – ja haluttu matka-aika uuden asunnon ja lähtöpisteen välillä halutulla matkustustavalla.
“Liikkuminen mahdollisen uuden kodin ja elämän tärkeiden kiintopisteiden, kuten esimerkiksi työpaikan tai lasten koulun välillä on yksi tärkeimmistä tekijöistä, kun mietitään arjen sujuvuutta. Matka-aikahaku saattaa avata silmiä täysin uusille kaupunginosille, jotka eivät lähtökohtaisesti olleet asunnonhakijan mielessä, mutta josta arjen kulkemiset sujuvatkin yllättävän hyvin”, kuvailee Antti Aittapelto, Etuovi.comin tuotepäällikkö.
Etuovi.comin lanseeraama matka-aikahaku on ensimmäinen laatuaan Suomessa ja asiakkaiden toivoma ominaisuus. Haku löytyy vain Etuovi.com -sovelluksessa.
Sopivan asunnon löytäminen jarruttaa eniten asunnon ostamista
Etuovi.com Kävijätutkimuksen (2023) mukaan lähes puolet pääkaupunkiseudulla asunnon ostoa suunnittelevista suunnittelee ostavansa uuden asunnon alle 10 kilometrin etäisyydeltä vanhasta asunnostaan. Koko Suomen osalta vastaava luku on lähes sama. Kuitenkin monet asunnon ostajat kohtaavat haasteen sopivan asunnon löytämisessä, mikä jarruttaa ostamista. Etuovi.comin kevään Markkinapulssi-tutkimuksen (2024 maalis-huhtikuu) mukaan 54 % asunnon ostoa suunnittelevista ilmoittaa sopivan asunnon löytämisen vaikeuden jarruttavan asunnon ostamista. Pääkaupunkiseudulla vastaava luku on 51 %. Tämä korostaa tarvetta uudelle tavalle hakea asuntoa.
“Matka-aikahaku konkretisoi arkea uudessa kodissa jo asunnonhakuvaiheessa. Liikutpa sitten kävellen, pyörällä, autolla tai julkisella liikenteellä, matka-aikahaulla voit hakea kohteita, josta käsin kulkeminen on juuri sinulle vaivatonta ja helppoa”, Aittapelto kertoo ja jatkaa: “Lisäksi Etuovi.comista löytyvät alue-esittelyt tarjoavat asuntoa ostavalle kattavasti muutakin tietoa, jotta omia tarpeita ja elämäntyyliä vastaavan asunnon löytäminen on entistä mutkattomampaa. Myös loma-asuntojen etsiminen monipuolistuu, sillä loma-asuntoja pystyy hakemaan jopa kolmen tunnin matkan säteellä omasta kodista.”
Etuovi.com jatkaa matka-aikaan ja karttaan liittyvien toimintojen ja palveluiden kehittämistä edelleen.
Alma Media on sitoutunut monipuolisten asumisen palveluiden tarjoamiseen ja tekee pitkäjänteisesti yhteistyötä alan toimijoiden kanssa hyödyntäen digitalisaation, datan ja tekoälyn mahdollisuuksia parhaan käyttäjäkokemuksen takaamiseksi. Etuovi.com -palvelun lisäksi Alman asumisen palveluihin kuuluvat esimerkiksi remonttien kilpailutuspalvelu Urakkamaailma.fi, Suomen kattavin vuokra-asuntojen verkkopalvelu Vuokraovi.com ja mökinvuokrauspalvelu Nettimökki. Alman Mediat kuten Kauppalehti ja Iltalehti seuraavat kotiin ja asumiseen liittyviä aiheita ja asuntomarkkinakehitystä.
Etuovi.com-sovelluksen voi ladata sovelluskaupoista App Store ja Google Pay.
Alma Media lyhyesti
Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.
Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.
Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 12 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2023 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 305 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 82 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.
- Julkaistu: 2.7.2024, 12:00
- Kategoria: Lehdistötiedote