Alma Media > Tiedotteet > Lehdistötiedote > Tulevaisuuden TET-paikat löytyvät uudesta TET.fi-palvelusta – Lasten ja nuorten säätiö sekä Alma Media kannustavat yrityksiä mukaan

Tulevaisuuden TET-paikat löytyvät uudesta TET.fi-palvelusta – Lasten ja nuorten säätiö sekä Alma Media kannustavat yrityksiä mukaan

Alma Media Oyj                              Lehdistötiedote                             12.5.2023 

TULEVAISUUDEN TET-PAIKAT LÖYTYVÄT UUDESTA TET.FI-PALVELUSTA – LASTEN JA NUORTEN SÄÄTIÖ SEKÄ ALMA MEDIA KANNUSTAVAT YRITYKSIÄ MUKAAN

Alma Media, Jobly ja Lasten ja nuorten säätiö tuovat kaikille nuorille tasa-arvoisen mahdollisuuden etsiä työelämään tutustumispaikkoja (TET). Tahot kehittävät yhteistyössä palvelua, joka kokoaa TET-paikat yhteen ja helpottaa harjoittelupaikan löytämistä ja hakemista. Samalla tavoitteena on kasvattaa paikkojen määrää Suomessa merkittävästi ja rohkaista yhä useampia organisaatioita ja nuoria mukaan. Palvelu lanseerataan elokuussa. 

Palvelu tuo TET-paikan löytämisen 2020-luvulle 

Alma Median, Joblyn ja Lasten ja nuorten säätiön yhteishanke alkoi vuoden 2022 alussa. Ensimmäisessä vaiheessa pääpaino oli TET-konseptin kehittämisessä ja tukimateriaalien tuottamisessa osallistuville yrityksille ja harjoitteluun tuleville nuorille.  

Toisessa vaiheessa lanseerataan uusi TET.fi-palvelu, johon kootaan yritysten tarjolla olevat harjoittelujaksot yhteen paikkaan. Tavoitteena on tehdä TET-paikan löytämisestä ja hakemisesta helpompaa, sekä kannustaa organisaatioita tarjoamaan arvokasta työkokemusta nuorille. 

– TET-paikkoja haetaan usein oman vanhemman työpaikalta tai muusta tutusta paikasta. TET.fi-palvelusta paikan voi löytää itseään aidosti kiinnostavalta toimialalta, vaikka aiempia kontakteja ei olisikaan. TET.fi-palvelu tuo nuoret samalle viivalle, kun paikat ovat avoimesti kaikkien löydettävissä ja haettavissa, sanoo Heidi Harju Lasten ja nuorten säätiöstä.  

– Palvelu avataan elokuussa ja toivomme, että alustalla olisi mahdollisimman paljon paikkoja haettavissa heti lanseerausvaiheessa. Mukaan on lähtenyt jo monia yrityksiä kuten Orion, HK, Restel, Deloitte ja Stora Enso, jotka haluavat tarjota arvokkaita työelämäkokemuksia tulevaisuuden työntekijöille ja laittavat TET-paikkoja hakuun ensi syksylle, jatkaa Harju. 

Mukaan lähteville organisaatioille on tarjolla tukea, materiaaleja ja toimivaksi todettuja vinkkejä onnistuneen TET-jakson toteuttamiseen.  

Hyvin suunnitellusta TET-viikosta jää positiiviset kokemukset sekä yritykselle että nuorille 

Alma Media tarjoaa toukokuussa kolmatta kertaa TET-harjoittelijaryhmälle viikon työelämään tutustumisen. Nuoret pääsevät tutustumaan Alman eri toimintoihin sekä tekemään projektitehtävää, joka esitellään viikon päätteeksi yrityksen edustajille.  

– Kokemuksemme TET-jaksoista ovat todella positiiviset. Olemme huomanneet, että nuoret ovat saaneet paljon uutta näkökulmaa esimerkiksi oman uravalintansa suhteen, kun TET-jaksolla pääsee kurkistamaan ympäristöön, joka muuten ei avautuisi. Useamman tettiläisen kutsuminen samalla kertaa kannattaa, sillä nuoret ovat kokeneet ryhmän tuen ja ryhmätyön tekemisen hyvin mielekkäänä, kertoo Elina Kukkonen, Alma Median viestintä- ja brändijohtaja.  

Suomessa tarvitaan innostuneita osaajia monille eri aloille ja parhaimmillaan TET-jakso herättää kiinnostukseen omaan urapolkuun, ja tarjoaa osallistuville työnantajille mahdollisuuden ohjata tulevaisuuden tekijöitä omalle alalle. Yhteiskunnan kehityksen kannalta on tärkeää saada nuoret kyytiin hyvissä ajoin ennen työelämään liittyviä tärkeitä valintoja. 

Työelämään tutustuminen, eli TET, on suomalainen konsepti, joka on aloitettu jo vuonna 1979. Nykyisin se on virallisen opetussuunnitelman mukaista toimintaa.  

Lisätiedot:

Heidi Harju
Ohjelmapäällikkö, Lasten ja nuorten säätiö 
heidi.harju@nuori.fi 
050 428 2031 

Elina Kukkonen
Viestintä- ja brändijohtaja, Alma Media Oyj 
elina.kukkonen@almamedia.fi 
010 665 2333 

Alma Media lyhyesti

Alma Media on kansainvälinen, voimakkaasti uudistuva, digitaaliseen mediaan, palveluihin ja markkinapaikkaliiketoimintaan keskittyvä yhtiö. Haluamme inspiroida ihmisen luontaista uteliaisuutta ja valinnanmahdollisuuksia luomalla palveluja, joissa yhdistyvät ylivoimainen sisältö, paras teknologia, aina paikallisesti merkityksellisemmällä tavalla. Suomessa tunnetuimpia brändejämme ovat muun muassa Kauppalehti, Talouselämä, Iltalehti, Jobly, Etuovi.com sekä Nettiauto. Rekrytointipalvelujamme ovat muun muassa Tšekissä prace.cz ja jobs.cz, Slovakiassa Profesia.sk sekä Kroatiassa mojposao.net.

Suomessa liiketoimintaamme kuuluvat johtavat asumisen ja autoilun markkinapaikat, talous- ja ammattimediat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut yrityksille ja ammattilaisille. Alman kansainvälinen liiketoiminta itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa koostuu rekrytointipalveluista ja toimitilojen markkinapaikasta.

Alma Mediassa työskentelee noin 1 700 ammattilaista ja yhtiö toimii 11 Euroopan maassa. Alma Median vuoden 2022 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 309 miljoonaa euroa, mistä digiliiketoiminnan osuus oli 81 %. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ Helsingissä. Lue lisää: www.almamedia.fi.

  • Julkaistu: 12.5.2023, 08:00
  • Kategoria: Lehdistötiedote

Jaa artikkeli